Tälläinen parisuhde.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perhola
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perhola

Vieras
Hei, halusin jakaa tälläisen parisuhde kokemuksen teille.

Aloimme seurustella kun olin 16 vuotias, ja sitä kesti 4 vuotta joista 2 asuimme yhdessä. Hän oli minua 5 vuotta vanhempi. Olimme molemmat melko huonossa vaiheessa elämässä ja löydettiin kai toisista tukea. Suhde oli välillä ihana, vaikka multa kesti lämmetä aika kauan. Ensimmäinen poikaystävä ja seksikokemus... Vähän aikaa meni hyvin, poika muutti toiselta paikkakunnalta mun perässä ja muutettiin yhteen. Sitten se helvetti alkoi. Se lähti pienistä talousasioista, olin opintotuella ja satunnaisilla kesätöillä pärjäilevä ja hänellä oli parempi kesätyö josta sai enemmän rahaa. Poika hankki auton ja alkoi kohta vaatia minulta puolta maksua vakuutuksesta, bensoista jne. Meillä oli autossa vihko johon kaikki ajot kirjattiin. Kauppareissun bensoista maksoin puolet, jos kävin yksin jossain niin koko matkan jne. Kaikki laskettiin kilometrilleen ja merkattiin ylös.
Hän saattoi saada syyttelykohtauksia, mm. bussissa saattoi sättiä mua kun olen niin kamala ja hän häpeää mua. Syytti mua siitä kun auto ei startannut aamulla edes mäkilähdön jälkeen. Syyllisti mua julkisilla paikoilla kun halusin käydä ravintolassa, baarissa jne. En edes koskaan käynyt. Ulkona syöminen oli muille "huonoille ihmisille". Hän sanoi että olen pettymys ja niinkuin kaikki muutkin likaiset naiset, jos haluan pitää hauskaa ja vaikka juoda alkoholia.

Lopulta tilanne kärjistyi niin että aloin hengailla muiden miesten kanssa, en enää välittänyt tästä poikaystävästä, halusin kostaa. Hän valvotti minua öisin kun ei itse saanut unta, veti peiton päältäni, ei päästäny makuuhuoneeseen. Tai kun halusin nukkua sohvalla, tuli väkisin huoneeseen riehumaan ja kuiskaamaan hirveyksiä (naapurit eivät saaneet kuulla joten meillä ei saanut riidellä). Sain unilääkkeitä että saan nukuttua, hän sanoi minua kylmäksi lehmäksi, koska jätän hänet yksin valvomaan ja otan itse unilääkettä ja nukahdan heti.
Hän saattoi sättiä minua niin kauan keskellä yötä että romahdin ja heitin häntä esineillä. Sitten oli tietysti väkivaltainen hullu. Hän ei kuulema lyönyt naisia, mutta heitti kyllä pari kertaa sängylle ja repi peittoa päältäni niin että minullekin jäi jälkiä.
Harrastettiin seksiä koska en uskaltanut kieltäytyä, en siitä itse nauttinut, mutta seksinpuute olisi ollut taas uusi syy sättiä minua vaikkapa kassajonossa. Aloin inhota sitä poikaa ja kaikkea hänessä.

Se oli elämäni kamalin kokemus. Olikohan narsisti vai mikä, mutta onneksi pääsin suhteesta pois. En kadu edes pettämistä johon sorruin, koska jos mulla ei olisi ollut ulkopuolisia suhteita olisin varmasti nyt sen suhteen seurauksena joko suljetulla osastolla tai mullan alla. Ilmoitin silloin pojalle että muutan se ja se päivä omaan asuntooni. Hän uhkasi itsemurhalla, mutta en välittänyt, loppu ajaksi kaikki paheni, en saanut unta jokaöiseltä riehumiselta ennen kuin muutin pois. Olinko liian kova? En usko. Jätin kuin nalli kalliolle, en kaivannut tai itkenyt muuta kuin sitä etten aikaisemmin lähtenyt. Jatkoin elämää enkä ole perään sen jälkeen kysellyt.

Tästä on nyt melkein 10 vuotta mutta se vaikuttaa silti nykyisiin suhteisiin jossain määrin, ja ajattelen jotain tapahtumia tuolta ajalta kuukausittain. En vain osaa luottaa, ihminen voi muuttua niin täysin.

Kiitos.

Itselles korkeintaan liian kova, kun noin pitkään moista touhua jaksoit kuunnella. Ei oo ihme että mietit, eipä homma "ihan" terveeltä kuullosta. Mutta ei joka jätkä kuule ole noin seinähullu. No, opit varmaan, että tarkasti kannattaa silti kattella, mihin päänsä pistää ja ittensä unohtaa...

Hyi hitto mikä hullu! Oksettava paskaläjäreppana. Et ollut yhtään liian kova, tollanen idiootti ansaitsis oikeesti napin otsaan. Kuvotus on näin suuri, koska meinasin itse haksahtaa tuollaiseen samantyyppiseen luuseriin. Onneksi joku hälytyskello kuitenkin soi ajoissa, eikä suhteemme kehittynyt sen pidemmälle. Oikeen puistattaa kyseinen oksetus vieläkin, vaikka tuosta on jo vuosia aikaa.

Ap, kuulostaa siltä että tuolla pojalla oli todella vakavia mielenterveysongelmia. Yölliset riehumiskohtaukset ja selittämätön aggressio, mukaan lukien tuo hänen tapimuksensa jakaa ihmiset "hyviin" ja "huonoihin" (splittaaminen) saattaisivat viitata puhkemassa olevaan skitsofreniaan.
Oletko kuullut hänestä sittemmin? Mitenköhän hän on pärjännyt elämässä?

En ole kuullut tästä ihmisestä mitään sen jälkeen. En tiedä onko elossakaan vai ei.
Olin niin nuori ja tyhmä, kyllähän sen näin jälkeenpäin tajuaa että pahoja ongelmiahan sillä pojalla oli. Olihan niitä hyviäkin hetkiä tietysti, mutta loppu aika oli kyllä sellaista painajaista että. Hän yritti vongata tapaamisia, sai minut kerran käymään asunnollaan tarkistamassa ettei ole tappanut itseään (hänen sukulaisensa soitti) ja syytteli minua tietysti vaikka miksi kun petin häntä (useamman kerran). Kun pettämiset tuli ilmi, en edes ollut pahoillani, tajusin vaan että nyt on pakko lähteä.

skitsofreenikon tavoin, kun mieheni pimitteli ja petkutti seläntakana. Ei osannut puhua asioista eikä ongelmista. Ei vastannut mihinkään vaan luimuili. Istui vain tuolilla, kun minä juoksin sitä ympäri kiljuen. Hän vain vetäytyi ja tietysti minä taas kävin kimppuun entistä kovemmin. Seksistäkään ei osannut puhua, koska piti sitä nolona. Harrastaa sitä kuitenkin pystyi ja hyvin nopeasti olikin ohi ja hyvin sellaista, että nainen on masturbaatiopatjana vain. Kaiken kaikkiaa hän oli aika arka, haki paljon huomiota itselleen muilta naisilta(aina), nettideittaili muiden kanssa, eli sinkkuna yli nelikymppiseksi, valehteli, muunteli totuutta ja jätti vain mainitsematta. Omasta mielestään ei näin tehnyt. Yleisesti hän sanoi, mitä uskoi toisen haluavan kuulla. Niin minä sitten muutuin ajan kanssa skitsofreenikoksi. Herkkä kun olen, ei psyykeni kestänytkään tuolla tavoin käyttäytyvää miestä. En voinut ymmärtää kaikkia ristiriitaisuuksia, logiikanpuutetta, laskelmallisuutta, suoranaista kylmyyttä, empatian puutetta jne. Sairastuin masennukseen, kun en kyennyt ratkaisemaan näitä ristiriitoja. Aluksi todella täytin skitson tunnusmerkit, agressioineen ja päällekäynteineen, jotka aina tulivat sanojen kanssa, älä valentele, miksi heilutat päätäsi, sano totuus, olen kuullut jo kolme eri versiota, mikä niistä on oikea, lupasit, mikset pitänyt lupaustasi, sanoit ymmärtäväsi, miksi sitten taas petit jne. Toinen voi tehdä toisesta hullun hetkeksi!

Kröhöm... skitsofrenia on kyllä nykytietämyksen mukaan neurologisperäinen sairaus. En usko, että muiden syyttely auttaa jos on tämä sairaus puhjennut. Onneksi nykyiset neuroleptiläkkeet ovat aika hyviä.

Yhteistyössä