Mitäs nyt sitten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yllätyksenä tuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yllätyksenä tuli

Vieras
Mies on kuulemma ihan sata varma ettei halua enempää lapsia. Meillä yksi yhteinen lapsi ja minulla yksi lapsi entisestä suhteesta. Minä olen aina haaveillut useammasta(3-4) lapsesta. Olen puhunut siitä miehelle jo ihan alusta asti eikä se ole koskaan sanonut että ei ikinä niin monta lasta tms. Miten tästä nyt eteenpäin? Erotako pitäis vai?

"Erotako pitäisi vai ?" No jos se ajaa sinut hulluuden partaalle ettet saa enempää kuin kaksi lasta tai vastausta siihen nyt ja heti että haluaako miehesi enempää lapsia ehkä sittenkin. Itse olen vanhempieni kolmas ja viimeinen lapsi ja eroa keskimmäiseen on kuusi vuotta. Isäni ei ensin halunnut kuin kaksi lasta mutta kuudessa vuodessa mieli muuttui. Äitinikin haaveili viidestä lapsesta mutta tuumasi minun jälkeeni että kolme riittää.

Onko sinulle tärkeämpää miehesi vai lapsiluku? Se kai määrittää kannattaako erota vai pysyä yhdessä.

Miksi kaksi lasta ei "riitä"? Mitä kolmas tai neljäs toisi sellaista mitä et nyt näiltä kahdelta lapseltasi saa? Ei pahalla, ihan vain laitan kysymyksiä mietittäväksi. Ja onko lapsien lukumäärä tärkeämpi, kuin pysyä yhdessä hyvän (?) miehen, lapsesi isän kanssa ja alkaa etsiä lisääntymishalisempi mies?

Jos ette eroa ja miehesi mieli muuttuu - lisää lapsia saa tulla - etkä sitten tulekaan raskaaksi/saat useita keskenmenoja tms,niin mitäs sitten? Vaikka olisit saanut kaksi lasta,et voi ikinä tietää saatko enempää vaikka mitä tekisit,eroaisit tai olisit eroamatta. Aika outoa pysyä yhdessä tai erota jonkun haaveen pohjalta..

Koska ensimmäisen lapseni sain nuorena ja yksin. Oli aivan erilaista(ihanaa) saada lapsi parisuhteessa miehen kanssa jota rakastaa. Miksi en haluaisi kokea sitä taas uudelleen? Toisaalta tämä asia sai mut pohtimaan sitä missä kunnossa meidän suhde onkaan nykyään. Jos eroaisin tuskin sitä kolmatta lasta saisin. Ensin olis löydettävä mies jota oikeasti rakastaa jne eikä se ole kovin yksinkertaista ja helppoa.

Itseasiassa on ihan huijattu olo. Mä luulin että asia oli selvä että meille tulee useampi lapsia ja että se kolmas saa tullakin jo pian. Mun mielestä miehen olis pitänyt kertoa tämä selvästi aikaisemmin.

[QUOTE="Alkup.";22765961]Itseasiassa on ihan huijattu olo. Mä luulin että asia oli selvä että meille tulee useampi lapsia ja että se kolmas saa tullakin jo pian. Mun mielestä miehen olis pitänyt kertoa tämä selvästi aikaisemmin.[/QUOTE]

Ehkä mies ei ollut varma tunteistaan aikaisemmin?

Mutta ihan totta, tuollaisista asioista pitäisi keskustella heti, kun niitä alkaa edes miettiä. Ovat kuitenkin niin isoja asioita.

Kyse taitaa kuitenkin nyt olla muustakin kuin vain lapsien hankkimisesta? Mieti tarkkaan parisuhdettasi muutenkin, onko siinä ihminen jonka kanssa jakaa loppuelämä.

Voimia!

Yhteistyössä