Mitä vastasyntyneelle "lahjaksi"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanna73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sanna73

Vieras
Olen viikonloppuna menossa katsomaan ystäväni vastasyntynyttä poikavauvaa. Haluaisin viedä vauvalle jotakin, mutta herää kysymys että mitä? Olisiko noin pienelle jokin vaate hyvä vieminen, tuttipullo, tutteja, leluja tuskin vielä? Nyt haluaisin sellaisia mielipiteitä, että mitä teistä olisi kiva vastasyntyneelle saada, mikä olisi tarpeellista? Kun välttämättä haluaisin jotain viedä!!

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Marimekon tuttisetti, siis sellanen Unikko jossa on tutti ja -nauha tai sitten samaa sarjaa oleva tuttipullo :)

Ja mitä tällä tekee mahdollisesti sellainen vauva, joka ei syö tuttia eikä saa pulloa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Marimekon tuttisetti, siis sellanen Unikko jossa on tutti ja -nauha tai sitten samaa sarjaa oleva tuttipullo :)

Ja mitä tällä tekee mahdollisesti sellainen vauva, joka ei syö tuttia eikä saa pulloa?

Tai jos pulloja ja tutteja on jo liiaksi asti?

itse olen halunnut käytännöllistä, eli vaippoja tms. Äidille jotain hyvää.. tuttipullolla ja tutilla en tehnyt mitään joten ne olivat turhia lahjoja minulle. Jos tiedät kaverin maun, vie jokin kiva vaatekappale vauvalle joka muistuttaa antajastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja aDad:

Tai jos pulloja ja tutteja on jo liiaksi asti?

Niinpä. Ja meillä käytettiin refluksin takia vain ja ainoastaan Aventin vastasyntyneiden pullotutteja. Joten nuo lahjaksi saadut unikkopullot(3kpl) jäi käyttämättä...

Tuttipulloa tai tuttia en veisi, koska ne on vähän sellaisia että vauva kun on yhdenlaiseen tottunut niin muut ei kelpaa (ei siis voi tietää syökö luonnonkumista, silikonista vai ei ollenkaan)

Vaatteet on kiva lahja, mutta ostaisin 68cm koska tuota 62 kokoa tuo kaikki. Sen jälkeen sitten ei olekaan mitään vaatteita yleensä.

Kuviolliset harsot vois olla kiva vieminen myös.

Vaatetta tai vauvaleluja. Ja vaatteet sit vähintään kokoa 62 cm. Äkkiä ne vauvat kasvaa leikkimään.

Tämäkään ei sitten kaikkien kohdalla toimi.. meillä siirryttiin tuohon kokoon 3-4kk iässä että kauan sai 62cm kaapissa olla.
Ja joku jäi kokonaan käyttämättä.. meidän kesäpojalla hihattomat esim. kun vasta syksyllä oli siinä koossa.. ;)
Itse olisin kaivannut kokoa 50cm ekoilta vierailijoilta.. siirryttiin joskus 1kk jälkeen kokoon 56cm kun roikkuivat päällä.

Mutta tietty aina isompi koko parempi kuin pieni.. ;)

Mie toivoin, että olisin saanut kuviollisia harsoja. Niille olisi ollut käyttöä kyläillessä, ei olisi aina tarvinnut miettiä mikä valkoinen harso on kenenkin.
Kaikki toi kuitenkin vain pehmohelistimiä, joista tuo poika ei koskaan välittänyt.

olin 4 viikkoa sitten synnyttämässä ja mulle tuotiin niitä karkkeja josta pidän.. hedelmiä
ja vauvalle vaatteita, kukkia, kortteja, tutteja, pulloja,

itse pidin ehkä eniten laadukkaasta pehmolelusta tai pullot ja tutit meidän tapaksessa oli hyviä, koska molemmat tulivat käyttöön
vaatteet ovat aika huonoja koska äidillä saatta olla ihan eri maku kun sulla..

... vauva sai kivoja vaatteita, tosiaan ainakin koko 62 on hyvä. Pyjamia en ainakaan ollut tajunnut hommata vauvalle, niitä menee kun joskus vaippa falskaa. Ja kuviolliset harsotkin olis käytännöllisiä. Unimelodiaa soittava pehmo on ihana kans.

Itselleni sain kokeneelta äitikaverilta (mulla esikoinen) tuubin lansinoh-voidetta, auttaa imetyksen alussa kumasti. Se oli hyvä lahja!

mä tykkäsin kun vauva sai laadukkaat petivaatteet lahjaksi, finlaysonin muumit.
myöskin vaaleensininen mariskooli oli kiva. kaveri tiesi että tykkään mariskooleista ja siksi toi pojalle sellaisen lahjaksi, toinen p+oika sai sitten lilan kun syntyi. joskus kun pojat muuttavat pois kotoa saavat tietysti ne mukaansa.

Vaatetta ja mielellään isompaa kokoa, vaippoja tietysti tämä tarvii tietää käyttääkö kerta vai kestoja,unilelu jne.
Äidille jotain pientä hemmottelua ja oletan että tiedät kaverisi mieltymyksiä,niin sen mukaisesti jotain hänelle.
Toisaalta kannattaa olla sitä ennen yhteyksissä ja hieman ottaa selvää mistä olis puutetta.

Me saatiin lahjaksi juuri tätä unikkosarjaa monta tuttipulloa ja tutteja. Itse en voi sietää näitä tuotteita, ja lapsi ei sen mallisia tuteja syönyt, joten kirpparille vein myytäväksi kaikki ja hyvän hinnan sain. Mutta toiset näistä tykkää että sinänsä ei huono idea. Itse olisin tykännyt valokuva-albumista esim, tai ihanasta pehmoisesta soittorasiasta.

Pehmoinen soittorasia on todella kiva lahja. Tiedän mistä niitä lötyy, muutamia erilaisia näillä on: http://poppsan.fi/lahjat/lapselle/vastasyntyneelle Isot pehmo-soittorasiat on mukavia, lapsi saa niistä helposti otteen.

Yhteistyössä