Mitäs jos olenkin raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viideskö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viideskö?

Vieras
En olisi ikinä uskonut olevani tässä tilanteessa. Meillä on 4 lasta ja kaikki syntyneet aika tarkalleen kahden vuoden välein. Ja tähän se piti jäädä. Mut miks hemmetissä valitsin ehkäisyrenkaan!!!!! Olin niin ylpeä että vihdoinkin saatiin kunnon ehkäisy ja lapsia ei pitänyt enää hankkia....ainakaan moneen vuoteen jos sittenkään.
Olen aina ollut todella lapsirakas ihminen ja työnikin on lasten parissa. Mutta neljännen lapsen jälkeen olen ollut ihan puhki ja tuntuu että en saa kasvatettua noistakaan kuuliaisia kansalaisia millään. Ja nyt pelään olevani raskaana. Miten ihmeessä jaksan jos olen. Pelotta, ahdistaa etc.etc.
En kaipaa moralisointia. Tiedän ehkäisyn merkityksen. Mutta mutta....

onko teille tärkeetä pitää se? miksei sun mies tai sinä oo menny siihen, öö miks sitä nyt kutsutaan, se kun laitetaan putket poikki. se vois olla parempi ku ehkäsyrengas.

meillä kolme lasta ja lapsi luku täynnä...nuorin oli 7kk kun huomasin taas olevani raskaana!!!! no raskaus keskeytettiin lääkkeellisesti ja nyt sterilisaatioon odotan aikaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mari:
onko teille tärkeetä pitää se? miksei sun mies tai sinä oo menny siihen, öö miks sitä nyt kutsutaan, se kun laitetaan putket poikki. se vois olla parempi ku ehkäsyrengas.

meillä piti 2 lapsen jälkeen olla lapsiluku täynnä ja kuinka ollakkaan, ootan nyt kolmatta viikolla 10 :D ehkäisystä huolimatta. ja meillä on tarkoitus, että ku tää kolmas syntyy nii pistetään piuhat poikki nii jospa se ehkäisis tehokkaammin.

Alkuperäinen kirjoittaja no minna:
jos oot käyttäny ehkäisyä oikein ei pitäisi olla raskauden vaaraa. mieti sitä. turhia siis tuhiset?

Ainoastaan selibaatti on 100% varma ehkäisy. Kaikki muut ehkäisyt SAATTAVAT pettää.

Ap´lle sanoisin, kannattaa miettiä olisiko se 5 lapsi oikeasti liikaa, vai johtuuko järkytys suunnittelemattomasta raskaudesta.
Mikä sitten onkaan ap´n päätös niin voimia siihen!

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja mari:

meillä piti 2 lapsen jälkeen olla lapsiluku täynnä ja kuinka ollakkaan, ootan nyt kolmatta viikolla 10 :D ehkäisystä huolimatta. ja meillä on tarkoitus, että ku tää kolmas syntyy nii pistetään piuhat poikki nii jospa se ehkäisis tehokkaammin.

Täällä yksi jolla muka piuhat poikki ja silti vauvaa odotan:)

Yhteistyössä