mitä vauvalle, mitä puuttuu mitä lisää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erica
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erica

Vieras
mitä vielä tarvitsee kun vauva tulossa? tässä lista mitä jo on, kertokaa mitä mieleen tulee mitä puuttuu ja mitä on liian vähän

vaatteet:kokoa 50-56: 7kpl bodyja, 6kpl puolipotkuhousuja, 5 takkia, 4 housuja, 2 potkupukua

kokoa 60-62: 13kpl bodya, 6kpl kietaisupaitoja, 5kpl paitoja, 2kpl housuja, 2kpl puolipotkuhousuja, 10 potkupukua

68: kokoa 9kpl bodyja

10 kpl lakkeja/myssyjä, 2 pipoa, 12 sukkaparia, talvihaalari, turvakaukalo, pinnasänky, sitteri, 2 isoa tuttipulloa, 1pieni tuttipullo, 1tutti+nauha, pulloharja, vauvan shampoo, talkkia, puhdistuspyyhkeitä, pyyhkeitä ja sideharsoja n.20kpl
vaunut.

te voitte ostaa niitä tavaroita tarpeen tullen, jos jotain pientä puuttuu. vauvalla nyt kuitenkin tavaraa tuntuisi olevan sen verran että pärjäätte ja ostatte sitten jos mieleen jotain tulee. turhaan ostaa kaikkea mahdollista varmuuden vuoksi, paljon jää sillon asioita myös käyttämättä.

Talkkia tuskin tarvitset, vauvan shampootakin vasta piiiiiiitkän ajan päästä =)

(tai siis, mä en ole ikinä kaivannut talkkia mihinkään tarkoitukseen)

Muuten varmaan ok, täydentää voi sitten tarpeen mukaan.

Ostaisin lisäksi hoitopöydän, alusta siihen ja muovitettuja froteita sekä hoitopöydälle, että sänkyyn, niin ei tarvii patjaa/h-pöydän alustaa olla pesemässä, jos sattuu pissi lirahtamaan/vaippa falskaamaan.

Hyttyssuoja vaunuihin. Ehkä Ceridalia, sillä on helppo pestä taipeet. Pumpulilappuja em. hommaan myös.
Itselle siteitä ja särkylääkkeitä, ruokaa pakastimeen. Mahdollisesti rintapumppu, lainaksi vaikka eka.

62 ja 68 koon housuja muutama..vaikka natusanin sinkki voide,kynsiviila (helpoin tapa kynsien lyhentämiseen alussa) vaunuihin hyttysverkko,peitto, tarviitko itkuhälytintä?

tossa jotain mitä mä lisäisin..

Ammetta en bongannut,vaatteita mielestäni on kyllä alkuun ihan tarpeeksi,jotain äidinmaidonkorviketta varuiks ehkä...jos sulla on äitiyspakkaus niin hyvin pärjäät :)

Joo, osta ainakin vaatteita lisää tarvittaessa vasta sitten kun vauva on syntyny. Mulle ainakin kävi niin, että halusinkin vauvalle ihan erilaisia vaatteita, mihin olin varautunu...Kun vauvalle sopikin niin hyvin ihan muut värit...;).

Mä oon aina Bebanthen rasvan hommannu jemmaan, sitä on muutenkin hyvä olla huushollissa, voi käyttää moneen juttuun, mutta etenkin mahdollinen vaippaihottuma on ainakin meillä hoitunut sillä hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Blissss:

hei oikeesti, meikällä läskisty reidet niin paljon tän raskauden aikana, että mun oli pakko käydä ostaa ITELLENI vauvan talkkia että ei kesä kuumalla niin paljon reidet hankais yhteen hameen kanssa. :kieh: :kieh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
62 ja 68 koon housuja muutama..vaikka natusanin sinkki voide,kynsiviila (helpoin tapa kynsien lyhentämiseen alussa) vaunuihin hyttysverkko,peitto, tarviitko itkuhälytintä?

tossa jotain mitä mä lisäisin..

Kynsiviila :o Kyllä kynsisaksilla saa paaaljon paremmin ja nopeammin leikattua.

Alkuperäinen kirjoittaja Niippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Blissss:

hei oikeesti, meikällä läskisty reidet niin paljon tän raskauden aikana, että mun oli pakko käydä ostaa ITELLENI vauvan talkkia että ei kesä kuumalla niin paljon reidet hankais yhteen hameen kanssa. :kieh: :kieh: :kieh:

:o
Oho. Mulla katos aikanaan läskit ja valitettavasti myös lihakset koivista raskauden aikana. Olin ku lihapulla johon on epähuomiossa tökätty 2 cocktailtikkua :/

Alkuperäinen kirjoittaja Mineirva:
Mihin tartteet 12 erilaista päähinettä :o

en kyllä edes tiedä mutta niitä on vain tullut kasaan useammat
mitä talvi vauvalle osaa ostaa vaatetta kun talvihaalari jo on?

mikä vaatetus sairaalasta lähdettäessä kun vauvan la olis marraskuussa?

Mie ostaisin kans vauvalle parit housut lisää, kunhan syntyy, kokoa 60-62. Etukäteen riittää, et pärjäät pari ekaa viikkoa. Ja ei niitä vaattteita hirmuisesti tartte, kun pesukone on. Oletan, että pidät potkupukuja öisin, koska et ollut maininnut yöasuja erikseen. Toki vauvan vaatetarve riippuu myös siitä, mihin aikaan vuodesta syntyy. Jos tulossa alkusyksyyn, ostaisin hänelle fleecehaalarin tyyppisen, koska äp:n vanupuku tosi pitkä hihoista ja lahkeista, meidän kevätvauvalle tosi iso, joten ostin pienemmät vanu- ja fleecepuvut.

Mie en oo vielä tässä 5 kk aikana tarvinnut talkkia mihinkään. Käytetään tarvittaessa Bepanthenia ja Novalania. Osta vauvan korvapuikkoja, Ainu-merkkisiä erikoismuotoiltuja. Niillä on hyvä ja helppo putsata vauvan korvat.

Rintapumpuksi suosittelen Ainun käsipumppua. Jos maito nousee kotiin tullessa oikein kunnolla, niin sillä kätevä pehmentää tissit vauvaa varten ja laittaa maitoa pakkaseen. Pumppu maksaa parikymppiä S-marketissa ja on asiansa ajanut. Sit jos jostain syystä enempi lypsää, kannattaa hommata sähköinen.

Yhteistyössä