Mitä vauvan puistatus/vapina voi tarkoittaa? Kyseessä 9kk ikäinen poika.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Olen nyt muutamina päivinä huomannut kun vauva puistattaa/vapisee niin että yhtäkkiä koko päivää heiluu ja vauva vapisee ihan kuin tulisi vilunväristys, näitä tapauksia on ollut syödessä ja ihan leikkiessäkin... mistä ihmeestä voi olla kyse? Ihan pelottaa. :(

mutta nyt ehkä viikon ajan olen seurannut kun ekat vapinat huomasin... ja nämä vapina-/puistatuskohtaukset ovat ihan minuutinkin kestäviä, niin että useita kertoja puistattaa minuutin aikana.

Meidän tyttö 9kk puistattaa myös. Esimerkiksi syödessään kylmää sosetta tai vaikka juodessaan vettä. Olen huomannut myös muulloinkin niin tekevän. On jotenkin keskittyneen oloinen ja sit saattaa puistattaa ja sen oon tulkinnut monesti pissaamiseksi. Myös ennen aivastusta tekee niin. Oon vaan tulkinnut sen kuuluvan ehkä hänen luonteen laatuunkin. On hirveän herkkis, ilmaisee itseään todella hyvin pahassa ja hyvässä ja on muutenkin todella ilmeikäs.

Saako lapseen kontaktia kohtauksen aikana, miten silmät käyttäytyvät? Liittyykö noihin raajojen liikkeitä, millaisia, ovatko symmetrisiä vai toispuoleisia?

Minuutin kestävä kohtaus ei minusta oikein sovi pissapuistatukseksi. Kuinka usein noita tulee? Tuleeko yöllä tai nukkuessa?

Muoks: tai oletko huomannut, että oireilu liittyisi väsymykseen tai tulisi esim. päiväunilta heräämisen jälkeen tms?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä