Mitäs mä nyt sitten teen ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lintunen.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lintunen.

Vieras
Eli näinkin isosta asiasta on kyse kun pikkulintu. :D

Liiterin lattialta löytyi eilen joku pienen pieni tirppa, eikä siellä mitään pesääkään ole ollut.. Se oli hiukan jumissa puiden ja muovipussien välissä, mutta kun sille "sirkutteli" niin se tuli melkein syliin asti.

Se on nyt odottanu äitiään eilisestä asti ihan samassa paikassa kun eilenkin, mutta ketään ei näy eikä kuulu. Kamalaa piipitystä se vaan pitää koko ajan.

Yritin netistä ehtiä jotain eläinsuojelun numeroa, paikallisyhdistystä tai jotain, mutta en mä mitään löytänyt. Mitä tässä nyt sitten tehdään ?? ei se raasu nyt voi kuollakaan tuonne kun emo on jossain.... ihan säälittää koko tirppa niin paljon. :(
Mitä pienet linnun pojat syö ? :)

Oletko ihan satavarma, ettei sen emoa näy missään? Emot pysyvät piilossa, jos joku tepastelee poikasten lähettyvillä.

Mutta jos se on orporukka, niin netistä löytyy varmasti jonkun lintuharrastajan puhelinnumero. Hätätilassa myös ruokintaohjeita löytyy googlaamalla.

No naapurin kissaa tässä pelkäänkin. Se syö sitten ihan ja varmana.

Tosiaan, Porin lähimailla ollaan, tai Pori kai tässä se lähin isompi paikka sitten olis.

Mutta jospa mä kasvatan lintusesta itelleni kunnon huuhkajan !!! oon vaan kuullu jostain lintusen pelastajasta joskus joka ei tiennyt että lintu kuuluu "heittää" ilmoille, ei se muuten lennä ja sitten se lintu oli tosiaan kuolla kupsahti kun ei osannut ite lähteä. Se on vaan niin pieni etten mä sitä nyt voi ruveta heittelemään, murtuu vielä toisen pikkuset luut. :(

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Oletko ihan satavarma, ettei sen emoa näy missään? Emot pysyvät piilossa, jos joku tepastelee poikasten lähettyvillä.

Mulle tuli mieleen ihan sama. Voi olla vaikka jo pesästä lähtenyt itsenäistyvä poikanen, jota vanhemmat eivät enää säännöllisesti ruoki. Luultavasti löytää sieltä autotallista jotain hyönteisiä tai muuta syötäväksi kelpaavaa. En tekisi välttämättä mitään pariin päivään, jos lintu näyttää terveeltä eikä kuihdu silmissä.

Pyhtään lintuhoitolan sivut löytyi netistä, tuonen ainakin voi soittaa ja kysyä neuvoa:

http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=13205&lan=fi

ei siellä kyllä pesää ole. Eikä mitään lintuja.

Pakko mun on johonkin soittaa ja kysyä...
enkä tiedä kuihtuuko se nyt silmissä, ei kait, mutta ainakin sydäntä raastava on sen huuto. :( ja kun menin sen lähelle niin se meinaa ihan syliin tulla.

Odotan vielä huomisen ja sitten joko mä alan sitä ruokkimaan, tai joku hakee tietävä sen pois.

Vaikka luonto kuinka hoitaisi omansa, niin ei nyt meidän liiterissä kuitenkaan. :D

kiitos vastauksista...

Yhteistyössä