mitäs ootte mieltä: poika 6-v etäisän luona ja isä ei ole paikalla paljoakaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnnaManna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

AnnaManna

Aktiivinen jäsen
26.07.2004
4 433
0
36
Kuopio
siis esikoinen on nyt isänsä luona 350km päässä kotoa ja isä on 8-16.00 päivittäin töissä. poika siis näkee isäänsä 16.30-20.30 joka päivä ja muun ajan poika on muiden huollettavana. mua itseäni ärsyttää tämä että poika on suurimman osan ajastaan jonkun muun kanssa kun menee isäänsä tapaamaan. ymmärrän kyllä että isä on töissä ja töissä kuuluu käydä, mutta miksi ihmeessä isä ei pyri siihen että ottaisi pojan lomillaan? tuntuu niin turhalta päästää poika sinne "isäänsä" tapaamaan, kun ei sitä kuitenkaan niin paljon tapaa.. ei kuulema kuulu minulle millon hän lomansa pitää ja missä. ei kuulukaan, mutta mielestäni jos oikeasti haluaa poikansa kanssa viettää aikaa niin joskus edes lomillaan ottais.. poika on siellä aikaisemmin ollut kahden kuukauden välein viikon, mutta nyt on harventunut käynnit ja nyt kun poika aloittaa syksyllä koulun niin harvenee entisestään, koska poika ei kyllä koulusta ole poissa sen takia että pääsee viettämään aikaa isänsä uuden vaimon kanssa kun isä on töissä..

pakko oli purkautua |O

Viihtyykö lapsi?Jos lapsi viihtyy,niin eikös se ole pääasia,kyllä mun mieheni lapsi on meillä välillä vaikka mies ei ole kotona,siinähän hän menee joukon jatkona. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Ymmärrän kyllä ärsytyksesi, mutta sellaista se on. Näkeepähän poika ainakin sitä arkea isän luona, ettei vaan pelkkää juhlaa. Onko teillä tehty sopimusta noista lomista?

ei meillä ole sopimusta. ollaan kateltu aina silloin tällöin että menee.. ja kyllä se poika siellä viihtyy. kotona ollessaan kertoo kaipaavansa isäänsä ja siksi tuleekin niin paha mieli kun varmaan haluais nähdä isäänsä enemmän..

Onhan se vähän tympeetä. Kenen hoidossa laps on kun isä on töissä? Jos isän puolen sukulaisten, niin sehän ois mukava homa, näkisi heitäkin. oo tyytyväinen, että pitää kuitenkin. Voisi olla huonomminkin. Mun lapsen isä ei pidä lomillaan. Ainoastaan 1xkk yhden viikonlopun. Parempi sekin kuitenkin ku ei mitään. Ärsyttävää kyllä.

Jos et ole tyytyväinen tilanteeseen, kannattaisi ottaa yhteyttä lastenvalvojaan ja sopia asioista siellä.
Olisihan se lapsenkin kannalta ihanteellista jos saisi viettää isän kanssa edes osan tämän lomasta.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
eli siis annanko tilanteen olla niin kuin on?
Jos syksyllä koulun alettua tilanne muuttuu kuitenkin,niin ehkäpä sitä varten kannattaa luoda joku uusi malli,käytännön hyöty ei taida olla enää muutaman kuukauden takia kovin suuri.Mutta sitä ettei suostu lomalla ottamaan en kyllä ymmärrä,josko se muuttuisi kun tapaamisvälit ja ajat muuttuu.

Luinkin vähän tarkempaa, siis isän uuden vaimon kanssa on päivisin. Ei sinänsä hullumpaa, jos poika tykkää olostaan kuitenkin. Varsinkin, jos isä ei iltaisin enää karkaa vaikka harrastuksiin..niin tuleehan siitä monta tuntia yhdessäoloa iltaisin. Voisitte tietenkin jutella, mitä muutoksia jatkossa tulee, kun koulu alkaa. Pitäsikö isän yrittää panostaa lomiin, koska poika harvemmin pääsee.

Yhteistyössä