Mitäpä TE tekisitte tällaisessa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja lasten isällä ei kuulemma ole rahaa, muuten kyllä antaisi lasten ruokaan.

on sillä! jättää vaan ne kaljat ja tupakat ostamatta! Nyt painostat sitä! olkoon vaikka ennemmin se syömättä kunhan lapset saa vaipat ja ruokaa

Jos ei ole rahaa, niin lainatkoon tai tuokoon sulle kassin ruokaa ainakin. Ei kai kaikki sun sukulaiset ja lasten sukulaiset ole piittaamattomia luusereita, vai mitä???

Minun sukulaiseni valitettavasti kuuluvat juuri noihin piittaamattomiin :D Ex-miehen sukulaiset taas eivät lainaa rahaa, kuulemma ovat tehneet periaatepäätöksen - tätä se on aina ollut, vaikka heillä isot tulot jne. Ex-mieheltä kysyn varmasti vielä, mutta sanoi että vuokrarahat tilillä ja ylimääräistä ei jää, tiedä sitten pitääkö paikkaansa.

Eikö kellään muulla soita tämä kirjoitus hälytyskelloja!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vierask:
Tee vanhanaikaisia vaippoja: Muovikassista se haarallinen sidontaosa ja esim. käsipyyhkeistä, vaippaharsosta tai joistakin joutilaista kankaista imuosa. Ei maailma yhteen vaippavajaukseen kaadu. Tuon jälkeen suunnitelmallisuutta taloudenpitoon.

Aloitusviestisi sisällöstä jäin vähän miettimään toimeentulotuen eväämisperusteita. Miten nykyinen asumismuotosi ja vuokrankorotukset estävät toimeentulotuen saannin? Asutteko tuloihinne nähden liian kalliisti? Voisitko etsiä edullisempaa asuntoa?

Harsot valitettavasti annoin jo pois, kuopus on 1,5-vuotias. Potta on, mutta ei suostu istumaan siinä kuin itkun kanssa enkä halua aiheuttaa traumoja :D Eli nyt on viimeinen vaippa päällä ja sitten mennään varmaan ilman. Ei se maata kaada, mutta.. no.

Voihan pottailustakin yrittää tehdä jännittävän asian. Teet lapsen kanssa jotakin hauskaa ja istutat samalla potalla. Tutkikaa vaikka yhdessä kassisi sisältöä ja sanot, että salaisen kassin tutkiminen on aivan erityinen asia, joka on niin jännittävä, että molempien kuuluu istua vastakkain "tuoleilla". Otat allesi vaikka kirjoja ja sanot, että äidin kokoista pottaa ei valitettavasti ole, mutta onneksi hänellä on niin hieno jakkara. Tai sitten luette "ihan erityistä satua" tai keksit sellaisen itse, tai mitä ikinä tekemistä nyt mieleen tulee. Noin pienen mielestä aika yksinkertaisetkin asiat voivat olla käsittämättömän jänniä, kun vaan hiukan näkee elehtimisessä ja äänenpainoissa vaivaa.

Ja mikä noissa vanhanaikaisissa vaipoissa on niin vaikeaa? Eihän sun tarvitse niihin nimenomaan harsoja laittaa! Eikö taloudestanne oikeasti löydy kuin yksi pyyhe? Ei se nyt noin vaikeaa ole, jos OIKEASTI on ongelmatilanne. Minustakin alkaa tuntua, että äitien hyväsydämisyyttä yritetään taas käyttää väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rovaniemeläinen..:
Ootko Ap rovaniemeltä? Voisin käydä ostaan sulle vaippapaketin ja vaikka jauhelihakeitto ainekset..

Kiitos tarjouksesta, mutta yritän nyt selvittää tämän tilanteen ihan itse, toivo elää edelleen että tuttavani lainaisivat minulle vaippapaketin ja ruokakassillisen verran.

Ja muille tiedoksi: olen itsekin usein lukenut täällä näitä tällaisia avauksia ja voin sanoa rehellisesti, että EN tehnyt avausta siksi että joku antaisi minulle jotain tai toisi ruokaa tmv. vaan siksi, että yleensä joku huomaa jonkin keinon jota ei ole itse tullut ajatelleeksi. Lisäksi saa vertaistukea ja huomaa, ettei ole ihan yksin, mulla kun ei sukulaisia tai tuttavia ole, jotka tukisivat (tarkoitan nyt sitä henkistä puolta tässä).

Alkuperäinen kirjoittaja hatunnosto:
Ihan näin sivusta ketjua seuranneena ei voi muuta sanoa, kun että kyllä on kilttejä ihmisiä olemassa. Siis tuutilulla ja tämä vieras rovaniemeläinen. Te ootte kyllä niitä enkeleitä ihmisen roolissa. Ihanaa, että teidänkaltaisianne on vielä olemassa! :flower:

tuutilullan sanoja lainatakseni en minäkään yleensä lähde tämmösiin mukaan, mut nyt vaan tuli jotenki sellanen tunne et on "tosi" kyseessä..

"Sillä jokainen joka apua saa
sitä joskus tajuu myös antaa"

Sanoit että yritit tavoittaa äitiäsi, entä isäsi? Voitko ottaa häneen suoraan yhteyttä (kerroit että vanhempasi auttavat sisaruksiasi taloudellisesti). Eivätkö sisaruksesikaan voi auttaa? En tiedä, aika hankala tilanne on. Antaisin sinulle heti vaikka kympin, mutta miten?

Alkuperäinen kirjoittaja Sitku:
Ootko kysyny kaupasta voitko saadaluotolle ruokaa? Joku kauppa missä käyt usein vois antaakin.

Tätä muuten voisi kysyä.. Käyn lähikaupassa aika usein ja varmaan muistavat minut ja pesueeni :D Kiitos :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Rovaniemeläinen..:
Ootko Ap rovaniemeltä? Voisin käydä ostaan sulle vaippapaketin ja vaikka jauhelihakeitto ainekset..

Kiitos tarjouksesta, mutta yritän nyt selvittää tämän tilanteen ihan itse, toivo elää edelleen että tuttavani lainaisivat minulle vaippapaketin ja ruokakassillisen verran.

Ja muille tiedoksi: olen itsekin usein lukenut täällä näitä tällaisia avauksia ja voin sanoa rehellisesti, että EN tehnyt avausta siksi että joku antaisi minulle jotain tai toisi ruokaa tmv. vaan siksi, että yleensä joku huomaa jonkin keinon jota ei ole itse tullut ajatelleeksi. Lisäksi saa vertaistukea ja huomaa, ettei ole ihan yksin, mulla kun ei sukulaisia tai tuttavia ole, jotka tukisivat (tarkoitan nyt sitä henkistä puolta tässä).

Juu, no neuvoja sait, mutta sulla näyttää olevan niin paha tilanne, että vain raha tuntemattomalta netin kautta käy.

Alkuperäinen kirjoittaja aitiliini83:
varmaa yrittäisin soittaa vielä sossaan ja selittää tilnateen kai ne nyt jotain hätä ruoka apua vois antaa tai sitten jotkut köyhien ruokavut?

Yritin soittaa sossuun, mutta yllätys, siellä ei vastattu puhelimeen. Yritän toki vielä.

Ruoka-apua täällä jaetaan vain tiistaisin ja torstaisin, sekin seurakunnan kautta. Yritän edelleen saada sinne aikaa maanantaille. Viikonlopuksi siitä ei ole apua.

Kirkolta saat aivan varmasti ruokalapun jonka kanssa voit mennä kauppaan! soita diakoniatyöntekijälle!Lappuilla ei ole mitään tiettyä jakso päivää

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
ap mikä pankki? ajattelin että sama olis niin olisin voinut edes vaippapakettiin rahan lähettää

Juu, tässä tais tulla ap:lle mieluinen vastaus.

enhän ees tiijä ap:n pankkia mutta yks vaippapaketin hinta ei minuu lopulliseen perikatoon vie. Näihin en yleensä mukaan lähde mut nyt siltä tuntuu :)

Kiitos, mutta en ole täällä tätä varten kyselemässä :) Teen kaiken muun ensin ennen kuin alan tuntemattomilta ottamaan apua vastaan. Vielä on pari tuttavaa listassa, joilta voisi kysyä. Olet kyllä sydämellinen ihminen!

Jos ei tärppää niin laita yv. Katotaan sitten onko sama pankki :)

Laita mullekin yv:llä sun pankki. Jospa vaikka olis sama.
=)

ja minä en ymmärrä että minkä takia tämä ap sivuuttaa tuon ensi- ja turvakodin kokonaan?

Kun en ihan logistiikan puolesta pääse sinne.

sä voit vaan soittaa sinne ja kysyä!!! niinhän sä sossuunki soittelet niin miksi et soittelis sinne ensi- ja turvakotiinkin?

ja kyllä sieltä varmaan joku voi tuoda sulle ne kassit jos niikseen on. tai joku sun kaveri tai tuttava tai vaikka sun vanhemmat voi käydä ne hakemassa sieltä. tai exä?

Voihan pottailustakin yrittää tehdä jännittävän asian. Teet lapsen kanssa jotakin hauskaa ja istutat samalla potalla. Tutkikaa vaikka yhdessä kassisi sisältöä ja sanot, että salaisen kassin tutkiminen on aivan erityinen asia, joka on niin jännittävä, että molempien kuuluu istua vastakkain "tuoleilla". Otat allesi vaikka kirjoja ja sanot, että äidin kokoista pottaa ei valitettavasti ole, mutta onneksi hänellä on niin hieno jakkara. Tai sitten luette "ihan erityistä satua" tai keksit sellaisen itse, tai mitä ikinä tekemistä nyt mieleen tulee. Noin pienen mielestä aika yksinkertaisetkin asiat voivat olla käsittämättömän jänniä, kun vaan hiukan näkee elehtimisessä ja äänenpainoissa vaivaa.

Ja mikä noissa vanhanaikaisissa vaipoissa on niin vaikeaa? Eihän sun tarvitse niihin nimenomaan harsoja laittaa! Eikö taloudestanne oikeasti löydy kuin yksi pyyhe? Ei se nyt noin vaikeaa ole, jos OIKEASTI on ongelmatilanne. Minustakin alkaa tuntua, että äitien hyväsydämisyyttä yritetään taas käyttää väärin.

Tarkoitin sitä että en tiedä miten saisin pyyhkeen tai vastaavan pysymään päällä vilkkaalla taaperolla :) Isompien potatus oli aikanaan helpompaa, kuopus on oikeasti melkein kauhuissaan potasta. Syytä en tiedä, mutta en saa edes lähelle pottaa koko lasta. En kirjojen, herkkujen, tarrojen, laulun tai minkään avulla, itku tulee kun sanon sanan "potta". Vessanpöntön päällä olen myös yrittänyt pitää, mutta kiemurtelee siitä pois ja pissaa sitten lattialle. En siis missään mielessä haluaisi pakottaa lasta näinkin yksinkertaiseen asiaan, ettei myöhemmin tule ongelmia.

On mulla pari S-kokoista kestovaippaa siltä ajalta kun vielä niitä kestovaippoja käytettiin, ja kokeilin nyt saada mahtumaan, mutta ei yllä tarrat kiinni.

Juu, no neuvoja sait, mutta sulla näyttää olevan niin paha tilanne, että vain raha tuntemattomalta netin kautta käy.

En ole edelleenkään ottanut tai ottamassa keneltäkään mitään muuta kuin kultaisia neuvoja.. :) Joista ainakin luoton saaminen kaupasta ja sitten tuo ensikotiin soittaminen (tyhmä minä, kun en ajatellut ettei sinne välttämättä tarvitse mennä paikalle) ovat kokeilemisen arvoisia.

Tarkoitin sitä että en tiedä miten saisin pyyhkeen tai vastaavan pysymään päällä vilkkaalla taaperolla :) Isompien potatus oli aikanaan helpompaa, kuopus on oikeasti melkein kauhuissaan potasta. Syytä en tiedä, mutta en saa edes lähelle pottaa koko lasta. En kirjojen, herkkujen, tarrojen, laulun tai minkään avulla, itku tulee kun sanon sanan "potta". Vessanpöntön päällä olen myös yrittänyt pitää, mutta kiemurtelee siitä pois ja pissaa sitten lattialle. En siis missään mielessä haluaisi pakottaa lasta näinkin yksinkertaiseen asiaan, ettei myöhemmin tule ongelmia.

On mulla pari S-kokoista kestovaippaa siltä ajalta kun vielä niitä kestovaippoja käytettiin, ja kokeilin nyt saada mahtumaan, mutta ei yllä tarrat kiinni.

toimisiko joku lisäpätkä kangasta/kuminauhaa... miä kun en ole kestovaipooihin tutustunut niin en tiijä tai pysyykö pikkuhousujen avulla

tämmönen viimenen keino tuli mieleen saada edes sitä ruokaa...kysy lähikaupastasi oisko heillä antaa sulle eräpäiväruokaa.monesti on laarin verran -50 tuotteita kun eräpäivä on sille päivää.

Eli olet yrittänyt koko viikon saada apua, mutta se ei ole onnistunut, koska ruokajakelua on vain tiistaisin ja torstaisin?

Öööö....

Sossu ei ole koko viikolla vastannut puhelimeen?

Yhteistyössä