V
vierailija
Vieras
Tänään otettu labrat:
T4V 25,5
TSH 0,32
Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja lääkityksenä Thyrox
T4V 25,5
TSH 0,32
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tänään otettu labrat:
T4V 25,5
TSH 0,32
Eli aivolisäkkeesi ei osaa ohjata kilpirauhasta (TSH) josta johtuen korvaat Thyroxiinilla hieman liikaa (T4V). Olisi kuitenkin viisasta mittauttaa miten konveroituu elimistössä, eli T3V
Siis lääkitys liian iso?
Kyllä. Mutta jottet menisi ihan ojasta allikkoon, niin mittauta vähintään T3V. Toivottavasti olet endokrinologin hoidossa?
En ole. Työterveyslääkärin hoidossa...
Ilmankos. Lukaise ajan kuluksi professori Matti Välimäen artikkeli ja kysäise, voisitko saada endokrinologin konsultaatiota.
Kyllä tavan lääkäritkin osaa kilpirauhasen vajaatoimintaa hoitaa. Hankalat on hankalia ja sitten voi mennä endolle jos tarvii. Ap:n homma kuulostaa ihan simppeliltä. Thyroxinia liikaa ja aivolisäke kertoo sen vähentämällä Tsh:n eritystä ja T4v tietty koholla. Jos olokin huono niin ilman muuta lääkettä vähemmäksi ja seuranta korjautuuko olo ja arvot. Ei tuossa ehkä paljoa tarvi vähentää. Ei T3:sta aina tarvii ottaa, jos on epäsuhtaa muissa niin hyvä katsoa. Ei nämä kilpparijutut mitään rakettitiedettä oo vaikka jotkut niin uskottelee.
endishän on itse endokrinologi, mut savustettiin palstalta kauan sitten...Osaa ja osaa, mutta ei endon konsultaatio ole koskaan pahitteeksi tällaisessa tapauksessa.