Mites tällaisen exän kanssa tulisi toimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja winhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

winhis

Aktiivinen jäsen
16.04.2007
1 339
0
36
Eli ex on periaatteessa välittävä ja hyvä isä. Haluaa olla paljon tytön kanssa ja asuu ihan lähellä, jotta voi välillä tulla lyhyemmäksikin aikaa moikkaamaan. Hänellä on kuitenkin alkoholiongelma, jonka takia tapaamisia jää väliin 1-3 krt/kk. Kun näin käy, hän kuitenkin haluaisi ottaa tytön sitten seuraavana päivänä tai heti kun on kunnossa taas. N. puolen vuoden ajan suostuinkin tähän, jotta tyttö saisi olla mahdollisimman paljon myös isänsä kanssa. Nyt kuitenkin on mun kärsivällisyys loppu ja olen sanonut, että niin kauan kun sovitut tapaamiset pitää, saa myös ylimääräisiä tapaamisia ja voidaan välillä yhdessä kaikki tehdä jotain. Mutta aina kun tulee oharit, niin sitten pätee taas vain viralliset tapaamiset (1 tai 2 krt/vko). En haluaisi kiristää lapsen tapaamisilla, mutta ei kai munkaan tarvitse loputtomiin joustaa ja muuttaa jatkuvasti omia ja mun ja lapsen yhteisiä suunnitelmia exän juomisen takia.

Mun mielestä sillä ei tosiaan sellasta vaikutusta sais olla, että joudut muuttelemaan sun ja tytön suunnitelmia. Ikävää, että isä ei pysty olemaan aina kunnossa, kun tapaaminen lapsen kanssa. Ehkä sillä voi olla hyväkin vaikutus ongelmaan että piät tiukasti kiinni sovitusta. Ehkä joutuu enemmän laittamaan asioita elämässään tärkeysjärjestykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Mun mielestä sillä ei tosiaan sellasta vaikutusta sais olla, että joudut muuttelemaan sun ja tytön suunnitelmia. Ikävää, että isä ei pysty olemaan aina kunnossa, kun tapaaminen lapsen kanssa. Ehkä sillä voi olla hyväkin vaikutus ongelmaan että piät tiukasti kiinni sovitusta. Ehkä joutuu enemmän laittamaan asioita elämässään tärkeysjärjestykseen.

Juuri tätä itsekin ajattelin. Mielstäni tämä on kompromissi tapaamisilla kiristämisen ja kaikkeen suostumisen välillä. Virallisia tapaamisia en yritä enkä halua evätä, mutta ylimääräistä saadakseen isän täytyy vähän tsempata. Olisihan se kaikille hyväksi että hän skarppaisi. Lapsi on vielä pieni, mutta pianhan hänkin jo ymmärtää, että iskä ei tullutkaan vaikka piti, ja pettyy. Toivottavsati tilanne paranee siihen mennessä.

Yhteistyössä