Mitä voi laittaa suosittelijaksi työhakemukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos on tehnyt koko tällä alalla olon aikana töitä samalle esimiehelle, ja esimies ei tiedä, että olen hakemassa uutta työtä. En kehtaa sanoa hänelle, että haluaisin hänet suosittelijaksi, koska jos en saakaan paikkaa, en ole lähdössä nykyisestä työstäni. :/ Ja onko ilman suosittelijaa edes mahdollista saada uutta työtä. :(

Miten olis työkaveri? Opettaja koulusta josta valmistuit? Joku tuttu konsultti tai vastaava, jonka kanssa olet työskennellyt? Itellä on suosittelijat ihan kesätyöajoilta saakka, vaikka oonkin jo ihan eri alalla kuin mitä suosittelija. Silti osaa kertoa luonteestani ja työmotivaatiostani.

Mä olen laittanut entisen pomoni eri alalta. Voihan hän kertoa minusta työntekijänä, vaikka ei osaamisestani haettavan työpaikan alalta osaakaan sanoa. Ensin tosin olen soittanut hänelle ja pyytänyt hänen suostumustaan suosittelijaksi. Ja kyllä niitä töitä saa, vaikka ei suosittelijaa olekaan. Tsemppiä työnhakuun! :)

Voisiko tosiaan olla työkaveri, joka ikään kuin astetta ylemmässä toimenkuvassa kuin minä, mutta ei ole varsinaisesti esimieheni. Sehän voisi pelastaa tilanteen, jos kehtaisin häntä kysyä. :)

• Tykkää
Reactions: Porho

Yhteistyössä