mitäs tykkäisit jos itseäsi alettaisiin haukkumaan ihan otsoikoimalla ketju???

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
sinun viesstistäsa sellaisen käsityksen. mielipiteet sa olla mutta tuommoinen o liikaa

Missä mun viestissä sanotaan, että olisit tappanu lapses? Oliskohan sussa itsessäs, mitään vikaa? Näet kiusaamista siellä, missä sitä EI todellakaan ole....
tuolla oli yksi harmaa joka haukkui että tapoin lapeni, kun synnytin tietoisesti häne tvamamisena.

:o
Minusta tuo on erittäin sopimatonta ja loukkaavaa, että joku on tuolla tavalla sanonut.Ei siis minkäänlaisia käytöstapoja, joka näppikseltään moista kirjoitti.

Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Joutuu= pitää tehdä jotakin, voi=ei ole pakko tehdä vaan on vaihtoehtona tehdä jotakin

Niin...eli kiusaamista puolustellaan tyyliin "lähde pois jos et kestä". Eli savustetaan tyyppi ulos. Silloin se voiminen on mun mielestä joutumista. Tätä tarkoitin.
Ei kiusaamista mitenkään puolustella voi, mutta kuten jo kirjoitin kannattaisiko ihan kaikkea tänne kirjoittaa?

Mun mielestä jokaisella pitäisi olla oikeus kirjoittaa tänne mistä haluaa, ilman pelkoa siitä että joutuu sen vuoksi myöhemmin kiusatuksi. Monelle tämä on ainoa paikka purkautua, kaikista asioista ei voi tai halua kertoa ystävilleen tai miehelleen. Ihan kaikkia asioita ei varmaan kannata kertoa, mutta kun joillekin riittää räkytyksen syyksi vaikka sekin, että jossain sivulauseessa on maininnut olevansa yh, tai menevänsä ensi viikonloppuna baariin.

Joutuu= pitää tehdä jotakin, voi=ei ole pakko tehdä vaan on vaihtoehtona tehdä jotakin

Niin...eli kiusaamista puolustellaan tyyliin "lähde pois jos et kestä". Eli savustetaan tyyppi ulos. Silloin se voiminen on mun mielestä joutumista. Tätä tarkoitin.
Ei kiusaamista mitenkään puolustella voi, mutta kuten jo kirjoitin kannattaisiko ihan kaikkea tänne kirjoittaa?

Onko jokaisen suomalaisen oltava sulkeutunut ihminen, joka ei puhu kenellekään muusta kuin säästä?

Erilaisuutta, tai avoimuutta edes, ei tunnuta hyväksyttävän missään muodossa enää..

minusta yv:t on ihan hyvä juttu, jos tuntee että johonkin voi luottaa enemmän tai tuntee jossakin mielessä sielunsisarekseen, ajatus- tai kokemusmaailmaltaan. Mutta yksityisviesteissäkään ei pidä lähteä kaikkea ihan heti kertomaan

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
sinun viesstistäsa sellaisen käsityksen. mielipiteet sa olla mutta tuommoinen o liikaa

Missä mun viestissä sanotaan, että olisit tappanu lapses? Oliskohan sussa itsessäs, mitään vikaa? Näet kiusaamista siellä, missä sitä EI todellakaan ole....
tuolla oli yksi harmaa joka haukkui että tapoin lapeni, kun synnytin tietoisesti häne tvamamisena.

:o
Minusta tuo on erittäin sopimatonta ja loukkaavaa, että joku on tuolla tavalla sanonut.Ei siis minkäänlaisia käytöstapoja, joka näppikseltään moista kirjoitti.

eikä tämä aihe liittynyt mitenkään edes sihen mistä keskustelimme täällä.

Mun mielestä jokaisella pitäisi olla oikeus kirjoittaa tänne mistä haluaa, ilman pelkoa siitä että joutuu sen vuoksi myöhemmin kiusatuksi. Monelle tämä on ainoa paikka purkautua, kaikista asioista ei voi tai halua kertoa ystävilleen tai miehelleen. Ihan kaikkia asioita ei varmaan kannata kertoa, mutta kun joillekin riittää räkytyksen syyksi vaikka sekin, että jossain sivulauseessa on maininnut olevansa yh, tai menevänsä ensi viikonloppuna baariin.

Joo onhan jokaisella oikeus vaikka kirjottaa tänne oma elämänkertansa, mutta palsta on avoin eli kommentteja tulee laidasta laitaan. Se on kyllä jo huomattu.

No, apn kysymykseen pitää vastata, et aivan sama vaikka joku alkais haukkumaan, en jaksa välittää itseeni kohdistuvasta päänaukomisesta jos se jostain tuntemattoman näppiksestä tulee.

Mut lapsieni haukkuminen saattaa jo aiheuttaa näppylöitä, ja välillä jopa ihan tuntemattomien kimppuun hyökkääminen, ja useimmiten pysyttelenkin niistä ketjuista poissa, tai pyrin ainakin olemaan haukkumatta ketään..

Joo onhan jokaisella oikeus vaikka kirjottaa tänne oma elämänkertansa, mutta palsta on avoin eli kommentteja tulee laidasta laitaan. Se on kyllä jo huomattu.

Kommentointi ja keskustelu ei edelleenkään mun mielestä ole sitä, että tehdään erillinen avaus jostain nimimerkistä siksi, että päästäisiin haukkumaan häntä. Että saataisiin kaivaa vihoista tai muistin syövereistä esiin joka ikinen asia, josta ko. ihminen on joskus kirjoitellut, ja pilkata häntä niiden takia.
Jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä, silloinkin kun on eri mieltä. Mutta sen voi tehdä oikeassa paikassa, oikeaan aikaan, oikealla tavalla. Joku lapsentappajaksi nimittely on ihan jotain muuta kuin kommentointia.

Kommentointi ja keskustelu ei edelleenkään mun mielestä ole sitä, että tehdään erillinen avaus jostain nimimerkistä siksi, että päästäisiin haukkumaan häntä. Että saataisiin kaivaa vihoista tai muistin syövereistä esiin joka ikinen asia, josta ko. ihminen on joskus kirjoitellut, ja pilkata häntä niiden takia.
Jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä, silloinkin kun on eri mieltä. Mutta sen voi tehdä oikeassa paikassa, oikeaan aikaan, oikealla tavalla. Joku lapsentappajaksi nimittely on ihan jotain muuta kuin kommentointia.

siitähän voisi jo kunninaloukkaus syyttee tehdä

jos täällä asioistaan puhuu, PITÄÄ olla valmis ottamaan paskaa niskaan.

Se riski on aina keskusteluissa olemassa, netissä ja irl, mutta paskan suoltaminen on aina yhtä sivistymätöntä ja kertoo enemmän sanojasta kuin kohteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
jos täällä asioistaan puhuu, PITÄÄ olla valmis ottamaan paskaa niskaan.

Se riski on aina keskusteluissa olemassa, netissä ja irl, mutta paskan suoltaminen on aina yhtä sivistymätöntä ja kertoo enemmän sanojasta kuin kohteesta.

minusta se paskanjauhanta ja irvaavaaminen ei haittaa ( siis jos kohdistuu minuun), mutta tapajaksi haukkuminen on jo asistonta, vai onko se sallitua?

Niin ja asiallisella käytöksellä pärjää aika pitkälle, kun ei itsekkään hauku ja solvaa muita, niin saa aika rauhassa palstailla ilman suurempia päänaukojia.

Kiusaaminenhan ei ole ikinä oikein, ei edes silloin kun sitä itse tekee :D

Tässä palstan säännöt lukutaitoisille. Ei lue, että pitää olla valmis ottamaan mitään niskaan. Hernetädille, olen pahoillani lapsesi ja sinun puolestasi, ei kukaan normaali ja terve ihminen toiselle tuollaisia kirjoittele (edes vaikka joskus olisi kanssasi jostain muusta asiasta eri mieltä).

Ohjeita keskustelijoille
Kirjoita vain otsikon asiasta ja lyhyesti (max. 2000 merkkiä välilyönteineen).
Älä kopioi laajoja osia aikaisemmista viesteistä tai muista dokumenteista omaasi.
Esiinny vain yhdellä nimimerkillä per keskustelu. Älä omi muiden nimimerkkejä.
Älä hauku muita keskustelijoita, vaikka olisit eri mieltä.
Ei rasismia, kiroilua tai muita asiattomuuksia.
Keskustelupalstalle tai profiiliin ei saa ladata eikä linkittää asiattomia kuvia.
Keskustelupalstaa ei ole tarkoitettu mainostamistarkoitukseen, älä siis käytä palstaa väylänä myynnin edistämiseen.
Jos viestiäsi moderoidaan jälkikäteen, syy löytyy useimmiten näiden ohjeiden noudattamatta jättämisestä.
Toimituksella on oikeus muokata tai poistaa lähetettyjä kirjoituksia parhaaksi katsomallaan tavalla.

Musta tollaset on aina törkeitä. Jos keskustelua tulee jossain ketjussa, niin se voi jäädä siihe, eikä tartte perustaa uutta ketjua haukkumista varten. täällä on aina aika suhteettomat reaktiot, jos joku palstalainen ajattelee jotenkin eri tavalla, kuin muut.

Miksi ihmeessä juuri netissä pitäisi olla valmis ottamaan paskaa niskaansa kerrottuaan asioistaan, kun ei siihen tarvitse suostua muuten, ihan siinä "oikeassa elämässäkään"????? Mikä tekee netistä sellaisen foorumin, että toisen haukkuminen ja solvaaminen ja muu porsastelu on ihan sopivaa????
Tää on asia mitä näin tyhmä ei ihan äkkiseltään ymmärrä! :o

Kun täällä kertoo asioistaan, pitää olla valmis myös vastaanottamaan eriäviä mielipiteitä ja ehkä kritiikkiäkin. Se on totta.
Mutta se, että aletaan suorastaan haukkumaan, on lapsellista ja säälittävää. Asiatonta. Se, että moni ei uskalla esittää asiallistakaan eriävää mielipidettä nikillä vaan on "vakkari nyt harmaana" tms, on myös tosi säälittävää.

PEESI!!

Tässä tapauksessa kyllä pata soimaa kattilaa..
En ymmärrä minäkään kenenkään haukkumista ja mollaamista keskustelujen lomassa, mutta ei mulle tulis mieleenkään valittaa saamastani kohtelusta jos itse sortuisin samaan harva se päivä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Pakkoko se on sitten asioistaan täällä kertoa! Ihan varmaa on että joku ottaa asioista kipinää ja haukkuu pystyyn.

Mä en vaan ymmärrä, että meillä on reilusti yli 10 sivun ketju, jossa ihmetellään nuorten julmuutta toisiaan kohtaan ja tuomitaan kaikenlainen kiusaaminen täysin. Mutta sitten taas toisaalta näin "aikuisten" kesken se on vaan oma syysi, että kerrot asioistasi, mistä joku voi sitten v**uilla vaikka ihan oman ketjun voimin. Ihan oikeesti, aikuisten esimerkistä se homma lapsillekin lähtee. Enkä jaksa uskoa, että täällä palstalla toisten kimppuun käyvät tekevät sen vain täällä palstalla. Aivan varmasti sitä selän takana kääväämistä kuulevat lapset kotonaankin. Akkamaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki:
Pakkoko se on sitten asioistaan täällä kertoa! Ihan varmaa on että joku ottaa asioista kipinää ja haukkuu pystyyn.

Mä en vaan ymmärrä, että meillä on reilusti yli 10 sivun ketju, jossa ihmetellään nuorten julmuutta toisiaan kohtaan ja tuomitaan kaikenlainen kiusaaminen täysin. Mutta sitten taas toisaalta näin "aikuisten" kesken se on vaan oma syysi, että kerrot asioistasi, mistä joku voi sitten v**uilla vaikka ihan oman ketjun voimin. Ihan oikeesti, aikuisten esimerkistä se homma lapsillekin lähtee. Enkä jaksa uskoa, että täällä palstalla toisten kimppuun käyvät tekevät sen vain täällä palstalla. Aivan varmasti sitä selän takana kääväämistä kuulevat lapset kotonaankin. Akkamaista.

On kyllä aika neitimäistä :kieh: (luki peräti koko ketjunkin)

Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki:

On kyllä aika neitimäistä :kieh: (luki peräti koko ketjunkin)

Ei tarvinnut. Mut jos et taas muuhun pysty tarttumaan, niin hyvä että johonkin.

Todella typerää ja lapsellista on toisia haukkua sitten netissä tai irl. meitä on nii moneen junaan ja jokaisella on ja saa olla omat mielipiteet,keskustella saa ja täytyy...elämää vai;) mut ymmärrän HERNETÄTIN bointin,tuo TAPPAJAKSI nimittely on todella törkeää kun asia ei sitä ole!!!!

Yhteistyössä