Miten helposti uudestaan raskaaksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Onko ollut helpompi jäädä raskaaksi, kun takana jo yksi raskaus/synnytys? Meillä nyt 5.5kk ikäinen lapsi. Yritystä oli takana reilu kaksi vuotta, ennen kuin tärppäsi. Nyt mietityttääkin, että helpottaako aimpi raskaus/synnytys raskaaksi tulemista, vai pitäisiköhän sitä alkaa toivomaan toista jo nyt. Haaveissa olisi suhteellisen pieni ikäero (2-3vuotta). Kiinnostaa etenkin sellaiseten kokemukset, joilla ensimmäinen hedelmöittyminen ollut vaikeaa.

Minuakin kiinnostaisi sama asia.

Tiedätkö mistä teillä on johtunut tuo hedelmöittymisen vaikeus? Jos kyseessä on esim. miehen vähäiset/hitaat/epämuodostuneet simpat, niin silloinhan aikaisemmalla raskaudella ei ole tärpin suhteen merkitystä. (Ellei siemennesteessä ole tapahtunut muutoksia.)

Tällä sivulla on raskauden alkamisesta aikaisemmin synnyttäneillä verrattuna synnyttämättömiin. Nopeampaa näyttää yleisesti olevan.
http://metku.net/~pesu/raskaudenalkaminen.php

Kyllä oli tokalla kerralla helpompaa. Ekaa tehtiin yli 3v ja tuli koeputkihedelmöityksellä. Minulla ei ollut ovulaatiota. Toista alettiin yrittämään viime heinäkuussa ja marraskuussa olin raskaana. Raskaus palautti hormoonitoimintani normaaliksi, minkä pillerit olivat aikanaan sotkeneet. Ehdin itseasiassa saada imetyksen jälkeen vain yhdet sellaiset kuukautiset, jotka tulivat normaaliaikaan ja seuraavasta ovulaatiosta tärppäsi!!! Nyt tässä loppukesän vauvaa odotellaan.

Ei tiedetä mistä johtui. Itse kävin normaali kynekologitarkastuksessa + ultrassa, ennen kuin alettiin lasta yrittämään. Miestä ei missään vaiheessa tutkittu mitenkään. Olin syönyt useita vuosia pillereitä. Nyt en niitä enää uskalla edes syödä, kun jotenkin jäi sellainen olo, että jospa syy olikin niissä. tiedä sitä sitten..

ekaa tehtiin 2 vuotta (mulla ovulaatiossa häikkää ja miehellä siittiöissä), clomeilla onnistui vihdoin (kutsu lapsettomuustutkimuksiinkin tuli jo).

toka lähti alulle heti kun vasta ajateltiin että olis kiva jos olis kaksi lasta... ikäeroa 1 v 8 kk.

ensimmäinen tuli toisella "yrittämällä" ja siis ei edes vielä yritetty vaan sovittiin että jos on tullakseen niin tervetuloa. toinen on ollut haaveissa viime kesästä asti eikä anna kuulua itsestään. kai tässä joutuu kohta alkaa tahkoamaa ihan tosissaan...

omasta kokemuksesta en vielä voi sanoa, mut siskollani eka lapsi tuli "huomaamatta" ja toista tahkottiin 6 vuotta. tuosta kuudesta vuodesta neljä meni koeputkihoidoissa ennen kuin tärppäsi jälleen... eli reilun vuoden yrityksen jälkeen tutkimuksiin kun mitään ei tapahtunut "normaalikeinoin".

Ensimmäistä yritettiin 1v. E-pillereitä takana n.5vuotta. Toinen tuli pian, eli kolmannesta kierrosta, ei hormonaalista ehkäisyä välissä. Lapsilla ikäeroa 1v2kk. Taas aloitin e-pillerit. Kerkesin syömään n.3v, kun kolmatta alettiin yrittää. Ja sitä onkin yritetty jo 1v7kk, eli saadaanko koskaan? Vai jääkö lapsiluku kahteen..Välillä aika turhauttavaa..mutta sen tiedän että e-pillereitä en enää syö, tuli lapsi tai ei. Omalla kohdallani e-pillerit ovat olleet varmasti suuri tekijä tähän ns. lapsettomuuteen. Niiden lopetuksen jälkeen olen joutunut turvautumaan hormoneihin, että kuukautiset on saatu käynnistymään, molemmilla kerroilla. Eivätkä edelleenkään toimi...

Ensimmäinen raskaus päättyi rv 24, se alkoi 2. yrityskierrolla. Toinen raskaus alkoi 3 kk ensimmäisen jälkeen. Nyt yritetään toista elävää lasta, yritetty jo vuosi ja ei näy ei kuulu. Eli alussa kaksi helppoa raskautumista ja nyt ei tule kirveelläkään...

Yhteistyössä