Mitähän sitä tekisi tän parisuhteen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oodiparsakaalille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oodiparsakaalille

Vieras
Yhdessä oltu 12 vuotta ja lapsia kolme. Yksi kouluikäinen, yksi leikki-ikäinen ja yksi taapero. Lapsille mies on hyvä, välittävä ja vastuullinen isä.

Pitemmän aikaa jo ollut "jotain" kadoksissa. Musta tuntuu, että me ei enää olla samalla aaltopituudella, siltä, että me puhumme toistemme ohi. Jos ylipäätään puhumme. Miehellä on välillä sellainen ärsyttävä tapa, että jos mä haluaisin puhella syvällisiä ja kysyn siltä jotain (esim. kaipaisiko hän jotain muutosta meidän suhteeseen tai onko hänestä meillä kaikki hyvin), niin tää saattaa vaan kävellä pois paikalta vastaamatta mitään. Ja sit jos se suostuu puhumaan pari sanaa, niin se tekee sen kuin vasten tahtoaan. En mä tiedä, mä vaan välillä väsyn tähän. Se puhuu niin kivasti ystävilleni/ystävillemme, että välillä olen kateellinen siitä niille ystäville. Niiden kanssa se oikeasti keskustelee, mun kanssa ei.

Seksielämä ei ole mua kauheasti innostanut viime aikoina, kun tuntuu, että se henkinen yhteys puuttuu. Mies kyllä haluaisi ja usein. Kyllä mä sitten yleensä suostun pari kertaa viikossa, jotta pääsen ite helpommalla, kun mies ei sitten ole koko aikaa vonkaamassa. Joo, tiedän, että se on kyseenalaista. Mitä mä saan siitä seksistä? Yleensä en muuta kuin tavarat sisälleni, eli ei tunnu missään ja miltään.

Välillä mä leikittelen pääni sisällä ajatuksella erosta, mietin, mihin muuttaisin jne. Välillä mä melkein toivon, että se jäisi kiinni pettämisestä, niin sitten ei tarvitsisi enää miettiä, vaan homma olisi siinä. Kaikki on niin sekavaa. Ja mua väsyttää tämä.

Onko meillä enää mitään toivoa? Saako tätä tilannetta parannettua? Vinkkejä? Kun ei tämä näin voi jatkua.

Eli jos mä olen tyytymätön meidän parisuhteeseen, niin mun pitää mennä puimaan ja parantamaan sitä yksinäni jonkun kolmannen osapuolen kanssa?! Että tää on pelkästään mun ongelma? Kuulostaa kyllä pikkuisen...ööh...no, kummalta.

Miksiköhän se mies sitten keskustelee muiden kuin minun kanssani?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli jos mä olen tyytymätön meidän parisuhteeseen, niin mun pitää mennä puimaan ja parantamaan sitä yksinäni jonkun kolmannen osapuolen kanssa?! Että tää on pelkästään mun ongelma? Kuulostaa kyllä pikkuisen...ööh...no, kummalta.

Miksiköhän se mies sitten keskustelee muiden kuin minun kanssani?

Juu, kyllähän sä saat uusia näkökantoja suhteeseenne kun pääset juttelemaan ulkopuolisen kanssa.Sittenhän vioit päättää lähetkö vai et.
Toisia ei voi muuttaa vain itseään,valitan.
Tuskinpa mies muille juttelee teidän parisuhteesta ja sen ongelmista,vai jutteleeko.
Varmaan juttelee sunkin kanssa jos puhut jostain helpommasta aiheesta kuin teidänparisuhde.

ja sinustahan se tuntuu että jotain on kadoksissa ja sinä olet onneton suhteessa, kirjoituksessasi ei lue että mies olisi edes valittanut vaan hänhän haluaa seksiä ja säpinää sun kanssa.