Mitas tanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Merlion
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Merlion

Aktiivinen jäsen
15.02.2007
11 403
0
36

Tuplien lempipaiva on kylla perj. Silloin Suomen koulu soittaa heille aina Skypella. Kayvat viikon aikana tapahtuneet asiat lapi ja lopuksi ope viela kertaa viikolla tehtyja suomen laksyja heidan kanssaan. En usko, etta kaikista opettajista olisi tahan. Iso kiitos hanelle

Mitas muuta tanne, muutofirmalta tuli kopio meille hinta-arviosta. 40 jalan kontti Suomeen n 9500 e.

Vanhimman likan IB lukio alkaa jo vahan selviamaan. 1 koulu on vaan edelleen vastaamatta, ihmeen huonosti ja pitkalla viiveella Suomessa viranomaiset vastaavat meileihin. Janna miten nyt nailla kahdella koululla, mitka ovat vastanneet on ihan eri kaytanto. SyK; riittaa normaali hakupaperit seka suosituskirjeet luokanvalvojalta, aidinkielen/ englannin opettajalta seka rehtorilta. JA tietysti todistukset. Tikkurilan Ib pitaa tehda 100 min koe, matematiikka ja ainekirjoitus. Koe siis ensi maanantaina ja paperitkin pitaisi olla valmiina silloin. Suomessa papereiden pitaisi olla toukokuun lopulla. Illalla tuli viela Mattlidensin IB lukiosta meili, elokuussa voisi olla vapatumassa 5 paikkaa. Sinne siis taas erilaiset hakupaperit sisaan mahdollisimman akkia. Kylla nyt ymmarran miksei maailmalla nay tyokomennuksilla paljon lukiolaisia. Vaikka on helppoa siirtya IB lukioiden ja koulujen valilla, mutta ovat niin kysyttyja. Suomessa on kysyntaa yli tarjonnan.

Mies haki maratonipakettinsa tanaan, aikoo juosta ultramaratonin ensi lauantaina. Hulluutta on monenlaista

Itse kavin Mustafassa, Pikku-Intiassa olevassa 24/7 aukiolevassa kauppakeskuksessa. Sain aika kivasti tuliaisia Suomeen mukaani, seka itselleni loysin 5 paria kenkia. Ikina ei meikalaisella ole ollut nain suuri jalka, kokoa 41 joudun taalla kayttamaan.

JA kaiken kukkuraksi alkaa vahan hermostutta-
maan missa sita Suomen kesaloman jalkeen ollaan. Vaihtoehtoina siis Suomi, Yhdysvallat, Sveitsi tai Brasilia. Tassa jarjestyksessa viela.

Don't worry be happy

Huh, ompas tuo teidän muuttaminen kallista :o
Mamman ja pappan muutokuorma lähti viimeyönä 1000 kilometrin taipaleelle kohti Muoniota ja auton vuokra oli vaan 400+sitten tietysti dieselit.
Mä voisin noista vaihtoehdoista, joita teillä on ottaa ton Sveitsin =) Levottomuus vaivaa, ihan sama mihin pääsis, kun vaan johonkin...
M'ä olen koittanu yllyttää tuota Armasta Urosta, jospa se ryhtyis sukellusopettajaksi ja myytäis kaikki ja muutettais maailmalle :D Mutta kun se jänistää |O

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Huh, ompas tuo teidän muuttaminen kallista :o
Mamman ja pappan muutokuorma lähti viimeyönä 1000 kilometrin taipaleelle kohti Muoniota ja auton vuokra oli vaan 400+sitten tietysti dieselit.
Mä voisin noista vaihtoehdoista, joita teillä on ottaa ton Sveitsin =) Levottomuus vaivaa, ihan sama mihin pääsis, kun vaan johonkin...
M'ä olen koittanu yllyttää tuota Armasta Urosta, jospa se ryhtyis sukellusopettajaksi ja myytäis kaikki ja muutettais maailmalle :D Mutta kun se jänistää |O

Kylla muutot ovat kalliita. Kai siita hintaa kertyy kun aijat himassa purkaavat ja pakkaavat ja tayttavat kontin. Saa nahda miten kiroavat tuon Pianon kanssa. Sohvatkin olivat niin isot, etta hyva ,etta hissiin mahtui. Taalla muuten hissit taytyy vuorata sellaisella paksulla pehmeella kankaalla, ettei marmorit mene pilalle :o Onneksi ei muutot mene omasta pussista

Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Jatka sitten kirjoittelua tänne niin kuullaan miten helppoa on sopeutua takaisin suomeen. Joku kun meinasi että sitten kun muuttaa takaisin ulkomailta suomeen on ulkosuomalainen?

Kylla ma kirjoittelin vuoden paluushokista kun Jenkeista palattiin v 2006. Nyt en valita yhtaan. Olen oikeastaan hyvin onnellinen etta paasen taalta arroganttien maasta pois.

Meidan lapsia ainakin voi nimittaa jo ihan maahanmuuttajiksi. Niin vahan siella kayneet koulua ja asuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Enää kaks viikkoa! :D :wave:

eks ookkaan 3 vk?

Vajaa.... 3 (nyt mulla siis viikot 37+5), tosin oon jo asennoitunut niin, että juhannuksena oon laitoksella :D , mutta katsellaan nyt... Mikäs teidän tarkka matkapäivä on?

Ala ole juhannusta laitoksella. Saat ehka oman jussisi jo kotia siksi. Tiedatko kumpi tulee?

Meidan lahto on taalta 12/6 ja perilla 13/6. Matka-aikaa on ruhtinaalliset 18 h

eks ookkaan 3 vk?

Vajaa.... 3 (nyt mulla siis viikot 37+5), tosin oon jo asennoitunut niin, että juhannuksena oon laitoksella :D , mutta katsellaan nyt... Mikäs teidän tarkka matkapäivä on?

Ala ole juhannusta laitoksella. Saat ehka oman jussisi jo kotia siksi. Tiedatko kumpi tulee?

Eipä taida jussia tulla ;) (mitään 100% varmaa tietoa ei ole, vaan omat havainnot ultrasta joita kätilö kyllä vähän peesaili... Ens tiistaina käydään kerran vielä kurkistelemassa, pitääpä katsella tarkasti taas)

eks ookkaan 3 vk?

Eipä taida jussia tulla ;) (mitään 100% varmaa tietoa ei ole, vaan omat havainnot ultrasta joita kätilö kyllä vähän peesaili... Ens tiistaina käydään kerran vielä kurkistelemassa, pitääpä katsella tarkasti taas)

No Justiina sitten :D voimia loppumetreille

Yhteistyössä