Mitä voisi tehdä tuon neidin kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bouli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bouli

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
4 072
0
36
Kertokaa mitä tehdä 5v tytön kanssa joka valvoo öisin useita tunteja sanoen ettei saa unta.Meillä ei nukuta päikkäreitä ja nukkumaan menee 20.30,mutta silti heräilee aika ajoin valvomaan..kasvukipu juttuja on ollut mutta aina ei ole syy edes se,pissalla käydään yöllä kun herää mutta monesti ei sekään ole syy kun ei tule edes pissaa..Itse alkaa olemaan aika väsy tuohon että toinen vain siellä yöllä hilluu tai pyörii sängyssä tai vieressä.Viime yönäkin neiti heräsi 12 ja pari tuntia se oli meidän välissä mutta sitten heräsi kakkonenkin ja iskä meni neidin huoneeseen neidin kanssa mutta siltikään uni ei tullut..uni tosin tuli sitten 4 aikoihin..mutta minusta aika ei hyvä asia kun pieni ihminen valvoo tuolla tavalla ja sitten ei edes nuku päikkäreitä.Onko kellään kokemuksia samanlaisesta?Tai onko jotain unikoulu juttuja olemassa?

Mä olen itse ollut huono nukkuja aina ja niin näkyy olevan tuo tyttökin. Saattaa kans herätä yöllä ja sanoo että ei saa nukuttua. Nykyään noita valvomisia tulee enää tosi harvoin mutta joka kertahan ne on ihan yhtä tuskaa. Viimeks valvoi klo 1-6..

Mitään "vikaa" ei oo tytöstä löytynyt. Asiat mitkä vaikuttaa niin on meillä ainakin vilkas mielikuvitus, painajaiset ja pimeän pelko. Neuvolassa sanottiin että kaikki lapset ei vaan nuku niin kauheen hyvin..

mä otin asian puheeksi viime vuonna neuvolassa mut sieltä sanottiin vain että välillä ne lapset on tuollaisia ja koska neiti sattunut kasvamaan huimasti viime vuonna niin syyksi sanottiin kasvukivut ja että ostakaa lääkettä apteekista ja antakaa sitä.Meillä on kokeiltu yövaloa pientä lamppua mutta ei halua nukkua lamppu päällä kuitenkaan vaikka olisi miten himmeä valaistus.Ajattelin että yksityiselle mentäisiin käymään kun tk:stä tai neuvolasta ei saa mitään lääkettä ihmeempiä aikaan.Minä kanssa olen itse huono nukkumaan ja tulen vähällä unella toimeen,mutta ei kai sentään 5v tule.Kuitenkin on reipas päivisin jota suuresti ihmettelen kun ei siltikään nuku päikkäreitä vaikka olisi miten valvonut yöllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Bouli:
mä otin asian puheeksi viime vuonna neuvolassa mut sieltä sanottiin vain että välillä ne lapset on tuollaisia ja koska neiti sattunut kasvamaan huimasti viime vuonna niin syyksi sanottiin kasvukivut ja että ostakaa lääkettä apteekista ja antakaa sitä.Meillä on kokeiltu yövaloa pientä lamppua mutta ei halua nukkua lamppu päällä kuitenkaan vaikka olisi miten himmeä valaistus.Ajattelin että yksityiselle mentäisiin käymään kun tk:stä tai neuvolasta ei saa mitään lääkettä ihmeempiä aikaan.Minä kanssa olen itse huono nukkumaan ja tulen vähällä unella toimeen,mutta ei kai sentään 5v tule.Kuitenkin on reipas päivisin jota suuresti ihmettelen kun ei siltikään nuku päikkäreitä vaikka olisi miten valvonut yöllä.

Meillä on ihan samat meiningit (yövaloa lukuun ottamatta, sen tyttö haluaa).

Mä oon itte kans kausiluontoinen nukkuja, välillä nukun, välillä en. Lapsesta asti oon ollu huono nukkuja, hyvin pitkälle samanlainen ku mitä tyttö nyt on. Ja meillä kans jos tyttö yhtenä yönä valvoo, on ihan reipas seuraavana päivänä. Kasvukivut hänellä vaivaa kans välillä, just oli taas kasvupyrähdys (ihan kohta tulee 110 cm täyteen) ja siinä meni pari viikkoo vähän heikommilla unilla. Ja meillä tyttö täyttää siis nyt kuun lopussa 4 v.

Kiitos =) Sitä jo alkaa itse miettimään että jaa mikä tuota vaivaa kun itseä nukuttaisi yöllä.Onko teillä kuitenkin tutkittu asiaa kun laitoit että ei ole mitään vikaa löytynyt?Mua itseä just eniten tuo vaivaa että kun itse saisi nukkua niin neiti valvoo ja yleensä silloin kun mies on yön töissä mut eilen onneksi oli kotona niin annoin vahtivuoron sille.kai se joskus oppii nukkumaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Bouli:
Kiitos =) Sitä jo alkaa itse miettimään että jaa mikä tuota vaivaa kun itseä nukuttaisi yöllä.Onko teillä kuitenkin tutkittu asiaa kun laitoit että ei ole mitään vikaa löytynyt?Mua itseä just eniten tuo vaivaa että kun itse saisi nukkua niin neiti valvoo ja yleensä silloin kun mies on yön töissä mut eilen onneksi oli kotona niin annoin vahtivuoron sille.kai se joskus oppii nukkumaan..

Me käytiin lääkärissä tytön nukkumisten takia. Silloin tytöllä oli myös tosi voimakkaita kauhukohtauksia. Mutta nää on kaikki liitetty tuohon mielikuvitukseen jne. Ja kauhukohtaukset loppuivat kuin seinään kun siirrettiin tyttö nukkumaan matkasängystä tavalliseen sänkyyn.

Mulla ittelläni oli lapsena kans kovia yöllisiä kauhukohtauksia, herätin koko talon ennenku heräsin itte, tai siis mut herätettiin. Mulla osaltaan epilepsia teki näitä kauhukohtauksia. Tytöllä ei oo ollu pienintäkään epäilystä epilepsiasta tai muustakaan, kävgin yksityisellä sillon ku tyttö nukku huonosti.

Jotenkin musta tuntuu, ihan en nyt satavarmaksi sanoo et muistanko oikeen, että lääkäri ois sanonu että nämä unihommat jne. ois jollain tavalla periytyviä.. Hyvin täsmäis tää ainaski meillä mutta en tosissaan muista tarkkaan.

Jos se nukkuminen alkaa kauheen hankalaksi menemään tai alkaa hirveesti omaa mieltä painamaan niin voihan sitä käydä lääkärissä. Ne voi ottaa esim unenaikasen aivosähkökäyrän josta näkee sit mitä siellä aivoissa unen aikana tapahtuu. Meillä ois tämä otettu jos ei tytön kauhukohtaukset ois loppunu mutta oli sit tarpeeton kun ne loppu sängynvaihdon myötä.

Yhteistyössä