Mitä vaihtoehtoja joulupöytään laatikkoruoille?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laatikoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laatikoton

Vieras
Minä en pidä laatikoista ja joka joulu niitä silti olen laittanut (lue; äitini tehnyt). Lapsetkaan eivät niitä syö, paitsi heille vartavasten tehtyä makaronilaatikkoa. Eli, jouluruoista meillä syödään vaan kinkkua ja rosollia. Mitä muuta voivin laittaa? Nyt kun olen eronnut miehestäni, ei ole mitään järkeä laittaa niitä laatikoita enää. Vinkkejä, mitä muuta laittaisin joulupöytään????

ranskalaisia , kebabbia, pitsaa . Niistä takuulla lapsesi pitää.

Ei joulun perinteillä niin väljä.
Opetet lapsesi uudelle linjalle, modernia.

Oletko aatellut et kyllä lapset laatikoita syö jos aikuinen näyttää mallia ei puhu pahaa ruuasta.

[QUOTE="vieras";27749632]ranskalaisia , kebabbia, pitsaa . Niistä takuulla lapsesi pitää.

Ei joulun perinteillä niin väljä.
Opetet lapsesi uudelle linjalle, modernia.

Oletko aatellut et kyllä lapset laatikoita syö jos aikuinen näyttää mallia ei puhu pahaa ruuasta.[/QUOTE]

No meillä on jouluisin ollut isovanhemmat ja sisarukset syömässä ja kaikki muut syövät laatikoita, paitsi minä. Lapset eivät silti syö, enkä joka joulu ala pakolla niitä maistattamaan. Enkä pahaa ruoasta ole koskaan puhunut, silti eivät syö.

Jouluruoka ilman laatikoita ei kyllä kuulosta miltään jouluruoalta. Uuteen makuun tottuminen vie 10-20 maistelukertaa, anna lapsillesi edes mahdollisuus oppia syömään laatikoita äläkä nyt perkele mitään makaronilootaa tai nakkikastiketta tee joulupöytään!

Mä teen uunijuureksia.
Lisänä on myös porkkana ja bataattilaatikkoa. Mä oon ainoo joka syö lanttua niin keitällän lantut, nakkaan pannuun kera voin ja lorautan perään hunajaa. Hirrrrrveeen hyvää.

[QUOTE="vieras";27749666]Jouluruoka ilman laatikoita ei kyllä kuulosta miltään jouluruoalta. Uuteen makuun tottuminen vie 10-20 maistelukertaa, anna lapsillesi edes mahdollisuus oppia syömään laatikoita äläkä nyt perkele mitään makaronilootaa tai nakkikastiketta tee joulupöytään![/QUOTE]

Niin, joulustahan ei mitenkään selviä hengissä, jos ei syö nimenomaan JOULUruokia, hoh hoh

Niin, joulustahan ei mitenkään selviä hengissä, jos ei syö nimenomaan JOULUruokia, hoh hoh

Moukat ei opeta lapsilleen perinteisiä jouluruokia, saatika sitten opettele syömään niitä itse. Tuollainen yök, en syö -asennetta kohtaan mulla nousee kylmät väreet. Varsinkin jos aletaan sitten oikeasti tekemään lapsille ranskalaisia ja nakkeja joulupöytään kun ne kullannuput ei muuta syö...

Minusta on parasta, jos pöydässä olisi kaikille jotain herkkua. Se lisä voisi olla valkosipuliperunat, bataattikuutiot uunissa kypsytettyinä tai jotain ihan muuta. Se, että kaikilla osallistuvilla olisi juhlamieli ja tunne siitä, että juuri hänet on otettu huomioon.

PS. Meillä on iso kinkku (miehen suosikki), imellettyä perunalaatikkoa (mun), graavilohta (esikoisen) ja montaa muuta lajia tarjolla.

Eiköhän ne jouluperinteet pian katoa, kun lapsille laitetaan pöytään kebabia ja nakkeja ja lihapullia. Mun mielestä jouluna syödään jouluruokaa. Se ei ole paljoa vaadittu kerran vuodessa parin päivän ajan. Meillä syövät kyllä, kun ovat siihen pienestä pitäen tottuneet. Meillä kyllä panostetaan kalaan, mutta tarjolla on perinteiset laatikot ja kinkku. Lisänä karjalanpiirakoita ja joululeipää ja juustoa. Lihapullia ja kebabia sitten vaikka jo tapaninpäivänä =)

Yhteistyössä