Miten ekaluokkalaiset pärjäävät lomilla?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi jee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eilen täällä puhuttiin kuinka tärkeää on äidin olla kotosalla kun lapsi alle 3v.Ja nyt ihmetellään tälläistä!!!Olkaa äidit mieluiten kotona aina kun lapsennekin eli koulun lomat jne. Sinne kunnes lapsenne lukiossa. Eihän ole järkeä olla 24h himassa 3vuotta ja sitten painaa töitä 11kk vuodessa ....Järkeä ohoi.
 
Ei mitenkään, ainakaan meillä, on diabeetikko ja tarvii apua hiilareiden laskemisessa + insuliinin pistämisessä, jos olis "terve" niin muutaman tunnin varmasti pärjäis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ria:
Eilen täällä puhuttiin kuinka tärkeää on äidin olla kotosalla kun lapsi alle 3v.Ja nyt ihmetellään tälläistä!!!Olkaa äidit mieluiten kotona aina kun lapsennekin eli koulun lomat jne. Sinne kunnes lapsenne lukiossa. Eihän ole järkeä olla 24h himassa 3vuotta ja sitten painaa töitä 11kk vuodessa ....Järkeä ohoi.

Kuule. Tiesitkö, että on työpaikkoja, joista ei saa omaa lomaa? Ja on työpaikkoja, joissa sä et saa edes päättää omia loma-aikojas???

Itse en ole töissä, mutta minä osaan kyllä ajatella pidemmälle kuin omaan napaani!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ria:
Eilen täällä puhuttiin kuinka tärkeää on äidin olla kotosalla kun lapsi alle 3v.Ja nyt ihmetellään tälläistä!!!Olkaa äidit mieluiten kotona aina kun lapsennekin eli koulun lomat jne. Sinne kunnes lapsenne lukiossa. Eihän ole järkeä olla 24h himassa 3vuotta ja sitten painaa töitä 11kk vuodessa ....Järkeä ohoi.

Aina ei ole mahdollista pitää lomia. Onneksi mun lapset on vielä päiväkoti-ikäisiä, mut entä sitten kun ovat kouluiässä. Monilla työkavereilla on myös lapsia ja kaikki ei voi olla yhtä aikaa pois esim syysloman takia ja harva pystyy olemaan koko koulujen kesäloman kotona, vaikka kuinka vuorottelisi puolison kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ria:
Eilen täällä puhuttiin kuinka tärkeää on äidin olla kotosalla kun lapsi alle 3v.Ja nyt ihmetellään tälläistä!!!Olkaa äidit mieluiten kotona aina kun lapsennekin eli koulun lomat jne. Sinne kunnes lapsenne lukiossa. Eihän ole järkeä olla 24h himassa 3vuotta ja sitten painaa töitä 11kk vuodessa ....Järkeä ohoi.

Kuule. Tiesitkö, että on työpaikkoja, joista ei saa omaa lomaa? Ja on työpaikkoja, joissa sä et saa edes päättää omia loma-aikojas???

Itse en ole töissä, mutta minä osaan kyllä ajatella pidemmälle kuin omaan napaani!!!!

Aika useissa paikoissa saa PALKATONTA LOMAA!!!!!!!!!!!!
 
Minä olen lomalla kaikki koulujen loma-ajat.Se on meidän perheen valinta. Minulla on vuodessa 38 palkallista lomaa ja loput otan palkattomana. Onnistuu koska kolleegani ei kaipaa lomia samaan aikaan-hän on talvella mieluiten lomalla-etelässä.Ja onhan palkaton loma firmallekkin säästöä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ria:
Eilen täällä puhuttiin kuinka tärkeää on äidin olla kotosalla kun lapsi alle 3v.Ja nyt ihmetellään tälläistä!!!Olkaa äidit mieluiten kotona aina kun lapsennekin eli koulun lomat jne. Sinne kunnes lapsenne lukiossa. Eihän ole järkeä olla 24h himassa 3vuotta ja sitten painaa töitä 11kk vuodessa ....Järkeä ohoi.

Kuule. Tiesitkö, että on työpaikkoja, joista ei saa omaa lomaa? Ja on työpaikkoja, joissa sä et saa edes päättää omia loma-aikojas???

Itse en ole töissä, mutta minä osaan kyllä ajatella pidemmälle kuin omaan napaani!!!!

Aika useissa paikoissa saa PALKATONTA LOMAA!!!!!!!!!!!!

Joka paikassa ei saa. En usko, että minä saisin, jos menisin pyytämään. Mies voisi saada työtilanteesta riippuen. Mut silloin kun heidän työpaikallaan on paljon töitä, edes pakollisia lomia ei välttämättä ehdi pitää ajallaan eli kesälomaa voi joutua siirtämään tms. Ja kun nykymaailmassa on systeeminä monessa paikassa että tulos tai ulos, niin harva uskaltaa alkaa siinä kohtaa työnantajan kanssa tappelemaan lomista.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ria:
Eilen täällä puhuttiin kuinka tärkeää on äidin olla kotosalla kun lapsi alle 3v.Ja nyt ihmetellään tälläistä!!!Olkaa äidit mieluiten kotona aina kun lapsennekin eli koulun lomat jne. Sinne kunnes lapsenne lukiossa. Eihän ole järkeä olla 24h himassa 3vuotta ja sitten painaa töitä 11kk vuodessa ....Järkeä ohoi.

Kuule. Tiesitkö, että on työpaikkoja, joista ei saa omaa lomaa? Ja on työpaikkoja, joissa sä et saa edes päättää omia loma-aikojas???

Itse en ole töissä, mutta minä osaan kyllä ajatella pidemmälle kuin omaan napaani!!!!

Aika useissa paikoissa saa PALKATONTA LOMAA!!!!!!!!!!!!

Joka paikassa ei saa. En usko, että minä saisin, jos menisin pyytämään. Mies voisi saada työtilanteesta riippuen. Mut silloin kun heidän työpaikallaan on paljon töitä, edes pakollisia lomia ei välttämättä ehdi pitää ajallaan eli kesälomaa voi joutua siirtämään tms. Ja kun nykymaailmassa on systeeminä monessa paikassa että tulos tai ulos, niin harva uskaltaa alkaa siinä kohtaa työnantajan kanssa tappelemaan lomista.

Jos lasten kanssa haluaa viettää lomat niin se on arvo kysymys jossa voi esim. tehdä päätöksen työpaikan vaihdosta.
 
Meillä kolmasluokkalainen enkä jätä häntäkään koko päiväksi yksin kotiin syyslomalla. Olen ajatellut että saa jäädä kotiin aamulla nukkumaan jos haluaa kun kerran on lomalla ja mennä sitten mummulle, jotta tiedän että syö ja missä on päivän. Ekaluokkalaisen veisin varmasti aamulla töihin mennessä jo mummulle. Niin ja ei meilläkään ole mahdollista pitää lomaa syysloman aikaan, itse olen vasta aloittanut uudessa työssä eli joutuisin ottamaan palkatonta ja mies säästää lomapäiviään joulun välipäiviin kun taas lapsilla lomaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ria:
Eilen täällä puhuttiin kuinka tärkeää on äidin olla kotosalla kun lapsi alle 3v.Ja nyt ihmetellään tälläistä!!!Olkaa äidit mieluiten kotona aina kun lapsennekin eli koulun lomat jne. Sinne kunnes lapsenne lukiossa. Eihän ole järkeä olla 24h himassa 3vuotta ja sitten painaa töitä 11kk vuodessa ....Järkeä ohoi.

Kuule. Tiesitkö, että on työpaikkoja, joista ei saa omaa lomaa? Ja on työpaikkoja, joissa sä et saa edes päättää omia loma-aikojas???

Itse en ole töissä, mutta minä osaan kyllä ajatella pidemmälle kuin omaan napaani!!!!

Aika useissa paikoissa saa PALKATONTA LOMAA!!!!!!!!!!!!

No mikä piip sun mielestä on oma loma jollei palkaton??? Meillä ainakin tukka putkella vedetään töitä kokoajan, että pystyttäis pitämään vkotuntimäärä 40:ssä. Ja omaa lomaa ei todellakaan saa! Sit palkataan joku muu....
 
Monet eivät haluaa palkatonta koska menettävät kuukausitulonsa.Mutta ovatkin oleet 3v kotona kituutellen lapsen ekoina vuosina ja sen tähden eivät pysty enää talouden takia tinkimään...surullista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ria:
Eilen täällä puhuttiin kuinka tärkeää on äidin olla kotosalla kun lapsi alle 3v.Ja nyt ihmetellään tälläistä!!!Olkaa äidit mieluiten kotona aina kun lapsennekin eli koulun lomat jne. Sinne kunnes lapsenne lukiossa. Eihän ole järkeä olla 24h himassa 3vuotta ja sitten painaa töitä 11kk vuodessa ....Järkeä ohoi.

Kuule. Tiesitkö, että on työpaikkoja, joista ei saa omaa lomaa? Ja on työpaikkoja, joissa sä et saa edes päättää omia loma-aikojas???

Itse en ole töissä, mutta minä osaan kyllä ajatella pidemmälle kuin omaan napaani!!!!

Aika useissa paikoissa saa PALKATONTA LOMAA!!!!!!!!!!!!

Joka paikassa ei saa. En usko, että minä saisin, jos menisin pyytämään. Mies voisi saada työtilanteesta riippuen. Mut silloin kun heidän työpaikallaan on paljon töitä, edes pakollisia lomia ei välttämättä ehdi pitää ajallaan eli kesälomaa voi joutua siirtämään tms. Ja kun nykymaailmassa on systeeminä monessa paikassa että tulos tai ulos, niin harva uskaltaa alkaa siinä kohtaa työnantajan kanssa tappelemaan lomista.

Jos lasten kanssa haluaa viettää lomat niin se on arvo kysymys jossa voi esim. tehdä päätöksen työpaikan vaihdosta.


Jos vaikka isot asuntovelat painaa päälle, niin ei sitä niin vaan työpaikkaansa jätä tai mene koti myyntiin. Meillä ei nyt vielä ole mitään lomaongelmia, koska lapset on alle kouluikäisiä, mut ymmärrän kyllä, et kaikkie ei pysty lomaa pitämään, vaikka haluaisivatkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ria:
Eilen täällä puhuttiin kuinka tärkeää on äidin olla kotosalla kun lapsi alle 3v.Ja nyt ihmetellään tälläistä!!!Olkaa äidit mieluiten kotona aina kun lapsennekin eli koulun lomat jne. Sinne kunnes lapsenne lukiossa. Eihän ole järkeä olla 24h himassa 3vuotta ja sitten painaa töitä 11kk vuodessa ....Järkeä ohoi.

Kuule. Tiesitkö, että on työpaikkoja, joista ei saa omaa lomaa? Ja on työpaikkoja, joissa sä et saa edes päättää omia loma-aikojas???

Itse en ole töissä, mutta minä osaan kyllä ajatella pidemmälle kuin omaan napaani!!!!

Aika useissa paikoissa saa PALKATONTA LOMAA!!!!!!!!!!!!

No mikä piip sun mielestä on oma loma jollei palkaton??? Meillä ainakin tukka putkella vedetään töitä kokoajan, että pystyttäis pitämään vkotuntimäärä 40:ssä. Ja omaa lomaa ei todellakaan saa! Sit palkataan joku muu....


Ei pahalla mutta sä et kuullosta onnelliselle työntekijälle! Kannattaisiko harkita työpaikan vaihtoa,kun kuullostaa kurisrtavalle.Itse en tekisi töitä jos se veisi elämästäni enemmän kuin perhe tai määräisi elämääni enemmän kuin perheentarpeet.Anteeksi vain.Mutta kun en ymmärrä.
 
Nyt meuhkataan tällasesta, ja sit viedään päiväkoti-ikäinen esikoinen hoitoon ja ollaan pienemmän kans kotona. Tai itse kotona ja lapset hoidos. Huh Heijaa. Kouluikäinen sentään jo ymmärtää, että vanhemmat ei saa välttämättä lomaa, mutta ymmärtääkö pienempi lapsi sitä, että viedään hoitoon ja vanhempi on kotona tai pikkusisar.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ria:
Eilen täällä puhuttiin kuinka tärkeää on äidin olla kotosalla kun lapsi alle 3v.Ja nyt ihmetellään tälläistä!!!Olkaa äidit mieluiten kotona aina kun lapsennekin eli koulun lomat jne. Sinne kunnes lapsenne lukiossa. Eihän ole järkeä olla 24h himassa 3vuotta ja sitten painaa töitä 11kk vuodessa ....Järkeä ohoi.

Kuule. Tiesitkö, että on työpaikkoja, joista ei saa omaa lomaa? Ja on työpaikkoja, joissa sä et saa edes päättää omia loma-aikojas???

Itse en ole töissä, mutta minä osaan kyllä ajatella pidemmälle kuin omaan napaani!!!!

Aika useissa paikoissa saa PALKATONTA LOMAA!!!!!!!!!!!!

Joka paikassa ei saa. En usko, että minä saisin, jos menisin pyytämään. Mies voisi saada työtilanteesta riippuen. Mut silloin kun heidän työpaikallaan on paljon töitä, edes pakollisia lomia ei välttämättä ehdi pitää ajallaan eli kesälomaa voi joutua siirtämään tms. Ja kun nykymaailmassa on systeeminä monessa paikassa että tulos tai ulos, niin harva uskaltaa alkaa siinä kohtaa työnantajan kanssa tappelemaan lomista.

Jos lasten kanssa haluaa viettää lomat niin se on arvo kysymys jossa voi esim. tehdä päätöksen työpaikan vaihdosta.


Jos vaikka isot asuntovelat painaa päälle, niin ei sitä niin vaan työpaikkaansa jätä tai mene koti myyntiin. Meillä ei nyt vielä ole mitään lomaongelmia, koska lapset on alle kouluikäisiä, mut ymmärrän kyllä, et kaikkie ei pysty lomaa pitämään, vaikka haluaisivatkin.

Eli iso asuntolaina määrää teillä perheenne tekemisiä enemmän kuinlastenne tarpeet?huh huh.No toivottavasti teillä nyt on ihana asunto.
 

Yhteistyössä