Mitäh???? Noinko moni on lukenut Raamatun????????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26017824]Sä et vissiin tapaa lukea kauheasti, jos tällaista asiaa ihmettelet... :D[/QUOTE]

En tapaa en ja tosiaankin ihmettelen! Eihän Raamatussa taida mitään juontakaan olla?

En hetkeäkään usko että asia on noin. Tuollaisiin ensinnäkin yleensä vastaavat ne, joita asia kiinnostaa - eli ne, joita Raamatun lueskelu kiinnostaa, ja toiseksi, minäkin saattaisin vastata lukeneeni, vaikka en olekaan lukenut kuin sieltä täältä. Tulisi fiksu olo, kun saa vastata lukeneensa. ;)

En hetkeäkään usko että asia on noin. Tuollaisiin ensinnäkin yleensä vastaavat ne, joita asia kiinnostaa - eli ne, joita Raamatun lueskelu kiinnostaa, ja toiseksi, minäkin saattaisin vastata lukeneeni, vaikka en olekaan lukenut kuin sieltä täältä. Tulisi fiksu olo, kun saa vastata lukeneensa. ;)

Itse vastaan kyllä kaikkiin iltapäivälehtien äänestyksiin oli aihe mikä tahansa. Noh jätän vastaamatta, jos kysytään vastakkaisen sukupuolen mielipidettä tai muuta, josta ei ole mitään kokemusta. :D

Oletpas outo ja äänestykseen tuotat vääristymää, sillä tuossa nimenomaa kysyttiin, että onko lukenut raamatun.

Minä olen lukenut opuksen kannesta kanteen. Ja osin kirjassa on hyvinkin mielenkiintoisia kertomuksia, osin runoutta.

Kun olen lukenut kirjan, voin itse muodostaa käsitykseni sen sisällöstä, mun ei tarvitse uskoa mitään, miten joku toinen teosta tulkitsee. Ja musta oli hyvin yleissivistävää se lukea, toista kertaa en kyllä viitsisi asiaa tehdä. Mutta ihan samalla tavalla voisin ottaa urakakseni lukea esim. koraanin tai jonkun muun uskonnon pyhiä kirjoituksia.

Minä olen lukenut Raamatun, joskaan en yhdessä pätkässä. Silti olen jotain agnostikon ja ateistin väliltä. Vastaisin tuohon kysymykseen, että olen lukenut. Väittäisin kuitenkin, että tämmösissä nettikyselyissä aktivoituu just ne jotka ovat suorittaneet kyseisen asian. Uskoisin, että hyvin pieni osa suomalaisista on lukenut Raamatun kannesta kanteen, liikutaan varmaan 10-20 prosentissa.

Itse vastaan kyllä kaikkiin iltapäivälehtien äänestyksiin oli aihe mikä tahansa. Noh jätän vastaamatta, jos kysytään vastakkaisen sukupuolen mielipidettä tai muuta, josta ei ole mitään kokemusta. :D

Oletpas outo ja äänestykseen tuotat vääristymää, sillä tuossa nimenomaa kysyttiin, että onko lukenut raamatun.

Nettiäänestykset nyt ovat muutenkin 100% vääristymää.

Olen lukenut Raamatun noin seitsemän kertaa läpi järjestyksessä. Nyt uusi kierros menossa, ja olen päässyt jo Mooseksen kirjojen ohi. Syynä tähän rakkaaseen lukuharrastukseeni on usko Jeesukseen Kristukseen.

Yhteistyössä