[QUOTE="Vilukissa";25025570]Sinähän siis erosit miehestäsi, eikö totta? Et suinkaan kummilapsestasi

. Joten - ole ihmeessä ja hyvillä mielin kummilapseesi jatkossakin yhteyksissä, tavalla tahi toisella. Kerroit, että hän on ollut luonanne kyläilemässä ja hoidossakin, älä suinkaan lopeta sitä nyt, vaan tilaisuuksien tullen jatka ja ylläpidä läheistä suhdettanne. Mikäli kummilapsesi vanhemmat ovat tässä tilanteessa aikuisia tykönänsä, niin ymmärtävät asettaa lapsensa edun kaiken muun edelle - eli eivät suinkaan käännä sinulle selkääsi, vaikka "ulkopuolinen" oletkin. Vaan ymmärtävät viisaina, että elämä kuljettaa ja tekee välistä omia yllätyksellisiä ratkaisujaan. Onko sinulla minkälainen suhde heihin - kummilapsesi vanhempiin? Jatka sitäkin suhdetta aikuisella otteella.
Mikäli välisi ex- mieheesi on nyt hyvinkin hankala ja arka, niin hoida oma kummiutesi itsenäisesti. Mikäli jatkossa tulee tilanteita, joissa olet ex- miehesi kanssa kummin asemassa yhdessä paikalla ja tekemisissä, niin otat tilanteen haltuun aikuismaisesti kummilastanne kunnioittaen. Provosoiviin tilanteisiin älä edes lähde mukaan...
Kirjoita vaan kortti/kirje

. Kyllä eskarilainen jo ymmärtää asioita

. Jos näet tarpeelliseksi selvitellä eroasi, niin hyvin neutraalisti, sen kummemmin tapausta erittelemättä ja varsinkaan syyllistämättä kumpaakaan osapuolta - rakkaus väliltämme loppui mutta elämä jatkuu, ja sinun kanssa haluan kulkea elämääni jatkossakin eteenpäin

!..jotain sinnepäin, varmasti saat itse muotoilluksi luontevamman ja paljon paremman

. Ja kysele kuulumisia, ihan niin kuin ennenkin.
Kaikkea hyvää sinulle

![/QUOTE]
Jos tarkkoja ollaan niin minä en eronnut miehestäni,mieheni erosi minusta ja lähti toisen kelkkaan.En mä sitä eroa rupea selvittelemään,lapsen omat vanhemmat on sen omalla tavalla hoitaneet,tiedä sitten ymmärsikö lapsi mitään.Kummilapsen vanhempiin ei oikeestaan ole sen kummemmin mitään välejä,tekemisissä oltiin vaan kun ex oli kuvioissa vielä.
Välimatka on kasvanut aika paljon joten ihan noin vain ei enää voi kyläilyjä tehdä enkä ole kyllä valmiskaan siihen...en tiedä milloin olen tai olenko koskaan. Exän kanssa ei ole enää välejä ollenkaan ja mahdollisimman paljon yritän välttää samoja juhlia ja muita mutta ne voi hoitaa erikseenkin.