M
miekin
Vieras
[QUOTE="alma";26267454]Mun mielestä noihin poissaoloihin ja etenkin "moraaliseen oikeuteen" vaikuttaa sekin, miten sen poissaolijan työt hoidetaan. Jos ne odottaa tekijäänsä, tai osan voi hoitaa jopa etänä, niin silloin on helpompi olla pois vähän pienemmästäkin syystä. Mutta jos kaikki kaatuu työkavereiden niskaan, niin silloin olisi kyllä syytä miettiä muitakin vaihtoehtoja hoidon järjestämiseksi, kun se kotiin jääminen, jos siis näitä sairasteluja on jatkuvasti.
Itse en ole joutunut olemaan poissa töistä sairauden takia vuosiin, niin minä kun lapsikin sairastetaan vaan vapaapäivinä.[/QUOTE]
Näin itsekin ajattelen. Mulla on aika itsennäinen työ, mutta toisaalta taas todella aikataulusidonnainen. Eli tiettynä aikana kuukaudesta on todella vaikeeta olla pois, koska työt kaatuvat toisten niskaan ja mitä todennäköisemmin ei kukaan kerkeä omilta töiltä näitä tekemään, joten vaikuttaa sitten jo kymmenien ihmisten aikatauluhin....
Itsellänikin on siis aika korkea kynnys olla pois töistä, vaikka meilläkin se onnistuu omalla ilmoituksella sen 3pv ja mitään rajoituksia ei ainakaan vielä ole. Me olemmekin miehen kanssa sitten jakaneet noita poissaoloja. Munkin mies on yrittäjä, mutta myös perheellinen ja lasten isä
Ja muutenkin koen, että minun työ on yhtä tärkeä kun hänen, eli toi yrittäjän status ei minusta (eikä hänenkään mielestä) poista häneltä sitä velvollisuutta hoitaa oma osuus noista lasten sairasteluista ja siitä johtuvista poissaoloista. Kun meillä lapsi sairastuu, niin ei muuta kun kalenterit käteen ja sumpplimaan: kotiin jää se, jolla se sinä hetkenä on helpompi. Ja välillä myös jaetaan näitä, eli minä olen vaikka päivän ja mies kaksi päivä jne.
Onneksi sairastelen itse todella vähän, joten poissaolot johtuvat melkein aina lapsista. Heitä on kyllä kolme, että kyllä niitä poissaoloja tulee.
Itse en ole joutunut olemaan poissa töistä sairauden takia vuosiin, niin minä kun lapsikin sairastetaan vaan vapaapäivinä.[/QUOTE]
Näin itsekin ajattelen. Mulla on aika itsennäinen työ, mutta toisaalta taas todella aikataulusidonnainen. Eli tiettynä aikana kuukaudesta on todella vaikeeta olla pois, koska työt kaatuvat toisten niskaan ja mitä todennäköisemmin ei kukaan kerkeä omilta töiltä näitä tekemään, joten vaikuttaa sitten jo kymmenien ihmisten aikatauluhin....
Itsellänikin on siis aika korkea kynnys olla pois töistä, vaikka meilläkin se onnistuu omalla ilmoituksella sen 3pv ja mitään rajoituksia ei ainakaan vielä ole. Me olemmekin miehen kanssa sitten jakaneet noita poissaoloja. Munkin mies on yrittäjä, mutta myös perheellinen ja lasten isä
Onneksi sairastelen itse todella vähän, joten poissaolot johtuvat melkein aina lapsista. Heitä on kyllä kolme, että kyllä niitä poissaoloja tulee.