Mitä voi olla lapsen näköoireiden takana??? Vai onko tämä normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfols
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfols

Vieras
Kun 7-v poikani kertoi tänään, että on hassua kun hän aina välillä näkee värejä joita ei kuuluisi olla siinä. Esimerkkinä kertoi, että oli kerran vetänyt takin hihaa alas ja kädessä oli näyttänyt olevan keltaisia raitoja. Sitten hän oli katsonut oikein tarkastiläheltä eikä raitoja ollutkaan. Ja sanoi sitten, että on myös hassua kun joskus silmissä näkyy sellaisia välähdyksiä (hän käytti nimitystä "salamoita").

Mulla ei ole ikinä tuollaista ollut, mutta onko muilla ja onko nuo normaalia? :(

Meilllä 8v valittaa välillä et silmiin tulee sumuläikkä/läikkiä. Kestää minuutin pari ja katoaa. Ei pääkipua tms. Mut pitää ottaa tuokin asiaksi jos alkaa toistuvasti olemaan.
Mulla on tutkittu omat silmät ja pää (ja muutakin) muutaman kertaan kun ollu sumua silmissä viikkoja. Ja ei mullakaan mitään muita oireita. Mulla ei selvärajaista, mut tyttö taas sanonu et sillä selvä pyöreä läikkä.

Voiko johtua siitä että on just sitä ennen katsonut vähän kohti lamppua tsm? Itellä joskus valo tekee tuollaista oireilua.

Tosin voi siellä olla jotain muutakin, eli ei siitä haittaakaan ole tutkituttaa. Auralliseen migreeniinhän liittyy näköhäiriöitä noin esimerkkinä.

Mun lapsi sanoo usein, että näkee kaiken kahtena. Ollaan käyty silmälääkärissä ja puhuttu asiasta myös lastenlääkärille. Mitään syytä ei ole löydetty. Hän on sairastanut syövän, joten pelottaa hänen oireilunsa :(

Yhteistyössä