Mitäs mieltä sitten tästä: eskarissa palkinnoksi karkkia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huom harmaana

Vieras
Tuli mieleen tuosta pph:lla kalapuikkoja jne -ketjusta että mitäs mieltä sitten tästä olette: kuulin että meidän eskarissa lapset saavat palkkioksi karkkia. Niitä saattaa siis saada hyvinkin useamman kerran viikossa - toki vain pari, mutta kuitenkin. Itse en osaa arvostaa ollenkaan. Useimmilla lapsilla kun on kuitenkin karkkipäiväkin.

[QUOTE="Mam";23494235]Mun mielestä muutama karkki ei haittaa. Vaikka oiskin karkkipäivä erikseen. Kohtuus kaikessa niin mikä ettei.[/QUOTE]

Minusta taas on varsin tylyä, että eskariope mitätöi lapsen vanhempien määrittämän karkkipäivän. Ylipäänsä palkitseminen jollain ruualla tai karkilla tms. on vähän kyseenalaista. Minusta.

Mun mielestä tuollainen palkitseminen EI kuulu eskariin. Kyse on kuitenkin happohyökkäyksestä hampaisiin eikä kaikki vanhemmat halua, että lapsia palkitaan makeisilla. Itsekään en tykkäisi vaikka kotona lapsia saatan herkuilla palkita.

Eskarissa voisi olla palkintona vaikka sadun lukeminen tms. toiminta.

Minusta taas on varsin tylyä, että eskariope mitätöi lapsen vanhempien määrittämän karkkipäivän. Ylipäänsä palkitseminen jollain ruualla tai karkilla tms. on vähän kyseenalaista. Minusta.
Olen tästä täysin samaa mieltä. Lapsi opetetaan pienestä pitäen yhdistämään syöminen ja mielihyvä. Enää tarvii opettaa yhdistämään mielipaha ja syöminen toisiinsa, kierre on valmis...

Omaan korvaan tuollainen karkilla lahjominen kuulostaa ammattitaidottomalta hommalta. Meidän pk:ssa ei tulisi kuuloonkaan lahjoa lapsia karkilla. Jos jostain annetaan palkinto, niin se on tarra tai sellainen passi, johon saa rastin kun on oppinut jonkun asian ja sitten juhlitaan jne... lasten on hyvä oppia myös se, ettei asioita tehdä jonkun karkin takia vaan ihan jostain muusta syystä ja jos tuota ei vielä eskarissa opi, niin myöhemmin voi olla aika vaikeaa. Koulussahan isommat oppilat voivat keksiä vaikka mitä tyhmää ja toinen tekee kun saa karkin. Onhan niitä täälläkin kuullu, nuollaan pyllyjä jne... karkkipalkkiosta.

En näe asiaa kovinkaan järkevänä. En itsekään tykkäisi jos näin toimittaisiin.

Mun lapsilla oli pph jolle poika ei puhunut mitään, kerran hoitaja oli sitten ajatellut, että antaa karkkia pojalle sillä ehdolla kun sano kiitos. Mutta kun poika oli päättänyt ettei puhu niin ei edes karkin voimalla tuota kiitosta sanonut. No, tyttö oli sitten kiittänyt ja saanut karkkia. Lapsilla oli ikää 1v 2kk ja 2v 5kk. Mä en todellakaan hyväksynyt tuota, hoidossa ilmeni paljon muitakin epäkohtia ja tämän takia lapset jäivät tuolta pois, sanoin sitten aikanaan myös tästä asiasta pph-ohjaalle. Meni vähän ohi, mutta tulipahan kirjoitettua...

En tykkäisi siitä että lastani hoidossa palkittais karkilla. Eikä kyl oo tullu itelle mieleen sellanen työssä. Eriasia synttärit jne jolloin saa herkkuakin. Kyl ne palkkiot pitäs olla muuta kun syötävää.

Sekä tytön koulussa että pojan pk:ssa saa karkkia aika ajoin; synttäreillä, ja muutenkin.

Minusta ihan jees, ei mua haittaa.

Halutessaanhan sen saa oman lapsensa kohdalla kieltää. Mutta onneksi sitä ei kai voi samalla kieltää kaikilta muiltakin lapsilta :)

Yhteistyössä