Mitäs ajatella pph:n päiväunitouhuista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
Meidän tyttö 3,5v. on pph:lla, jolla oma samanikäinen tyttö. Minusta on hassua, että pph:n oman tytön ei tarvitse nukkua päiväunia enää, mutta oma lapseni kyllä laitetaan nukkumaan, vaikka olen pyytänyt, että ei laitettaisi :/ Illat nimittäin sitten riekutaan 21.30 asti ennen kuin uni tulee ja aamulla herätys klo 7. Pph sanoo, että kaikki lepäävät ja että oma tyttöni nukahtaa heti (en usko, kotona ei nukahda enää ollenkaan päikkäreille). Oma tyttö sitten sanoo, että xxxx saa valvoa ja katsoa lastenohjelmia, mutta hänen on pakko nukkua ja häntä harmittaa kun joutuu vain makaamaan sängyssä eikä uni meinaa tulla :/

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Olen aika huono sanomaan asioista "päin naamaa" mutta kai tässä ois kovennettava ja selvennettävä omaa tahtoa vai mitä?

Kyllä minusta sinä saat määrätä haluatko lapsesi nukkuvan päiväunia vai et, varsinkin jos lapsesi on itsekin sanonut ettei halua päiväunille. Ja sitäpaitsi sinähän olet maksava asiakas.

Minusta on kerrassaan outoa, ettei hoitaja usko vaikka olet hänen kanssaan jo asiasta puhunut. :o Mutta pysy ihmeessä vaan tiukkana!

Meillä pk:ssa kaikki menevät huilimaan, nukkumaan ei pakoteta. Lapset tarvii kuitenkin sen lepohetken, rauhassa olemisen. Mutta jos lapsi nukahtaa itsekseen, sehän on sen merkki että lapsi tarvii unta. Kyllähän hoitopäivä väsyttää erilailla kuin kotona olo.
Mutta ota toki asia puheeksi, jos se mietityttää :)

Kaikki meilläkin menee lepäämään, jos 12.30 mennessä ei ole nukahtanut pääsee pois.
Tosi vaikeaa pitää hiljaisina nukkumattomat lapset kun toiset nukkuu, tilatkin tosi ahtaat niinkin suurelle ryhmälle kun meilläkin on.

Minulla myös lapsi hoidossa jota eivät vanhemmat millään saa päiväunille kotona, mutta hoidossa kyllä nukkuisi yli kaksi tuntiakin jos vaan vanhemmat sen sallisivat. Mun mielestä on kurjaa rajoittaa lasten unta. Siis sitä että vanhemmat sanoo että vain yksi tunti tai sitten ei ollenkaan. Jos kerta päivällä väsyttää niin onko sillä sitten jotain väliä että menee 21.30 nukkumaan, vaikka herätys onkin 7, koska voi kuitenkin päiväunia nukkua jos väsyttää yön jälkeen?
Ja tottakai lapsi valittaa sulle, että toinen saa katsoa lastenohjelmia. Kyllä omanikin valittaa jos tietää että muut lapset tekee sitä tai tätä. Voit selittää omalle tytöllesi, että hoitajan tyttö katsoo päivällä ja hän saa sitten kotona katsoa...

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Oma tyttö sitten sanoo, että xxxx saa valvoa ja katsoa lastenohjelmia, mutta hänen on pakko nukkua ja häntä harmittaa kun joutuu vain makaamaan sängyssä eikä uni meinaa tulla :/

Mä en välttämättä uskoisi 3,5v:n puhetta täysin todeksi. Jos asia vaivaa, ota toki puheeksi! Jos et uskalla puhua pph:lle, niin sitten on turha valiittaakaan, vai mitä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Oma tyttö sitten sanoo, että xxxx saa valvoa ja katsoa lastenohjelmia, mutta hänen on pakko nukkua ja häntä harmittaa kun joutuu vain makaamaan sängyssä eikä uni meinaa tulla :/

Mä en välttämättä uskoisi 3,5v:n puhetta täysin todeksi. Jos asia vaivaa, ota toki puheeksi! Jos et uskalla puhua pph:lle, niin sitten on turha valiittaakaan, vai mitä.

Samaa mietin minäkin.

Meillä poika ei ole nukkunut vuosiin kotona päiväunia (paitsi autossa), mutta saattaa toisinaan nukahtaa hoidossa ollessaan.

Meilläkin nukkuu tuonikäiset hoitolapset vielä kaikki. Nukahtavat ihan hetkessä. Oma lapseni on samanikäinen ja hän ei enää nuku päiväunia syystä, että herää aamuisin vasta klo 8 :) Hoitolapset tulevat jo klo 7, joten ymmärrän täysin heidän unentarpeensa ja onneksi vanhemmat HALUAVAT että lapset nukkuvat!

Yhteistyössä