Mitähän tässä vielä tulee tapahtumaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kommentoikaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kommentoikaa!

Vieras
Miehellä joku ihme kriisi päällä. Pahantuulinen ja saamaton.
Nyt sain ongittua sen verran selville että se kirjoitti minulle että sen jälkeen kun olen mennyt töihin (2v sitten) meidän sosiaalinen elämä on kuivunut ja emme käy missään, ollaan aina kotona jne. Lisäksi iltavuorojeni (0-2 viikossa... ) vuoksi mies kokee olevansa jumissa kotona lasten kanssa.

Mies käy töissä ja harrastaa 2 x 2h/viikossa. Silti kokee että aina "nyhjää" vaan kotona, mitään ei viitti tehä kun mikään ei tunnu miltään (koska ei ole tarpeeksi tekemistä?? tätä en ymmärrä täysin, keksis tekemistä mut ilm. ei tarkoita kotitöitä jne. )

Ja sitten sanoo et meidänkin suhde on laimentunut ja että mitä siitäkin tulee. Lukenut jotain tilastoja että tässä iässä ihmiset eroaa herkemmin ja loppusanat kuului näin: "toivottavasti me emme kuitenkaan ajaudu samaan....."

Mä sanoin että olen tyytyväinen elämääni, nautin käydä töissä ja vastapainoksi olla kotona, en kaipaa mitään säpinöitä tms. vaan tää elämä on tässä.

Mies kaipaa kaikenlaista tekemistä, sosiaalisuutta (No menis kavereilleen, niitä sillä riittää!!!), matkoja ja ravintolassa ja leffassa käyntejä... ei me kaikkee olla lopetettu mut ilm. ei tehä riittävästi.. paljon arkea on mut sehän on vaan elämää!!!

Mitä tästä pitäs ajatella? Onko loppulasku alkanut miehen puolelta.....

Ja mä sentään olin "jumissa kotona" KAHDEKSAN VUOTTA!!!! Ja nyt kun mies joutuu oleen joskus 2 iltaa viikossa niin VOI HURJA!

Sori nyt alkaa jo vähän ärsyttämäänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Jotenkin surullista ettei mies viihdy omien lasten kanssa :(
Mikähän sitä oikeasti riivaa jos kerran on mahdollisuus mennä ja harrastaa enemmän.

Kyllä kai se niiden kanssa viihtyy, on osallistuva isä. Mut mun vuorotyön vuoksi joutunut ottamaan enemmän vastuuta. Ennen kun olin kotona, tein kaiken ja mies sai vaan leikkia lasten kanssa illalla. Oma vikani varmaan tämä...

Miehelläsi jonkun sortin "tätäkö tää elämä on"- vaihe menossa. Voi olla, että puntaroi mielessään kaikkia vaihtoehtoja. Todennäköisesti myös tuota avioeroa. Sitä mitä sille voi ja kannattaa tehdä on vaikea sanoa. Ehkäpä pariterapiaa tms.?

Alkuperäinen kirjoittaja Kommentoikaa!:
Mikähän sitä oikeasti riivaa jos kerran on mahdollisuus mennä ja harrastaa enemmän.

Kyllä kai se niiden kanssa viihtyy, on osallistuva isä. Mut mun vuorotyön vuoksi joutunut ottamaan enemmän vastuuta. Ennen kun olin kotona, tein kaiken ja mies sai vaan leikkia lasten kanssa illalla. Oma vikani varmaan tämä...

No itseasiassa se ON sun vika, mitäs teit lapsia lapsen kanssa ja annoit tälle vielä vapauden kaikesta vastuusta. Sitä saa mitä tilaa :D

Miehesi on melko rauhaton ja kuvittelee, että elämä "vapaana" olisi jotenkin auvoisaa. Näin vanhempana miehenä voin sanoa, että elämä oli silloin parasta kun oli vaimo ja pieniä lapsia.

Olet kyllä ihan aiheesta huolissasi ja tilanne voi johtaa eroonkin. Paljonkaan ei kuitenkaan ole tehtävissä, ellei mies ole tyytyväinen. Ei mies voi olla samaan aikaan poikamies ja perheenisä.

Kuulostaa ihan ikäkriisille; tätäkö tämä elämä ona? Töitä, lapsia, kotia, vaimoa? Aina sitä yhtä ja samaa. Pitikö tämän elämän mennä näin? Tässäkö kaikki? Ei mitään hauskaa, jännää, kaipaan säpinää!

Mun ystävän miehelle tuli 15 avioliittovuoden ja kolmen lapsen jälkeen tuollainen ja lopulta otti ja lähti. Ja sille tielle jäi. Aikaa on kulunut tuosta parisen vuotta. Nyt kun mies on sen 2 vuotta hummannut kavereiden ja naisten kanssa, yrittää alkaa hieroon sovintoa mun ystävän kanssa. Nyt alkaa se perhe-elämä ja vanha vaimo kiinnostaa taas, kun huomasi, että ei vanha jaksa enää vaan bilettää. Surullista, toivottavasti teille ei käy noin.

Kuulostaa siltä, että on varmaan aika keskustella vakavasti asioista, mitä kumpikin haluaa jne. On vaan kyettävä tekemään kompromissesa menemisissä, niin ettei kumpikaan tunne antavansa liikaa periksi. Ehkä mies haluaisi tehdä asioita sinun kanssasi?
Vaikea näin teitä tuntematta mitään sanoa, mutta itse huomaan että asioista on kyettävä puhumaan. Kun puhumme vähemmän, alkaa tulla väärinkäsityksiä ja etääntyminen alkaa.

Ja mikä vittu siinä on, että miehet ottaa oikeudekseen pohtia ikäkriisejä sun muita, jonka seurauksena jättävät perheensä? Jättää kaiken vaimon vastuulle? Kun ei itse huvita se perheen arki. Lasten hyvinvoinnista viis, kunhan itsellä on hauskaa. Vittu mitä mulkkuja.

Alkuperäinen kirjoittaja No johan on:

No itseasiassa se ON sun vika, mitäs teit lapsia lapsen kanssa ja annoit tälle vielä vapauden kaikesta vastuusta. Sitä saa mitä tilaa :D

No kyllä mä pidin / pidän itsestäänselvyytenä sitä että kuka kotona on niin hoitaa lasten koulujutut, kauppa-asiat, kerhoon viemiset ja haut ym. ns juoksevat asiat.
En mä sano etteikö mies koskaan olis tehny ruokaa, pessy pyykkiä tms. mut useimmiten ne oli mun hommia.

Alkuperäinen kirjoittaja No johan on:

No kyllä mä pidin / pidän itsestäänselvyytenä sitä että kuka kotona on niin hoitaa lasten koulujutut, kauppa-asiat, kerhoon viemiset ja haut ym. ns juoksevat asiat.
En mä sano etteikö mies koskaan olis tehny ruokaa, pessy pyykkiä tms. mut useimmiten ne oli mun hommia.

Mä olen myös kotiäiti, mutta yhtä lailla mies osallistuu lasten elämään, kouluihin ja kerhoihin ja kotitöihinkin =) Mitäs teit kaiken itse, olisit antanut miehenkin tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Ja mikä vittu siinä on, että miehet ottaa oikeudekseen pohtia ikäkriisejä sun muita, jonka seurauksena jättävät perheensä? Jättää kaiken vaimon vastuulle? Kun ei itse huvita se perheen arki. Lasten hyvinvoinnista viis, kunhan itsellä on hauskaa. Vittu mitä mulkkuja.

Ei nyt sentään vain miehet tee noin. Itseltäni lähti vaimo hurvittelemaan kun kyllästyi perhe-elämään. Miehiä hänellä on sen jälkeen riittänyt, mutta onnea ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Dan:

Ei nyt sentään vain miehet tee noin. Itseltäni lähti vaimo hurvittelemaan kun kyllästyi perhe-elämään. Miehiä hänellä on sen jälkeen riittänyt, mutta onnea ei.

Mistäs sinä sen tiedät kuinka onnellinen se on?

No joo, on niitä naisiakin sellaisia. Ei tosin mun tuttavapiirissä, mutta varmasti niitä sellaisia naisiakin on olemassa. Itse tiedän vain tuollaisen tempun tehneitä miehiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:

Mistäs sinä sen tiedät kuinka onnellinen se on?

On kertonut monasti ja katunutkin - varsinkin sitä, että petti niin pitkään. Miehet vaihtuvat jatkuvasti ja aina samat ongelmat.