Miten hemmetissä onnistuisin laihtumaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Tykkään syödä ihan liikaa herkkuja, sen myönnän. Ensin syön ja syön ja jälkeenpäin tuntuu olo ääliöltä, kun en taaskaan voinut vastustaa :(

Ruuan jälkeen tulee oikeen semmoinen olo, että nyt olis jälkiruuan aika.Että olis pakko saada jotain hyvää.
Iltaisin kans, vaikkakin välillä sain sen iltaherkuttelun kuriin ananaksella ja kevytviilillä.

Mutta nyt on taas revennyt, oikeen kunnolla. Inhottaa katsoa peiliin :ashamed:
Painoa ei sinällään ole tullut paljoakaan, vaan se sahaa n.2 kilon väliä..ja kuitenkin sen lisäksi siitä haluaisin vielä 5 kg lisää pois.

Miten saan tuon herkkuhimon laantumaan, ettei joka päivä oo hirvee tuska?

Mulle oli keventäjät aika hyvä, jaksoin sitä noudattaa aika kivasti ja opin säästelemään kaloreita herkuille.
Nyt joulun jälkeen meno ollut taas yhtä mässäystä.

Just saunassa ajattelin että nyt tämä pellelily saa luvan loppua ja pakko taas tsempata että kesällä on biksu kunnossa. Mutta jotenkin nyt vaan ruoka tuntuu auttavan kaikkeen stressiin ja väsyyn. Kyse on vaan siitä että pääsee taas kevyen ruokailun makuun.

Missäs asut, lähdetään lenkille :wave:

Nettikatkoksia.. :kieh: :kieh:

Niin sitä piti kysyä, että eikös tuo keventäjät oo maksullinen?

Kiloklubia kokeilin, mutta kun siellä listassa ei oo kaikkia ruokia mitä syödään niin jotenkin innostus lopahti vain "arpoa" että mitähän se ruokamme lähinnä olisi..siis kun vertasin niihin esimerkkiruokiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat is having a ball:
Sääkö haluat laihtua?! :o Mulla on ollut ihan semmonen mielikuva että sä oot tosi hoikka. Ainakin proffakuvassa näytät hoikalta?

Eikös tuo profiilissa ole Ville Valo? ;)

Ap Tää on hyvä :wave: www.kalorilaskuri.fi Vuoden alusta oon laihtunu 2,5kg :)

No on, mut sillä oli ennen omakin kuva! :xmas: Kyl mää ny Villen tunnistan...

Mulla ei samaan auttanut kuin se viimenen niitti. iski tajuntaan miten tosi lihava olen,ja kokoajan lihomaan päin vielä lisää.. mietin että en tahdo olla sen näköinen,itse en viihtynyt kehossani ja vaatteet ei näyttänyt enää hyvältä yms.

Sillon vaan päätin että nyt loppu. Ja nyt on vajaassa 8viikossa tippunut 12kg ja olen taas normaalipainoinen :) mm. kiloklubia käyttänyt,en siis heidän ohjeiden mukaan mutta kaloreiden laskemiseen yms.
Itse pitkään ajattelin että en vaan voi lopettaa herkuttelua,mutta helposti se vaan loppu kun päätöksen tein.
tsemppiä! :)

Minä olen laihtunut jo 15 kiloa. Jätä Oltermannit ja metwurstit kaupan hyllyyn ja korvaa perunat ja pastat sekavihanneksilla...ne on muuten ihan hyviäkin...en kehota ihmisiä liikkumaan, jos he eivät siitä pidä.

sun pitää kehitellä terveellinen vaihtoehto sun herkuille.
itse kävin hetkisitten pitkän taistelun itsenikanssa siitä otanko kupillisen 50g sipsejä vai en.
oli oikeesti vaikeeta ottaa omena,ananasta,hevi shotti ja 0,5litraa vettä. päälle mäyssään purkkaa. enää ei tee mieli sipsejä,mutta vähällä oli.
ihminen tottuu muutamassa viikossa täysin uuteen ruokavalioon,nopeemminkin. kunhan on sen ajan tosi tiukka eikä salli itselleen rapsahduksia.
laihtuu kun opetat itsellesi terveellisen ruokavalion.
älä nälkiinnytä ittees koska se saa vaan syömään sontaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Sillon vaan päätin että nyt loppu. Ja nyt on vajaassa 8viikossa tippunut 12kg ja olen taas normaalipainoinen :)

Aivan mahtavaa :flower:
Jaksatko kertoa pari ihan oikeaa esimerkkiä siitä mitä syöt päivän aikana?

IhanaValo , tuo keventäjät on maksullinen mutta ehkä siksi se toimikin mulla kun kerta oli maksanut niin piti sitten saada rahoille vastinetta.
Pari päivää siinä meni että ohjelman käyttäminen alkoi olla vaivatonta ja kaikki ruoat löysi.
On se kumma kun pitää mullakin aikuisella ihmisellä olla kaiken maailman taulukot ja laskelmat että kykenen olla syömättä liikaa :/

Juu,mä syön varmaan vähän liiankin vähän. Tai näin on kerrottu :)
Mutta kun mulle tää toimii näin ja saan voimaa jatkaa kun näkee tulokset. Ja myös samalla olen koittanut sitä elämänmuutosta tehdä,sillä kiloja ei ole tarkoitus enää takasin päästää!

Eli mä syön useimmiten max 800 kaloria päivässä,nutriletin tuotteita alkuun käytin enemmän,nykyään yleensä vaan yhden päivässä ja muuten kevyttä normaalia ruokaa. Nyt olen noita kaloreita myös pikkuhiljaa nostelemassa. Vaikka vielä sellaisen 3-4kg pois tahdon.
Eli siis ihan normaalia kevyttä ruokaa syön,esim tän päivän ruoat

aamulla hedelmä-vihannes shotti
lounaaksi makaronilaatikkoa ja salaattia
päivälliseksi kaksi kaalikäärylettä
välipalaksi vitalinea jogurtti
iltapalaksi nutriletin suklaapirtelö

Noista tuli hieman yli 800kaloria kun laskeskelin.

Ja toisaalta neuvolassa kun kerroin laihtumisesta ja miten olen laihduttanut niin täti vaan kehui ja sanoi että tuo onkin fiksua syödä pieniä annoksia useita päivässä :) Ei mitenkään sanonut että tässä olis jotain pahaa.

Kun taas kaverit ym joille olen puhunut lähes pääsääntöisesti sanovat että näin ei sais syödä ja että kilot tulee heti takasin. En tiedä mistä tuo älytön negatiivisuus johtuu mitä kohdannut,eihän se kuitenkaan heidän elämästä pois ole mitenkään jos tahdon näin laihduttaa.

mä en jaksa ymmärtää mikä pakko on ostaa herkkuja?! Itellä tekee ihan älyttömästi mieli aina saada kahvin kanssa jotain pullaa ja tälleen illalla kun löhöilee koneen ääressä, tekis ihan kauheesti mieli suklaata ja juustonaksuja. Mut ei tuu syötyä kun ei ole mitä söis. Kaupassa, vaikka kuinka tekis mieli ostaa kaikkee hyvää, niin en osta. Pullahyllyn ohi meen mahdollisimman nopeesti, karkkihyllyä en mee lähellekään. Ei se oo niin vaikeeta kun vaan päättää.

Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Ja toisaalta neuvolassa kun kerroin laihtumisesta ja miten olen laihduttanut niin täti vaan kehui ja sanoi että tuo onkin fiksua syödä pieniä annoksia useita päivässä :) Ei mitenkään sanonut että tässä olis jotain pahaa.

Kun taas kaverit ym joille olen puhunut lähes pääsääntöisesti sanovat että näin ei sais syödä ja että kilot tulee heti takasin. En tiedä mistä tuo älytön negatiivisuus johtuu mitä kohdannut,eihän se kuitenkaan heidän elämästä pois ole mitenkään jos tahdon näin laihduttaa.

Hei tee vaan noin jos se sulle sopii. Itse myös välillä syön ehkä liian vähän, mutta ei muuten tule tuloksia. Yritän myös syödä säännöllisesti ja vähän kerrallaan. Kyllä itse parhaiten tietää millä määrällä jaksaa. Eikä ne kilot tule takaisin jos ei anna tulla :) Vaatii hieman itsekuria ja sekös harmittaa.

Mulla on karannut kanssa ihan käsistä. Osittain se on kai sitä, että nyt kun päivisin aika paljon tuota käsityötä vauvan ja jätkän kanssa, en jaksa ryhtyä iltasin mihinkään iltapalan tekoon vaan vedän sitt sipsiä ja muuta kakkaa... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat is having a ball:
Sääkö haluat laihtua?! :o Mulla on ollut ihan semmonen mielikuva että sä oot tosi hoikka. Ainakin proffakuvassa näytät hoikalta?

Eikös tuo profiilissa ole Ville Valo? ;)

Ap Tää on hyvä :wave: www.kalorilaskuri.fi Vuoden alusta oon laihtunu 2,5kg :)

Kalorilaskuri on ehdottomasti tutustumisen arvoinen. Kohta vuosi ja 18 kg takanapäin. :)

Kiitos kaikille vastaajille!!

Ihan ekaks, Horuksen silmä, oon ollut lukevinani että siul on ollut nyt paljon murheita, iso :hug: siulle!

Ja juu, en oo mikään kova liikkumaan :ashamed: Yksin en jaksa/halua lähteä tuonne lenkille. Stepperi meil on kotona, mutta harmillisen paljon vain vaateripustimena.

Jellicat ; Kyllä miusta pudotettavaa löytyy, ainakin nuo mitä tuolla eka viestissä mainitsin, enemmänkin mut ihan laiheliiniks ei ois tarkoituskaan tulla. :ashamed:

Nimimerkki *** mietti, miksi pitää ostaa herkkuja..niin,välillä tulee ostettua ihan "turhaan" ja välillä sitten kun on tulossa vieraita, synttärit oli äskettäin, enkä osaa olla syömättä niitä sit kun niitä on.

Millaiset herkut ovat helmasyntisi? Itse olen perso sekä makealle että suolaiselle, mutta kun vähensin ruokavaliostani hiilareita ja jätin sokerit (siis sokerin sellaisenaan ja karkit yms) pois on kummasti mieliteotkin lieventyneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Millaiset herkut ovat helmasyntisi? Itse olen perso sekä makealle että suolaiselle, mutta kun vähensin ruokavaliostani hiilareita ja jätin sokerit (siis sokerin sellaisenaan ja karkit yms) pois on kummasti mieliteotkin lieventyneet.

No sepä siinä on, että kumpikin maistuu..
Siis selitäs tyhmälle, että missä niitä hiilareita on eniten? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:

No sepä siinä on, että kumpikin maistuu..
Siis selitäs tyhmälle, että missä niitä hiilareita on eniten? :ashamed:

no ainakin valkoisessa jauhossa, perunassa, pastassa, riisissä.
Ja sokerissa. http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi
tuolla on aiheesta enemmän.

Kiitos Ultramariini!

Mietin tuossa, että varmaan jotain tapahtuis jo sillä, jos jättäisin nuo herkut pois. (Luulen, itteni tuntien, ettei tuo esm.1 herkkupäivä/vko toimi, se on joko tai. )
Ja sitten, täysjyväriisiä meillä syödäänkin vaan, ja ruisleipää.Tosi harvoin on vaaleeta.
Kasviksia/hedelmiä on varmaan liian vähän, vaikka nyt oonkin ostanut semmoista kukkakaali-parsakaali-porkkanasekoitusta ja syöny sitä välillä, välipalana,ja ruuan lisukkeena.

Yhteistyössä