MITÄHÄN VEROTTAJA SANOO?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana syystä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana syystä

Vieras
Ostin auton 7700?, jonak mun isä maksoi. Koska halusi. AUto on minulle, (minun nimiini)koska isä halusi sen vain ostaa, koska tarvitsen autoa.

Kaikki maksut tulee minulle.

Mitä odotettavissa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
juu, kyllähän tässä pitäisi se lahjavero maksaa. Ei varmaan mitään älytöntä summaa, kun verovapaasti saa lahjottaa jotain 3000 euroa.

Pah, no kuka sellasia rupee makselee. Kukaan tuskin tulee ensinnäkään kyselemään, että mistäs ap autorahat sait tai ap:n isältä, että mihinkäs oot nostanu 7700e. Eihän autokauppoja mihinkään verottajalle ilmotella.

juu, kyllähän tässä pitäisi se lahjavero maksaa. Ei varmaan mitään älytöntä summaa, kun verovapaasti saa lahjottaa jotain 3000 euroa.

Pah, no kuka sellasia rupee makselee. Kukaan tuskin tulee ensinnäkään kyselemään, että mistäs ap autorahat sait tai ap:n isältä, että mihinkäs oot nostanu 7700e. Eihän autokauppoja mihinkään verottajalle ilmotella.

kiitos

Jos haluatte varmistua siitä, ettei tule ongelmia lahjaveron kanssa niin laatikaa isänne kanssa "kauppakirja", että olet muka ostanut auton häneltä. Tuskin sitä silti kukaan kyselee.

oikeudellinen ongelma voi syntyä jos isäsi sattuu lähiaikoina kuolemaan ja kuolinpesä on riitainen ja haluaa summan huomioituna ennakkoperintönä. Tai toinen mahdollinen ongelma voi olla, jos isäsi olisi vaikka osakkaana kaatuvassa yrityksessä ja käyttää yrityksen omaisuutta sinun autosi rahoitukseen ja siten vie omaisuutta piiloon konkurssipesältä. Mutta eipä kai se verottaja noihin pikkujuttuihin puutu lahjaveron muodossa, auto on toki rekisteröitävä ja siten näkyy omaisuutena, mutta sen arvo ainakin vain laskee vuosien varrella

Yhteistyössä