Miten Ballerina voi pyöriä mielestämme eri suuntiin?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siinähän on teksti, että oletko oikeapuoli aivoinen vai vasenpuoli aivoinen.

Löysin jostain jotain vanhoja keskusteluja, joissa jotkut saivat intensiivisesti tuijotettua niin, että pyörimissuunta muuttui. Me ei onnistuttu.

Kyse on siis kai aivojen visuaalisesta hahmottamiskyvystä. Kumpi puoli aivoista on dominoivampi ja sitä myöten näkee sen ballerinan pyörimässä jompaankumpaan suuntaan.

[QUOTE="aloittaja";24172264]Siinähän on teksti, että oletko oikeapuoli aivoinen vai vasenpuoli aivoinen.

Löysin jostain jotain vanhoja keskusteluja, joissa jotkut saivat intensiivisesti tuijotettua niin, että pyörimissuunta muuttui. Me ei onnistuttu.[/QUOTE]

Kaksi gif-tiedostoa yhdistetty toisiinsa jossa toisessa pyörii oikeaan ja toisessa vasempaan suuntaa. Riippuu ihan ajankohdasta, milloin animaatiota katsoo.

[QUOTE="aloittaja";24172264]Siinähän on teksti, että oletko oikeapuoli aivoinen vai vasenpuoli aivoinen.

Löysin jostain jotain vanhoja keskusteluja, joissa jotkut saivat intensiivisesti tuijotettua niin, että pyörimissuunta muuttui. Me ei onnistuttu.[/QUOTE]

Mä sain sen vaihtelee suuntaa kun oikein keskityin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24172310:
Kaksi gif-tiedostoa yhdistetty toisiinsa jossa toisessa pyörii oikeaan ja toisessa vasempaan suuntaa. Riippuu ihan ajankohdasta, milloin animaatiota katsoo.

En usko tähän. Vaan siihen aivojen hahmottamisjuttuun. Me katsottiin sitä tässä vierekkäin samaa kuvaa monta minuuttia ja selitettiin samalla mitä nähtiin. Kun ballerina oli selin muhun, niin mies näki, että se oli naama meihin päin.

Onko teillä kotona just nyt muita?

Pyytäkää niitä tulee katsoo kuvaa kanssanne samaan aikaan ja pyytäkää sanoo vaikka "nyt selin", kun ballerina on katsojansa mielestä selin. Niin tapahtuuko eroja?

[QUOTE="tätä";24172321]Mä sain sen vaihtelee suuntaa kun oikein keskityin :)[/QUOTE]

Ja äsken se kyl vaihto suuntaa ihan randomisti..et ei se sittenkään ollu kyl mun päässä :)

Eikun kyse on nimenomaan AIVOISTA. Pyytäkää nyt muita katsomaan samaan aikaan sitä ballerinaa ja pitää sanoa "nyt selin", kun ballerina on selin. Meillä tosissaan kun mun mielestä oli selin, miehen mielestä oli naama meihin. Käsittämätöntä. Me ei saada muutettua pyörimissuuntaa tuijottamalla, mun mielestä se menee edelleen vasemmalle, miehen mielestä oikealle.

[QUOTE="vieras";24172458]Mie en löydä koko ballerinaa tuosta linkistä, eikö mulla oo siis aivoja ollenkaan? :D[/QUOTE]

Kokeile uudestaan. Mullakaan ei välillä tule sitä tohon.

Ei se voi vaihtaa suuntaa kun miehen kans katsottiin yhtä aikaa ja toinen näki sen toiselle puolelle ja toinen toiselle puolelle pyörimässä. Itse saanut välillä sen kääntymään vauhdissa toiseen suuntaan.

Siinähän on se musta sihuetti, johon ei ole määritelty kasvoja/selkää yms. Eli oma mieli sitten täydentää sen, mitä oikeasti ei ole. Siinä on neljä eri asentoa, kaksi kohtisuoraan ja kaksi sivulta, jotka luovat illuusion pyörimisestä. Suorana alas osoittavan jalan jalkaterän tuijottaminen auttaa mua ainakin näkemään molemmat tavat 'pyöriä'.

Kumpi aivopuolisko hallitsee sinua? | Teknolelu

Yhteistyössä