Miten "eroon" ihmisestä joka uhkailee itsemurhalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnentuuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

onnentuuli

Jäsen
15.10.2013
112
0
16
Tapasin joskus alkukesästä miehen joka oli kaverini tuttu ja alettiin pyöriin samassa porukassa.
mies ihastui minuun ja koitti kaikkensa jotta olisin tuntenut samoin. olin mielissäni saamastani huomiosta ja valitettavasti jossain vaiheessa näytin jonkin laista vihreetä valoa.
kauaa ei mennyt kun se veti ranteet auki, ja syyhän oli minun kun olin flirttaillut toisen miehen kanssa. Mielestäni en edes niin tehnyt..
lupaili maan ja taivaan jos en hylkäisi vaan pysyisin sen elämässä, ei tekisi enää koskaan niin..
sen jälkeen on vihjaillut, suoraan ja rivien välistä, ettei elä ilman mua.

toisella kerralla se veti alkoa ja pillereitä ja pääsi teholle, meillä oli kinaa sillon mun liiallisesta viestistelystä lasteni isän kanssa.
jälkeenpäin kertoi vain halunneensa nukkua..

oon koittanu työntää sitä pois elämästäni,ja siitä on riemu noussut. mua ahdistaa kun joudun pitään sen lähellä ettei tekis tai uhkailis tehdä itselleen jotain.
syyllistää mua ihan tajuttomasti kaikista asioista, enkä mä sais olla mistään surullinen.
kaduttaa että päästin sen elämääni. epävakaa persoona jonka kannattas hakee ammattiapua, ei ole nuo kaksi kertaa ainoita itsetuhoisia tekoja.

oon kesän jo miettiny näitä, enkä jaksa enää.. en mä voisi enää olla sen elämässä vaan senvuoksi että pelkään sen tekevän itselleen jotain. sen äitikin on sitä mieltä että se vaan rakastaa mua niin paljon, että on toivoton.. joo, tosi normaalia!

en tiedä, mitä teen.

Ja siis, kyllä ihastuin siihen jossainkohtaa mutta se ihastus on vaihtunut johonkin äidilliseksi tunteeksi.. ihan kun mun pitäs pitää siitä ja sen mielenterveydestä huolta. ja ollaan tunnettu 4,5kk vasta.

no huh :O Toivottavasti et nyt enään ole antanut ymmärtää että teillä olisi mitään toivoa suhteellanne.
Tovon mukaan tuo sekopää ei ole lapsiasi nähnyt, pelottaa lastesi puolesta.

Tilaa teille yhteinen aika perheterapiaan tai jonnekin. Ja kerrot tilanteen siis jollekulle joka osaa kohdata sen ammattitaidolla.

Sitten eroat ja jos toinen kuitenkin päätyy itsensä tappamaan, ei se ole sinun syysi.

No ensinnäkään kyse ei ole siitä että hän rakastaisi sua.
Tuo ei ole rakkautta, se on riippuvuutta.
Voisi hyvin kohdistua johonkin muuhunkin kuin sinuun, ei mitään henkilökohtaista siis.
Sun tehtävä mielestäni on sanoa että että et ole kiinnostunut miehestä missään mielessä ja hänen mielenterveytensä ei ole ihan tasapainossa ja toivot että hän hankkii apua.
Sinä et ole vastuussa siitä jos hän tekee itselleen jotain.
Vaihdat vaikka puhelinnumeroa tai jotain.

[QUOTE="vieras";29107497]Hanki lähestymiskielto jos ei pysy susta erossa. Niin ja soita poliisille että uhkaa itsemurhalla, pakkohoitoindikaatio...[/QUOTE]

Ei pelkällä itsarilla uhkailulla yleensä pääse pakkohoitoon.

[QUOTE="harmaa";29107502]no huh :O Toivottavasti et nyt enään ole antanut ymmärtää että teillä olisi mitään toivoa suhteellanne.
Tovon mukaan tuo sekopää ei ole lapsiasi nähnyt, pelottaa lastesi puolesta.[/QUOTE]

olen sanonut etten pysty.
nähnyt on ohimennen, mutta ei tutustumistarkoituksessa. en todellakaan halua tuommoista lasteni elämään.

[QUOTE="vieras";29107515]Ei pelkällä itsarilla uhkailulla yleensä pääse pakkohoitoon.[/QUOTE]

Eihän tuo ole enää uhkailua, kun on ottanut lääkkeitä ja viinaa ja vetänyt ranteet auki!

olen sanonut etten pysty.
nähnyt on ohimennen, mutta ei tutustumistarkoituksessa. en todellakaan halua tuommoista lasteni elämään.

Mutta silti pidät sitä elämässäsi koska jollain kierolla tavalla saat tyydytystä siitä että joku on(muka) niiiin rakastunut sinuun että on jo ihan epätoivoinen?
Koita nyt ymmärtää ettei tossa ole kyse rakkaudesta, ei mies ole suhun rakastunut.

Joo ei ole ollut vaih uhkailua ja tiedän jo edellisessä suhteessa olleen samaa. useamman kerran tehnyt vastaavaa.
on todella riippuvainen, olen siitä koittanut puhua mutta tuloksettomasti.. vieras sanoikin hyvin, ettei se ole rakkautta.
uskon etä tuo vain haluaa jonkun rakastavan itseään niin kovasti että on valmis vaikka noin epätoivoisiin asioihin jotta saisi mitä haluaa.
ei se tervettä ole, eikä kenenkään pää kestä olla vastaavanlaisessa suhteessa.
olen sanonut etten pysty enkä halua, mutta lopullisesti välejä en ole uskaltanut laittaa poikki kun pelkään mitä se tekee.. ei se mua varmaan satuta fyysisesti, en usko. henkisesti kyllä, loukkaa tosi pahasti välillä.. taitava kaveri, on varmaan joskus saanutkin mitä haluaa noilla keinoin.

[QUOTE="vieras";29107529]Eihän tuo ole enää uhkailua, kun on ottanut lääkkeitä ja viinaa ja vetänyt ranteet auki![/QUOTE]

Käsittääkseni joskus aiemmin?
En usko että hoitoon pääsee niin että on kenties joskus kuukausia takaperin ottanut lääkkeitä ja viinaa,vetänyt ranteet auki ja nyt uhkailee itsemurhalla.
Voin olla väärässäkin mut nain luulen ma.

[QUOTE="vieras";29107536]Mutta silti pidät sitä elämässäsi koska jollain kierolla tavalla saat tyydytystä siitä että joku on(muka) niiiin rakastunut sinuun että on jo ihan epätoivoinen?
Koita nyt ymmärtää ettei tossa ole kyse rakkaudesta, ei mies ole suhun rakastunut.[/QUOTE]

no ei, mä en ole niin epätoivoinen. kirjoitin jo mielipiteeni yhteen viestiin. tiedän sen olevan läheisriippuvuutta.

Suosittelen, että teet selkeän "pesäeron". Äijähän käyttää sinuun sairasta valtaa: Tapan itseni, jos teet jotain väärin. Irrota itsesi henkisestä siteestä ja huonosta omasta tunnosta. Tämä ihminen on sairas ja hän vetää sinut sairaaseen peliin mukaan. Kerrot äijälle, nyt riittää ja peli loppuu. Et halua olla enää yhteydessä ja että olet vastuussa omista tekemisistäsi, et hänen. Sinä kärsit tilanteesta ja haluat, että se loppuu. Se miten mies reagoi, on HÄNEN päätöksensä. Hän voi hakea apua tai tappaa itsensä, mutta itsemurha on hänen OMA PÄÄTÖS.

Voit soittaa poliisille ja keroa huolesi ja jättää asian heidän huolekseen.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Hei voimia sinulle kovasti, varmasti ihan hirveä sinulle!! Erityisen hirveätä sen vuoksi, että ilmeisesti teot eivät ole vaan uhkailua vaan oikeita yrityksiä tai ainakin sinne päin.

Mitenköhän virkavalta tuollaiseen suhtautuu? Itse varmaan soittaisin poliisille tai johonkin, ja kertoisin sinne kaiken. Poliisit ohjelmassa ainakin ne menevät itsemurhalla uhkailevien luona käymään, jos joku on ilmoittanut siitä niille. Saatavat viedä lääkäriin tms. Ehkä virkavallan puhe voisi auttaa miestä?

Juokse ja lujaa! Vaihda numero ja hanki tarvittaessa lähestymiskielto, jos alkaa roikkumaan ovesi takana.
Sinä et ole vastuussa aikuisesta miehestä. Mies on sairas ja tarvitsee hoitoa, etkä sinä voi häntä auttaa. Tuossa on
taustalla todella isoja ongelmia jos miehen äitikin uskoo poikansa olevan "vaan epätoivoisen" rakastunut!!
Itse seurustelin kolme vuotta samanlaisen miehen kanssa, jonka äiti myös uskoi poikansa olevan vaan "niiiiiiin" rakastunut
minuun että jos minä jätän niin se tappaa itsensä. Loppujen lopuksi en voinut poistua enää kotoa kun mies
uhkasi tappaa itsensä jos jätän hänet yksin kotiin. Se oli todella todella raskasta ja hirveää. Älä hankkiudu tuollaiseen
tilanteeseen, vaan lopeta suhde heti tänään.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Tilaa teille yhteinen aika perheterapiaan tai jonnekin. Ja kerrot tilanteen siis jollekulle joka osaa kohdata sen ammattitaidolla.

Sitten eroat ja jos toinen kuitenkin päätyy itsensä tappamaan, ei se ole sinun syysi.

Ja ilman perheterapiaa se olis aloittajan syy??!!

Mitä ihmettä sinä horiset?? 4,5kk jälkeen ei mitään perheterapioita tarvita vaan se ukko tarvitsee yksilöterapiaa. Aloittaja ei ole millään tavalla vastuussa sekopäiden mielenterveysongelmista.

Joo en mä mitään yhteisterapiaa sen kanssa halua enkä harkitse.
Se ei koskaan hyväkysynyt rauhassa etenemistä vaan olisi halunnut kihloihin ja lapsia heti.
eikä ymmärtänyt miksi minä en halua. asioita, millä olisin sitoutunut siihen vain lisää ja kertoo vain enemmän riippuvuudesta.
se on miellyttämishaluinen, kaikille ihmisille.
harmillinen asia, koska on pohjimmiltaan todella suloinen ja mukava, mutta ei kyllä pääse eteenpäin haavojensa ja mielensä kanssa.

[QUOTE="vieras";29107536]Mutta silti pidät sitä elämässäsi koska jollain kierolla tavalla saat tyydytystä siitä että joku on(muka) niiiin rakastunut sinuun että on jo ihan epätoivoinen?
Koita nyt ymmärtää ettei tossa ole kyse rakkaudesta, ei mies ole suhun rakastunut.[/QUOTE]

Kiva hei että keksit päässäsi asioita. Onko ehkä omakohtainen kokemus joka lipsahti ap:n piikkiin?

[QUOTE="vieras";29107631]Ja ilman perheterapiaa se olis aloittajan syy??!!

Mitä ihmettä sinä horiset?? 4,5kk jälkeen ei mitään perheterapioita tarvita vaan se ukko tarvitsee yksilöterapiaa. Aloittaja ei ole millään tavalla vastuussa sekopäiden mielenterveysongelmista.[/QUOTE]

Siis ei tietenkään olisi!

Kokemuksesta vaan tiedän, että sitä jää miettimään, olisiko vielä voinut tehdä jotain estääkseen toisen itsemurhan. Siksipä suosittelin avun hakemista -vaikka yhdessä- ellei toinen yksin hae!

Yhteistyössä