Miten ero vaikuttaa lapseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämä harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se riippuu täysin lapsesta, eron riitaisuudesta tai sopuisuudesta, siitä miten paljon molemmat vanhemmat osallistuvat lasten elämään eron jälkeen jne. Tuon ikäisillä ero toisesta vanhemmasta on paljon helpompi kuin vanhemmalle sen pienenkin "hoitoavun" menettäminen huushollista.

tosi tärkeetä on ainakin se että eron jälkeen vanhemmat pystyy sopimaan lasten asioista sivistyneesti.. kato sitä suomalaista ero ohjelmaa joka kakkoselta tulee joka viikko. tosi sääliksi käy kyllä ne lapset ja kaikki lapset joidenka vanhemmat eroo. miksi pitää nykyään kaikkien erota? mun mielestä pitäs tehdä kaikki mahdollinen mitä vaan voi parisuhteensa hyväksi ennen kuin eroaa. se on lapsille silti aina tosi kova paikka vaikka kuinka sivistyneesti erottais. yrittäkää ihmiset hyvät pysyä yhdessä!!

Me ei vaan olla onnellisia yhdessä ja eri unelmat tulevaisuutta kohtaan, eikä kumpikaan halua olla toisen unelman esteenä. Minusta kummallakin kuitenkin on oikeus onneen ihan lastenkin takia. Väärin olla lasten takia onnettomina yhdessä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tosi tärkeetä on ainakin se että eron jälkeen vanhemmat pystyy sopimaan lasten asioista sivistyneesti.. kato sitä suomalaista ero ohjelmaa joka kakkoselta tulee joka viikko. tosi sääliksi käy kyllä ne lapset ja kaikki lapset joidenka vanhemmat eroo. miksi pitää nykyään kaikkien erota? mun mielestä pitäs tehdä kaikki mahdollinen mitä vaan voi parisuhteensa hyväksi ennen kuin eroaa. se on lapsille silti aina tosi kova paikka vaikka kuinka sivistyneesti erottais. yrittäkää ihmiset hyvät pysyä yhdessä!!

Mistä tiedät mitä kaikkea on yritetty?
Mun mielestä tuoon typerää ja tulee itselle väheksytty olo, jos joku mulle sanoo että miksette yrittänyt kaikkeanne.

Jos kaikki on jo yritetty, niin eiköhän se ole koko perheelle paras erota, vaikka kuinka jonkun mielestä pitäisi nyt vaan pysyä yhdessä kun on niin surullista tuo erojen määrä.

Niinhän sitä ennen vanhaan pysyttiin väkisin yhdessä kun ei kehdattu erota ja siitä on tuloksena monta katkeraa ihmistä.

Yhteistyössä