mitäs tykkäisit jos itseäsi alettaisiin haukkumaan ihan otsoikoimalla ketju???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
tuli vaan mieleen tuosta yhdestä erään palstalaisen nimellä otsikoidusta ketjusta.
Myöntyisikö jokainen muu ja antaisi arvostelun jatkua?
asioista voi mielestäni keskustella ja olla eri meiltä ja teilata mielipiteen, mutta asiat asioina eikä jonkun nikin nimiin se "arvostelu"

Yölä jo valvojia huudeltiin mutta ehän niitä siloin ollut.Ilmeisesti ei nytkään!
Ketjut on täälläkin modeile:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t830411

Tuskin ne modetkaan tällä palstalla asuu!

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE!:
tuli vaan mieleen tuosta yhdestä erään palstalaisen nimellä otsikoidusta ketjusta.
asioista voi mielestäni keskustella ja olla eri meiltä ja teilata mielipiteen, mutta asiat asioina eikä jonkun nikin nimiin se "arvostelu"

Yöllä jo valvojia huudeltiin mutta eihän niitä silloin ollut.Ilmeisesti ei nytkään!
Ketjut on täälläkin modeile:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t830411

Tuskin ne modetkaan tällä palstalla asuu!

Tiedän.Harvemmin onkaan.Eipä ollut edellisenäkään :whistle:
Mutta kirjoitinkin loppuun ettei ole nytkään!

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Pakkoko se on sitten asioistaan täällä kertoa! Ihan varmaa on että joku ottaa asioista kipinää ja haukkuu pystyyn.

Eli on kiusatun ihan oma vika jos häntä kiusataan, mitäs on sellainen?
Okei... :headwall:

No jaa, kyllä se on vähän oma vika jos oikein kerjätään sitä verta sieltä nekusta!

Eli kun sun lapsesi joutuu kiusatuksi vaikka koulussa, niin se on sen oma vika. Mitäs on läski, rillipää, sössöttäjä, liian pitkä, liian pätkä, liian laiha, liian hissukka, liian kovaääninen, lukihäiriöinen, liian epämuodikkaissa vaatteissa, liian sitä tai liian tätä.
Tämä on keskustelupalsta, ja täällä täytyy olla oikeus keskustella asioista. Muistakin kuin makaronilaatikon maustamisesta tai parhaista alennusmyynneistä. Mutta ehkä se on niin, että vahvemmat persoonat puhuu muustakin kuin tyhjänpäiväisyyksistä, koska eivät välitä muiden arvostelusta, iso osa vastauksista kun on ihan mukavia, asiallisia ja ajattelemisen arvoisia. Nössömmät taas eivät uskalla sanoa mihinkään mitään, etteivät joutuisi kenenkään silmätikuksi.

niin taikka jos alettaisiin arvostelemaan rankasti vieraille tarjoamiasi ruokia ja jakelemaan ruuanteko-ohjeita todella moukkamaisella epähienotunteisuudella ja täydellisellä ymmärtämättömyydellä höystettynä?

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Musta oli viime viikolla kuvailemasi kaltainen ketju. Ja jos täällä asioistaan puhuu, PITÄÄ olla valmis ottamaan paskaa niskaan.

mutta ei menä asiattomuuksiin.

kuin myös! en tiedä tämän "lapsen tappamisen" taustoja joten kuulostaa kyllä rajulta mutta sinä rakas mussukka olet aina pompannut silmille kun olet ollut muita haukkumassa. joten niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan :kieh: jos ei kestä samaa paskaa niskaan kuin itse suoltaa voi katsoa peiliin!

niin taikka jos alettaisiin arvostelemaan rankasti vieraille tarjoamiasi ruokia ja jakelemaan ruuanteko-ohjeita todella moukkamaisella epähienotunteisuudella ja täydellisellä ymmärtämättömyydellä höystettynä?

eri juttu arvostella ruokaa kuin ruuanlaittajaa haukkua toisessa ketjussa ihan erikseen vielä. Ja jos kaivelet jos joskus jotakin ruokaa arvostelin, niin en todellakaan muista kuka se kokki oli enkä lähtenyt toista kertaa haukkumaan ketjun verran. itse taidat tässä kaivella menneitä... puurot ja soosit lienee kuitenkin syöty jo....

sinun viesstistäsa sellaisen käsityksen. mielipiteet sa olla mutta tuommoinen o liikaa

Missä mun viestissä sanotaan, että olisit tappanu lapses? Oliskohan sussa itsessäs, mitään vikaa? Näet kiusaamista siellä, missä sitä EI todellakaan ole....
tuolla oli yksi harmaa joka haukkui että tapoin lapeni, kun synnytin tietoisesti häne tvamamisena.

Nyt ei joku ymmärrä minnuu..........

Ymmärränpäs =) .
Kyseinen henkilö on kieltämättä ajoittain aika...miten sen nyt muotoilisi diplomaattisesti...no, kärkäs ja mielipiteissään ehdoton (pata kattilaa soimaa :saint: ). Mutta mun mielestä ne kädenväännöt ja kommentoinnit voisi suorittaa siinä ketjussa mihin ne liittyy. Ei tarvitse avata uutta ketjua ihan vaan haukkumismielessä (kaikkihan sen tietää, että haukkumisketju siitä tulee). Ja yksityisviestitkin on olemassa: jos ihan oikeasti haluaa tietää että onko esim. Hernis tosissaan sitä tai tätä mieltä, niin kysyköön yv:llä jos ei halua alkuperäisessä ketjussa kysyä.
Lisäksi: asiat tappelee, ei ihmiset. Jos keskustellaan jostain asiasta, niin on hullua että joku jaksaa kaivella tiimarivihostaan esille asioita, joita henkilö on kertonut jossain toisessa ketjussa kauan sitten. Miten ne muka liittyy ketjussa käsiteltävään asiaan? Toisille jää hampaankoloon jotain vanhoja kommentteja, joita sitten otetaan esille joka ikisessä keskustelussa mihin sen hetkinen silmätikku osallistuu. Ovat ilmeisesti liikkeellä sillä asenteella, että koska tuo arvosteli mun mielipidettäni/oli eri mieltä joskus aiemmin, niin annetaan nyt sitten takaisin ja kunnolla, itsepä aloitti ja kerjäsi verta nenästään. Se on...no, outoa.

sinun viesstistäsa sellaisen käsityksen. mielipiteet sa olla mutta tuommoinen o liikaa

Missä mun viestissä sanotaan, että olisit tappanu lapses? Oliskohan sussa itsessäs, mitään vikaa? Näet kiusaamista siellä, missä sitä EI todellakaan ole....

ei sun viestissä, mutta yleensäkään tappajaksi haukumista enymmärrä,jos on HALUNNUTsynnyttää lapsen, jota rakastaa

Tämä palsta nyt vaan on tällainen, että toiset saa sitä itteään enempi niskaan kun toiset, ei sillä mitään voi. Jos ei sitä halua tai kestä voi lopettaa koko palstailun tyystin. Tietenkin hyvä etikketti ohje on että jättää kertomatta omat ns. henkilökohtaiset asiansa niin ei niin helpolla voi tulla loukatuksi :/
Mutta kaikenkaikkiaan ikäväähän se on :/

Nyt ei joku ymmärrä minnuu..........

Ymmärränpäs =) .
Kyseinen henkilö on kieltämättä ajoittain aika...miten sen nyt muotoilisi diplomaattisesti...no, kärkäs ja mielipiteissään ehdoton (pata kattilaa soimaa :saint: ). Mutta mun mielestä ne kädenväännöt ja kommentoinnit voisi suorittaa siinä ketjussa mihin ne liittyy. Ei tarvitse avata uutta ketjua ihan vaan haukkumismielessä (kaikkihan sen tietää, että haukkumisketju siitä tulee). Ja yksityisviestitkin on olemassa: jos ihan oikeasti haluaa tietää että onko esim. Hernis tosissaan sitä tai tätä mieltä, niin kysyköön yv:llä jos ei halua alkuperäisessä ketjussa kysyä.
Lisäksi: asiat tappelee, ei ihmiset. Jos keskustellaan jostain asiasta, niin on hullua että joku jaksaa kaivella tiimarivihostaan esille asioita, joita henkilö on kertonut jossain toisessa ketjussa kauan sitten. Miten ne muka liittyy ketjussa käsiteltävään asiaan? Toisille jää hampaankoloon jotain vanhoja kommentteja, joita sitten otetaan esille joka ikisessä keskustelussa mihin sen hetkinen silmätikku osallistuu. Ovat ilmeisesti liikkeellä sillä asenteella, että koska tuo arvosteli mun mielipidettäni/oli eri mieltä joskus aiemmin, niin annetaan nyt sitten takaisin ja kunnolla, itsepä aloitti ja kerjäsi verta nenästään. Se on...no, outoa.

näinhän se on. Ja asiallisesti (tai lähes asiallisesti) väitellessä keskustellaan siitä asiasta eikä kaivella muuta. Mihinkän ne ohjeet on hävinneet? kun joskus jossakin jotkut huuti kilpaa kun joku erehtyi iltapalasta aamupalakeskustelussa puhumaan.....

Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Tämä palsta nyt vaan on tällainen, että toiset saa sitä itteään enempi niskaan kun toiset, ei sillä mitään voi. Jos ei sitä halua tai kestä voi lopettaa koko palstailun tyystin. Tietenkin hyvä etikketti ohje on että jättää kertomatta omat ns. henkilökohtaiset asiansa niin ei niin helpolla voi tulla loukatuksi :/

Mun mielestä taas on väärin, että kiusattu joutuu lopettamaan palstailun ja kiusaajat saa jäädä. Sekin on väärin, ettei kukaan kohta enää uskalla keskustella mistään tärkeämmästä asiasta, siinä pelossa että alkaa tulla kakkaa niskaan :/

Mun mielestä taas on väärin, että kiusattu joutuu lopettamaan palstailun ja kiusaajat saa jäädä. Sekin on väärin, ettei kukaan kohta enää uskalla keskustella mistään tärkeämmästä asiasta, siinä pelossa että alkaa tulla kakkaa niskaan :/
En kirjoittanut että joutuu, vaan VOI

Tietenkin hyvä etikketti ohje on että jättää kertomatta omat ns. henkilökohtaiset asiansa niin ei niin helpolla voi tulla loukatuksi :/
tällä periaatteella mäkin liikkeellä,eli en liikaa kerro asioitani tai perheestäni täällä..sitä varten mulla on kaverit irl,että heille saan kertoa semmoset asiat,joita en tänne palstalle viiti kaikkien näkyville laittaa..

En kirjoittanut että joutuu, vaan VOI

Joutuu, voi, aika lailla sama asia mun mielestä.

Joutuu= pitää tehdä jotakin, voi=ei ole pakko tehdä vaan on vaihtoehtona tehdä jotakin

Niin...eli kiusaamista puolustellaan tyyliin "lähde pois jos et kestä". Eli savustetaan tyyppi ulos. Silloin se voiminen on mun mielestä joutumista. Tätä tarkoitin.

Joutuu= pitää tehdä jotakin, voi=ei ole pakko tehdä vaan on vaihtoehtona tehdä jotakin

Niin...eli kiusaamista puolustellaan tyyliin "lähde pois jos et kestä". Eli savustetaan tyyppi ulos. Silloin se voiminen on mun mielestä joutumista. Tätä tarkoitin.
Ei kiusaamista mitenkään puolustella voi, mutta kuten jo kirjoitin kannattaisiko ihan kaikkea tänne kirjoittaa?

Ei kiusaamista mitenkään puolustella voi, mutta kuten jo kirjoitin kannattaisiko ihan kaikkea tänne kirjoittaa?

Miksi kaikkien suomalaisten pitää olla aina yhtä sulkeutuneita, kaikkien samanlaisia ja puhua säästä?

Yhteistyössä