Miten aika riittää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mama 2007
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mama 2007

Jäsen
21.08.2007
245
0
16
Kertokaa hyvät kanssasisaret, kuinka saatte päivän tunnit riittämään niin työssä käyntiin kuin lapsen ja kodin hoitoon?

Aamu alkaa klo 7, lapsen aamutoimet, mies auttaa joskus, töissä 9 pintaan, sieltä pääsen 17:30 hakemaan lapsen. Illallisruoka on jo valmistettu edellisenä iltana, joten siitä ei huolta. Siinä kerkiää vähän leikkimään pikkasenkin kanssa ennen iltatoimia, jotka loppuu sitten klo 20, kun lapsukainen nukahtaa.

Olen raskaana, väsyttää ihan vietävästi, en millään jaksa enempää. :( Illalla on mentävä pitkäkseen sohvalle ja kohta jo uni tulee silmään, klo 22 tai 23 menen nukkumaan. Pakko on tietenkin lapsen seuraavan illan ruoka järjestää ja tiskit tiskata, kun ei ole tällä hetkellä konetta. Viikonloppuun jää siivoamiset ja pyykkäämiset. Silittämistä en kerkiä juuri ollenkaan, kauhea puhtaan pyykin vuori odottaa koko ajan jossain nurkassa. Mies auttaa kyllä, kokkaa mielellään ja hoitaa ruokaostokset, jos ei viikonloppuisin keritä koko perheen voimin.

Kertokaa, kuinka teillä riittää viikossa aika kaikkeen? Alkaa epäilyttää, kuinka selviän, kun toinen lapsi tulee. :ashamed: Mistä olette karsineet?

Omat menot on minimissä. En juuri ollenkaan tapaile vanhoja kavereitani saatikka muita äitejä, kerran kuukaudessa ehkä. Yksi kerta liikuntaharrastusta on nyt kesällä tauolla. Ketään muuta kuin miestäni auttamaan en voi pyytää auttamaan, kun sukulaisia ei lähimaillakaan.

En tiedä, tuota mietin itsekin kun ensi viikolla aloita opinnot ja kotiäitiys päättyy.
kotona ollessa olen aika hyvin pystynyt päivällä tekemään lasten kanssa kotitöitä, mut kuten
aikaisemmasta aloituksestani käy ilmi on meillä huusholli varsin iloisessa kunnossa koko ajan ;)

Aika on arvokasta, lapset ovat vain hetken pieniä, mutta silti tuntuu että koko ajan on kiire.
:o :o
Meillä on neljä lasta, rakennamme taloa ja itse aloitan täyspäiväisen opiskelun syyskuussa =) .

Aikatauluja ja järjestelyä se vaatii, ennen kuutta ylös, pienemmät 8km päähän hoitoon seitsämän jälkeen. Mies laittaa isommat kouluun ennen töihin lähtöä.
Koulu loppuu neljän jälkeen, joskus aijemminkin. Lapset koulusta, ruuanlaittoa, harrastuksiin viemisiä, läksyjentekoa jne.

Pyykkivuoret pestään, mutta kaappiin saa jokainen ne itse viedä(paitsi kolmevuotias =) ). Meillä on tiskivuorot, roskapussinvienti vuorot yms.
Perjantaisin siivotaan ja lauantaisin käydään kaupassa. Sunnuntaina on vapaa päivä. Vaikka kaikki lika- ja pyykkipinot huutavatkin, yksi päivä omistetaan yhdessäololle.

Täällä itä-suomessa pitkät välimatkat syövät päivistä paljon, se on ärsyttävää.
Välillä tulee mouhuttua :( :ashamed: , kiire, kiire, äkkiä äkkiä. Tästä kun pääsisi irti.
Voimia kaikille aikatauluttajille. =) :flower:

Ei mitenkään... huusholli saattaa puolen viikon maissa repsottaa mutta kait ne jotka meillä käy niin on siihen tottuneet :D

Eli mä herään viimeistään klo 6, lähden töihin viimeistään klo 7 kun työt alkaa klo 8 ja matkaan menee ainakin 50 minsaa, enemmän riippuen lossista. Miehen herätän lähtiessä ja hän sit herättää ensin esikon lähtemään kouluun 7.40 ja sit junnun. Lähtee junnun kanssa töihin ja hoitoon jotain klo 8.10. Sit mä pääsen klo 16 tai ennen (liukuva työaika) ja ajan kotikunnan kirkonkylään, käyn kaupassa ja haen junnun n. 16.30-16.45. Sit haen esikoisen tädiltään ja kotona ollaan n. klo 17.20. Ruuanlaitto, lämmitykset ja pyykkäykset sekä esikon läksyt niin siinähän se aika menee. Pyritään ulkoilemaan syksyllä ja talvella enemmän kun nuo pihatyöt jää vähemmälle. Talvella on enemmän aikaa pelailla ym, kesäisin ja sään salliessa ollaan ulkosalla.

mulla soi kello varttia vaille seittemän. laitan koiralle ruuan likoomaan ja pojille aamupalat+itelle eväät ja pojalle kans jos on pitkä päivä.
puol kaheksan lähen kouluun.KOulusta tultuani laitan ruuan ja sit loppupäivä meneeki millon mihinki. Riippuu päivästä
Maanantaina on isomman VPK, sillon ollaan kotona vasta siinä puoli seittemän aikaan ja sit syyään.
tiistaina ei ooe oikeen mitään puuhaa (joskus itetty nurmikon leikkaamista tai imurointia tms).
Keskiviikkona on Taekwondo, torstaina pienemmän VPK ja perjantaisin meneeki koko ilta sählyssä.Pienemmällä on 18-19 ja sit isommalla siihen perään 19-20.30.

Hyvinhän se aika kuluu ja riittää vallan mainiosti.
Viikonloppusin sitte ehtii tekee kotihommia enemmän,laittaa viikolle ruokia valmiiks yms.

Ei riitä aina täälläkään. Kotona olen lasten kanssa, kolmas syntyy joulukuussa. Syyskuussa jatkan opiskelua, opiskelen iltaisin/etänä ja kouluhommiakin on paljon. Lisäks pitää yrittää pitää talo ja piha pystyssä.. :D Mut en mä kauheeta stressiä jaksa ottaa, teen mitä jaksan ja loput jätän tekemättä

Kiva kuulla, että tämä on sitten normaali asiantila ja vielä jonkun aikaa! Onneksi tuo raskausväsymys ja pahoinvointi alkaa hiukan hellittää, jaksaa illat paremmin. Eihän ne paikat tarttee niin tiptop olla, mutta harmittaa, etten kerkiä kavereihin tai muihin äiteihin yhteyksiä pitää. Taitaa meillä jokaisella olla ne omat samanlaiset kiireet.