mitäs tekisitte tällaisen exän kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja winhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

winhis

Aktiivinen jäsen
16.04.2007
1 339
0
36
Exä on tytön kanssa ihana, tosi hyvä isä ja haluaa nähdä lasta usein. Virallisen sopimuksen mukaan lapsi on isällään kahtena yönä viikossa (kerran arkena ja kerran viikonloppuna) mutta lisäksi ulkoilemme kaikki yhdessä ja saatamme käydä jossain kivassa lastenpaikassa. Eli selvästi kyllä haluaa olla lapsen kanssa. Muttamutta... Exällä on alkoholiongelma. Varmaan kerta kuussa (eron alussa useamminkin ) tekee oharit, kuten tänään: soitin hälle muita asioita ja sain kuulla, että on kolmatta päivää dokaamassa. Eli ei missään nimessä voi olla kunnossa huomenna, kun pitäisi ottaa tyttö. Sanoi sitten että voi ottaa tytön vaikka sekä keskivkiikkona että torstaina "hyvitykseksi". Mutta mä en haluaisi, että homma menee näin, että edes kunnolla ajoissa ilmoittamatta vaan jätetään tapaaminen väliin ja tullaan sitten kun sattuu paremmin sopimaan!

Eli mitä teen, nielenkö nämä satunnaiset oharit, kun kuitenkin kiinnostus lasta kohtaan on aitoa ja näkee lasta varmaan 4-5 pvänä/vko, vai olisiko teistäkin oikein, jos kieltäisin exää tulemasta sitten joku ylimääräinen kerta: jos jättää tapaamisen väliin, niin se on sitten jäänyt väliin. Ja mitä jos näin alkaa käydä useammin? Tyttö on vasta 1,5 v, mutta jossain vaiheessa hänellekin pitää voida sanoa luotetavasti etukäteen, että milloin isi tulee. En todellakaan anna exän tuottaa tytölle yhtään pettymystä, miten saan tilanteen oikeille raiteille ennen kuin niin käy?

ihan kuin mun kirjoitus.. :o minä en taas nielisi..kerran teki oharit ja varoitin että toiset jos tekee niin tietää..ei ole sen jälkeen tehnyt..sanoin että jos rakastaa tyttöä niinkuin hän rakastaakin valtavasti niin toimii sitten niin että sovituista pidetään kiinni..mä en halua että likka pettyy

Teillä on tuon kirjoituksen perusteella hyvin asiat. Itse en ehkä vielä tekisi asian suhteen mitään, vaan nielisin. Jos jatkuvasti alko estää tapaamisia, alkaisin miettimään asiaan uudemman kerran jo turvallisuudenkin vuoksi.

Niele toistaiseksi, koita jutella kuitenkin asiasta jo tässä vaiheessa ettei jää nyt sanomatta kuitenkaan.

Mutta tuskin rangaistuksia vielä tointaa jaella, saattaa ikävästi tulehduttaa välit sellainenkin sitten, vaikka olisikin "oikeutettua".

Kiitos vastauksista, jouduin tuonne lastenhuoneen puolelle nukutushommiin vielä hetkeksi. Olette varmaan oikeassa, ei välttämättä auta ketään, jos rupean nyt jakelemaan sanktioita, kun keskimäärin homma toimii. Ja toisaalta käsitän, että näissä tilanteissa kuningas alkoholi sanelee toiminnan, mies ei tätä varsinaisesti pahuuttaan tee. Siksihän me erottiinkin, että suurin osa arjesta sujui hyvin, mutta aina joutui odottamaan seuraavaa juhlahumua ja sitten olikin kamalaa. Näin ei tarvitse sentään katsoa sitä omassa kodissa. Toivottavasti exä ottaa itseään tulevaisuudessa sen verran niskasta kiinni, että tyttö ei joudu näistä kärsimään, tiedän ettei hän sitä halua. Kiitos vielä rohkaisevista kommenteista!

Yhteistyössä