mitä vaativan äidin lapselle joululahjaksi ?!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piupou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua jäi kiinnostamaan että miten sä bongasit sen kehyksen sieltä sängyn alta? :D

Mutta joo, itse ongelmaan. Voit ostaa lahjakortin tai keksiä lapselle jtn tekemistä tai urkkia siellä käydessäs että mikä lapselle on "in" tällä hetkellä...

hei en sanonut että VAAN haaleanruskean fleecehaalarin. Siks toisekseen, vaikkei kyseinen väri omaa silmää hivele niin kovassa käytössä silti oli, tosin kuin ostamani bodyt pojalle päätyi käyttämättömänä kirppikselle -.-

Juu, anteeksi. Hieman vain särähti silmään, kun tuntuu että itsekin hieman kuitenkin arvotat lahjoja, mitä olette saaneet esim hinnan mukaan. Mutta ei siitä enempää.

Mun mielestä hyvä lahja on harkittu saajansa mukaan. Eli otapa selvää minkälaisesta tai mistä merkeistä tykkää. Ja osta esim. vaatteet sellaisilta merkeiltä joita tykkäävät käyttää. Tai kaikki klassikkojutut ovat aina hyviä kuten täällä mainittukin (duplo ym), vältä krääsää... sitä kaikilla on nurkissa valmiiksi jo yllin kyllin.

Mitä jos vaikka kysyt lahjatoiveita? Jos annetut lahjat eivät ole olleet mieleen ja tiedät sen, niin eikö se ole typeryyttä jatkaa samalla linjalla?

Ja kyllä, itsekin haluan tietää mitä olet tehnyt kyseisen naisen sängyn alla.

en kyttää toisten sängynalusia, oltiin tekemässä niiden muuttoa ja miehet kantoi sänkyä ulos ja naiset putsas sängyn alta kamppeet pahvilootiin, että siinä se kyttääminen.

Nuo duplot ja junaratajutut varmaan kelpaa kaikille. Kysy voitko alkaa keräämään esim tuohon junarataan osia.
Pentikin astiat on kans kivoja tai vaikka muumilautanen + aterimet. Laadukkaat pussilakanasetit luulis kans kelpaavan. Tai esim muumupyyhe.

Mua jäi kiinnostamaan että miten sä bongasit sen kehyksen sieltä sängyn alta? :D

Mutta joo, itse ongelmaan. Voit ostaa lahjakortin tai keksiä lapselle jtn tekemistä tai urkkia siellä käydessäs että mikä lapselle on "in" tällä hetkellä...

en kyttää toisten sängynalusia, oltiin tekemässä niiden muuttoa ja miehet kantoi sänkyä ulos ja naiset putsas sängyn alta kamppeet pahvilootiin, että siinä se kyttääminen.

[QUOTE="höö";25010695]Juu, anteeksi. Hieman vain särähti silmään, kun tuntuu että itsekin hieman kuitenkin arvotat lahjoja, mitä olette saaneet esim hinnan mukaan. Mutta ei siitä enempää.[/QUOTE]

kyse on periaatteesta, en viitsii ostaa toiselle jotain tosi kallista tai laadukasta jos itse saan jotain halpaa...
mutta alussa oli jo hyvä idea, se leffalippu systeemi ja poika hoitoon siksi aikaa ja silloin meillä antaa sille joku lelu esim. :)

kyse on periaatteesta, en viitsii ostaa toiselle jotain tosi kallista tai laadukasta jos itse saan jotain halpaa...
mutta alussa oli jo hyvä idea, se leffalippu systeemi ja poika hoitoon siksi aikaa ja silloin meillä antaa sille joku lelu esim. :)

Mä vielä haluaisin tietää, mikset kysy mitä he haluavat/tarvitsevat/arvostavat? Meillä ihmisillä on erilainen maku ja jonkun mielestä kiva juttu voi olla toisen mielestä kammottava ja toisinpäin. Sellaista se on.

Jos tosiaan tietää, että maku on erilainen, niin se tosiaan on yhtä paha olla kysymättä ja aiheuttaa mielipahaa myös lahjan vastaanottajalle, ei ole kiva kun saa epämieluisia tai tarpeettomia lahjoja. Siinä tulee paha mieli myös lahjanantajan puolesta ja se on monesti hirveän hankala sitten sanoa loukkaamatta, että minä en tuosta pidä.

Mä vielä haluaisin tietää, mikset kysy mitä he haluavat/tarvitsevat/arvostavat? Meillä ihmisillä on erilainen maku ja jonkun mielestä kiva juttu voi olla toisen mielestä kammottava ja toisinpäin. Sellaista se on.

Jos tosiaan tietää, että maku on erilainen, niin se tosiaan on yhtä paha olla kysymättä ja aiheuttaa mielipahaa myös lahjan vastaanottajalle, ei ole kiva kun saa epämieluisia tai tarpeettomia lahjoja. Siinä tulee paha mieli myös lahjanantajan puolesta ja se on monesti hirveän hankala sitten sanoa loukkaamatta, että minä en tuosta pidä.

joo siis kysytty on mitä vois viedä niin vastaus on ihan sama, oman valinnan mukaan kunhan vaate/lelu ei sisällä snoopya, hello kittya, karvista, nalle puhia, barpababaa jnejne. näin ilmoitettiin jo kun poika syntyi, mutta silti uusretro vaatteita puettavalle pojalle ei puettu tummansinisiä uusretro polkupyörä bodeja...

Onko se äiti oikeasti nirso vai voisiko noihin olla joku muu selitys? Meille ainakin tulvi pieniä vauvan vaatteita ovista ja ikkunoista, osa yksinkertaisesti jäi käyttämättä. Niitä kun käytetään vain muutama viikko yhtä kokoa. Toisekseen, valokuvakehyksissä ja vastaavissa sisustusjutuissa maut ei välttämättä kohtaa. En kelpuuttaisi minkä tahansa näköistä valokuvakehystä sisustukseeni, vaikka olisi lahjaksi saatu. Onko äiti nirsoillut esim. yhdenkään annetun lelun kanssa?

Onko se äiti oikeasti nirso vai voisiko noihin olla joku muu selitys? Meille ainakin tulvi pieniä vauvan vaatteita ovista ja ikkunoista, osa yksinkertaisesti jäi käyttämättä. Niitä kun käytetään vain muutama viikko yhtä kokoa. Toisekseen, valokuvakehyksissä ja vastaavissa sisustusjutuissa maut ei välttämättä kohtaa. En kelpuuttaisi minkä tahansa näköistä valokuvakehystä sisustukseeni, vaikka olisi lahjaksi saatu. Onko äiti nirsoillut esim. yhdenkään annetun lelun kanssa?

ei olla annettu yhtäkään lelua lahjana, vaan lehjoitin kaikki lapseni vauvalelut heille kun poika syntyi ja kyllä, en ole niitä sen koommin edes missään nähnyt vaikka lelut oli tasan yhden lapsen leikeissä ja uutena ostettu.

[QUOTE="vieras";25010868]Ja miten sattui koko olemaan? Meidän kuopus sai valmiiksi liian pieniä vaatteita, ei niille mitään käyttöä ollut.[/QUOTE]

isompaa kokoa vietiin 68 senttisiä vastasyntyneelle.

isompaa kokoa vietiin 68 senttisiä vastasyntyneelle.

Jos ne unohtui laatikkoon tai johonkin kassiin ja löytyi vasta kun oli pieniä? Tai ei tykännyt väristä?

Valokuvakehyksistä taas ei kaikki tykkää, meillä ei esim. ole yhtään, kun ei ole esillä valokuviakaan. Voi olla, että oli myös vääränlainen.

Voi olla, että salaa vihaa sinua, eikä tahallaan käytä antamiasi lahjoja hyödyksi, mutta voi olla, että ihan vaan ajattelemaata tullut vahinko noiden kanssa tai maut ei osuneet yksiin.

Minä ostaisin laadukasta, vaikka en itse saisi mitään vastalahjaksi. Häpeä on lahjan antajan, ei saajan.

joo siis kysytty on mitä vois viedä niin vastaus on ihan sama, oman valinnan mukaan kunhan vaate/lelu ei sisällä snoopya, hello kittya, karvista, nalle puhia, barpababaa jnejne. näin ilmoitettiin jo kun poika syntyi, mutta silti uusretro vaatteita puettavalle pojalle ei puettu tummansinisiä uusretro polkupyörä bodeja...

Meilläkin jäis pukematta,en pidä tummansinisestä. Muuten pidetään värikkäitä vaatteita kyllä,ja kai noista osa siihen uusrretro-nimikkeen alle menee...

[QUOTE="vieras";25010841]kuka helvetti sanoo suoraan lahjan antajalle ettei pidä jostain mitä saa häneltä lahjaksi :O huhhuh aika epäkohteliasta.[/QUOTE]

Iltaväsymyksessä tuli aika huonosti koitettua saada asiaani sanotuksi. Tuota juuri tarkoitin, hirveän hankala sanoa ettei pidä lahjasta, käyttäisi mitä tekosyitä tahansa, vaikka sillätavoin ne hankalat hetket vähesisivät tulevaisuudessa. Molemmilta.

Nykyään kun kaikilla on kaikkea vähän liikaakin, niin sopivien tavaroiden antaminen ei ole helppoa. Itse olen vähempi parempi linjalla, en halua lapsille valtavia krääsävuoria ja opettaa kertakäyttöroinaa.

Kuulostaa kyllä aika hankalalta. Entä jos avaatte lapselle tilin johon laitatte aina lahjarahan? Voi sitten vähän isompana hankkia itselleen jotain mieluisaa. Luulisi että vanhemmat tykkäisivät tuosta, paitsi että summa on tietysti väärä...Silti kertasumman ei mun mielestä tarvitse olla iso, mutta jokainen voi määrittää sen mahdollisuuksiensa mukaan.

Mä kysyn nykyään vanhemmilta suoraan pienempien lasten kohdalta, mitä tarvitsevat/ mistä lapset on puhuneet...

En takuulla olis tajunnut tänä jouluna ostaa kummitytölle 8v. Haloo Helsingin levyä kysymättä ;-)

Isommat saa sitten leffalippuja, kirjakaupan lahjakortteja tai vaatekauppojen lahjakortteja. Ellei siis tiedossa ole esim. koru-osien keräily.

No älä aikanaan vaatteita enää vie kun et osaa ostaa toisen maun mukaisia... Joku lelu/duploja LAPSELLE. Ja ihan sama mitä se äiti siitä tykkää ;) mitä väliä!?

Yhteistyössä