Mitä vaippoja käytätte öisin n. 1-2v.? Fuskaavatko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Meillä Pampersin Active fit 1,5v. tytöllä. Käytetään myös päivisin. Ihanan ohut ja järkyttävän imukykyinen vaippa, mutta mitä ihmettä nyt tapahtunut kun vaippa fuskaa?! Eli jo ekan pissan jälkeen saattaa olla yöpuku märkä... Paketoin vaipan tosi huolellisesti illalla, ihan niinkuin ennenkin enkä usko että tyttö pahemmin räpeltää vaippaansa kun on niin sikeäuninen ja aina vaippa näyttää olevan ihan hyvin paikoillaan? Pissa tulee joko vyötärön,reiden tai pakaran luota ohi... Mitä tehtävissä?
Tyttö on pitkä ja hoikkavyötäröinen, mutta paksut vauvan reidet vielä on:)
Mitä vaippoja teillä käytetään öisin, onko ohivuoto ongelmia tms. ?

Meillä on 1v8kk, ja active fit päivisin ja öisin käytössä.
Ei sillä pysy yhdenkään malliset housuvaipat päällä, kun on niin pieni ja kapea tapaus. Tai pysyy, niin kauan kun vaippa pysyy kuivanw, mut sit alkaa valua heti. Pitäis jesarilla vetästä navan ympäri, jotta pysyis...

ja öisin meillä on pampersin baby dry teippivaipat. Kaksi kertaa koko elämänsä aikana on tullut yöllä läpi, viimeisin kerta oli joulukuussa. Mutta muutoin ne on pitäny ihan ällistyttävän hyvin vaikka poika on kova vaihtamaan asentoa yöllä. Vaippaan ei itse pääse käsiksi kun on yöhaalari päällä.

Oon kokeillu pampersia ja liberoa. Nelosta ja vitosta. Kaikki on falskannu liian paljon! Nyt oon luopunu vallan liberoista kun ne oli ihan mahdottomia. Melkeen joka toinen yö vuoti vaikka kuinka tarkkaan koitin laittaa.. Tuli siitä kyljen kohdalta. Ehkä tää on joku pissavaihe :D? Nyt taas helpottaa, on varmaan kasvanut ja toi P5 sopii parhaiten. Poika on hyvin syönyt eli mahaa löytyy :)

Meillä on 2-vuotiaalla öisin (päivisin ei vaippaa olekaan enää) ollut Liberon housuvaippa. Ne ei ole kertaakaan falskanneet. Nyt ostettiin pakon edessä Pirkan housuvaippoja ja niistä tuli heti ohi/läpi.

Pampersit ja Huggiesit toimii meillä parhaiten. Ne Huggiesin housuvaipat ovat minusta loistavia, kun niissä on tarrakiinnitys sivuissa. eli ne saa jalkaan ilman että tarvitsee riisua housuja kokonaan.

Meillä 1v4kk poika,ja yöllä samat vaipat kun päivällä eli Pampersin Active Fit 4. Ihan tosi harvoin falskaa,ja sillonkin yleensä vaipan on laittanu joku muu kun minä (mies eli lapsen isä laittaa tiukalle mutta usein silleen että etuosan sivut nousee ylös ja mun äiti joka hoitaa lasta sillon tällön,laittaa joko löysälle tai jotenki vinoon.). Valitettavaa mutta totta;nuo muut "ei ehdi" laittaa vaippaa kunnolla kun muksu "aina pyörähtää karkuun". .. Kohtalaisen turhauttavaa siivota yöllä "muiden aiheuttamia" sotkuja,siksi pyrin laittamaan yövaipan itse jos vaan suinkin mahdollista.

Liberon 5 teippivaippa, ei falskaa. Tosin vaipassa on nykyään yön jäljiltä vain vähän pissaa jos ollenkaan. Mutta Liberot ei ole falskanneet silloinkaan kun pissaili vielä runsaasti öisin. Pamperseissa meidän tyttö ei ole koskaan nukkunut hyvin, en tiedä mistä johtuu, mutta öhisee ja ynisee unissaan koko yön jos on Pampersit jalassa, Liberoilla nukkuu inahtamatta.

Meillä ainoat toimivat ovat liberon teippivaipat ja kokona 5 tai 6. Ei ole vuotaneet kertaakaan. Housuvaipoilla ei ole mitään jakoja ollut, eikä se teippivaipan laitto kerran vuorokaudessa niin vaikeaa ole..

Meillä pojalla 1,5v. kans käytössä nyt ollut väliaikaisesti käytössä Activefit ja ihan hyvin on toiminu. Esikoisella ei pidä mikään muu kuin Liberon teippivaippa ja sekin falskaa joskus. Ja hänellä myös erittäin tärkeää saada se vaippa laitettua huolella, muutoin on luvassa märkäyö. :P
Kannattasko kokeilla jotain muuta vaippaa tai sitten vaihtaa kokoa isommaks tai ehkä pienemmäksikin jopa? Jos ois vartalon malli vähän muuttunut, kun kasvaa ja on lähtenyt liikkeelle, niin monet taaperot ei oo enää niin vauvan pyöreitä...?? :)

Yhteistyössä