Miten hitossa mä opin englantia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kielitaidoton.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kielitaidoton.

Vieras
Mä en osaa mitään! Ihan oikeasti, kuka ottais mut tosissaan?? Osaan toki nää perussanat, mutta kielioppi on niin kankeaa että. Mitään en ymmärrä juurikaan, jos mulle puhutaan, saati sitten että osaisin vielä vastatakin. Hohhoijaa. Olen aina ollut huono englannin kielessä, yläasteella se tais olla 6. *nolo* :( Ja nyt sitten kun ei ole koko kieltä tarvinnut ollenkaan niin se on totaalisen unohtunut. Miten mä voin oppia uudestaan sen kielen?

Miten avuton ihminen sinä oikein olet? Osaat kyllä laittaa kysymyksen tänne, mutta et osaa googlata mitään englannin kielen opiskelusta? Jos todella haluaisit opiskella englantia, etsisit kyllä itse sopivat opiskelupaikat.

Alkuperäinen kirjoittaja jep jep:
Miten avuton ihminen sinä oikein olet? Osaat kyllä laittaa kysymyksen tänne, mutta et osaa googlata mitään englannin kielen opiskelusta? Jos todella haluaisit opiskella englantia, etsisit kyllä itse sopivat opiskelupaikat.

Hahhaa :D Sitä mä just niinku tarkoitinkin, että kun täällä meidän nurkilla ei mitään kielikursseja järkätä, ja mahdollisuus ei kyllä pienen lapsen äitinä ole kovin kauas kulkea. Sä voit jättää vastaamatta, jos ei miellytä ;)

Onhan niitä mahdollista lainata kielikursseja kirjastostakin, hölmö! Et voi olla niin typerä, ettet tuota tietäisi. Ja netissä on vaikka mitä kursseja. Hölmö! Ei aina tarvitse mennä paikan päälle. Sen kun vain tsekkaat netistä tarjonnan. Sitä mä just niinku tarkoitinkin, että tarvii olla aikamoinen valopää, kun ei mitään osaa itse tehdä.

Kyllähän melkein jokaisessa pikkykylässä on jonkinlaista työvöenopistotoimintaa, jos ei teillä, niin ehkä naapurikylässä? Ja kirjastosta voit lainata englanninkielistä kirjallisuutta, aloitat vaikka ihan lastenkirjoista. Ja tosiaan kun dvd:tä katsot, niin tekstit enkuksi. Meille aikanaan opetettiin että pitäisi tekstit peittää, mutta minulla tuo ei toiminut, kun en sitten tajunnut tarpeeksi... mutta enkunkielinen puhe + enkunkieliset tekstit jotenkin tukee toisiaan.

Vuosien työtähän se vaatii, mutta jos motivaatio on kohdallaan, niin kyllä se siitä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Kyllähän melkein jokaisessa pikkykylässä on jonkinlaista työvöenopistotoimintaa, jos ei teillä, niin ehkä naapurikylässä? Ja kirjastosta voit lainata englanninkielistä kirjallisuutta, aloitat vaikka ihan lastenkirjoista. Ja tosiaan kun dvd:tä katsot, niin tekstit enkuksi. Meille aikanaan opetettiin että pitäisi tekstit peittää, mutta minulla tuo ei toiminut, kun en sitten tajunnut tarpeeksi... mutta enkunkielinen puhe + enkunkieliset tekstit jotenkin tukee toisiaan.

Vuosien työtähän se vaatii, mutta jos motivaatio on kohdallaan, niin kyllä se siitä :)

Olen yrittänyt tuota, että laitan DVD:Stä kielen enkulle, muttakun en sitten ymmärrä mitään, EN oikeasti MITÄÄN.

Onko niistä netistä tilattavista kielikursseista hyötyä, tai onko ne hyviä, osaako kukaan sanoa?

Kirjastossa meidän kunnalla on NIIN älyttömän vanhaa materiaalia, että se pätkii ihan sikana.

Onhan niitä mahdollista lainata kielikursseja kirjastostakin, hölmö! Et voi olla niin typerä, ettet tuota tietäisi. Ja netissä on vaikka mitä kursseja. Hölmö! Ei aina tarvitse mennä paikan päälle. Sen kun vain tsekkaat netistä tarjonnan. Sitä mä just niinku tarkoitinkin, että tarvii olla aikamoinen valopää, kun ei mitään osaa itse tehdä.

Itse olet hölmö, tai sanotaanko vaikka että idiootti. :D On todella typerää, ja ikävää käytöstä aikuiselta ihmiseltä haukkua palstalla tuntemattomana tuntematonta. Tai no, toisaalta ymmärrä, pitäähän se huono elämä jossain saada purkaa, täällä on hyvä :) Oikein mukavaa loppuelämää, ja toivottavasti löydät elämän. Toivon, ettei sinulla ole miestä tai lapsia. Ja oikeastaan toivon, ettet koskaan miestä löydäkään, ja toivon ettet koskaan lapsia saa, jos olet noin kylmä.

Mitä jos hankkisit jonkun email-kaverin? Vaikka turvallisesti suomalaisen ja kirjoittelette vaan enkuksi? Saisit siinä rauhassa vääntää vaikka ihan simppeleitä lauseita ja saisit kaverilta mallia ja opastusta. Usein kun ulkomaalaisten kanssa juttelee, ei nekään aina sitä kielioppia osaa mutta ymmärretyksi tulevat kuitenkin.

(Itte kirjoitin nipin napin A:n enkusta, muutin Irlantiin, kummasti irtosi töitä silläkin kielitaidolla eikä arkielämässä pahemmin ollut ongelmia vaikken sitä kielioppia niin hienosti osannutkaan).

Alkuperäinen kirjoittaja Piparnakkeli:
Mitä jos hankkisit jonkun email-kaverin? Vaikka turvallisesti suomalaisen ja kirjoittelette vaan enkuksi? Saisit siinä rauhassa vääntää vaikka ihan simppeleitä lauseita ja saisit kaverilta mallia ja opastusta. Usein kun ulkomaalaisten kanssa juttelee, ei nekään aina sitä kielioppia osaa mutta ymmärretyksi tulevat kuitenkin.

(Itte kirjoitin nipin napin A:n enkusta, muutin Irlantiin, kummasti irtosi töitä silläkin kielitaidolla eikä arkielämässä pahemmin ollut ongelmia vaikken sitä kielioppia niin hienosti osannutkaan).

Asutko vielä irlannissa? Kauanko kesti oppia kieli siellä itse paiksanpäällä? Miehelle olen ehdottanut, että jos lähettäis vuodeksi pariksi ulkomaille vaikka töihin, mutta ei mies innostu. Tai kai se innostuisi jos olisi varmat työpaikat. Enkä mä nyt itsekään tietenkään lähtisi ilman töitä. Olisi sitten vähän niinkuin pakko oppia se kieli. Sekin on harkinnassa.

onhan näitä kaikenmaailman etäkursseja (katso vaikka alueesi aikuislukion sivuja) ja kirjakaupasta, kirjastosta löytyy itsenäiseen opiskeluun vaikka mitä kurssia. Ja onko sulla missään tallessa vanhoja koulukirjojasi? Niistä on kiva plarailla perusasioita läpi.

Mut siihen lisäks kannattaa ehdottomasti pyrkiä käyttämään sitä vähäistäki enkkua oikeessa elämässä, niin sitä oppii parhaiten. Mä olen erittäin hyvä englannissa, mutta en oo koskaan puhunut sitä kenenkään ulkomaalaisen kanssa. Kerran yksi saksalainen kysyi multa että do you speak english ja mä en tajunnut yhtään mitä se sanoi. Vaikka sen aksentti ei edes ollt mitenkään vahva. Se oli silti niin kaukana siitä superpuhtaasta ääntämisestä mihin oon koulussa tottunut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Itse olet hölmö, tai sanotaanko vaikka että idiootti. :D On todella typerää, ja ikävää käytöstä aikuiselta ihmiseltä haukkua palstalla tuntemattomana tuntematonta. Tai no, toisaalta ymmärrä, pitäähän se huono elämä jossain saada purkaa, täällä on hyvä :) Oikein mukavaa loppuelämää, ja toivottavasti löydät elämän. Toivon, ettei sinulla ole miestä tai lapsia. Ja oikeastaan toivon, ettet koskaan miestä löydäkään, ja toivon ettet koskaan lapsia saa, jos olet noin kylmä.

Kukahan se onkaan idiootti, kun tuollaista kirjoittaa? Entäs kylmä? Itse et viitsi nähdä mitään vaivaa oppiaksesi englantia, tulet vain tänne vinkumaan. Kyllä sitä kuule oppii englantia, jos vain haluaa. Mahdollisuuksia on vaikka kuinka paljon. Mutta tuolla sinun asenteellasi ei kyllä opi mitään, kaikki energia kuluu vain muiden haukkumiseen ja vinkumiseen.

Kukahan se onkaan idiootti, kun tuollaista kirjoittaa? Entäs kylmä? Itse et viitsi nähdä mitään vaivaa oppiaksesi englantia, tulet vain tänne vinkumaan. Kyllä sitä kuule oppii englantia, jos vain haluaa. Mahdollisuuksia on vaikka kuinka paljon. Mutta tuolla sinun asenteellasi ei kyllä opi mitään, kaikki energia kuluu vain muiden haukkumiseen ja vinkumiseen.

Hah, oot kyllä niin säälittävä penikka että. Ootko peräti jo 16 vee?? :D Tiedätkös, mähän nimenomaan kysyin VAIHTOEHTOJA omatoimiselle opiskelemiselle. Jos mua ei kiinnostais, en olis vaivautunu edes tänne kirjoittaan mitään. Johan kerroin, että kirjastossa on niin huonot valikoimat, että ne ei edes kunnolla pyöri. Ootko vähän dorka? Ja kuka haukku ekana ja ketä? Sitä saa mitä tilaa ;)

Taitaa ap olla se sama jästipää joka täällä on kuukausikaupalla pyytänyt kääntämään sitä sun tätä. Tässä ajassa olisit jo opetellut vaikka mitä mutta ei, tehkää te kun minä pyydän. Oikeesti???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitaa ap olla se sama jästipää joka täällä on kuukausikaupalla pyytänyt kääntämään sitä sun tätä. Tässä ajassa olisit jo opetellut vaikka mitä mutta ei, tehkää te kun minä pyydän. Oikeesti???

En ole ikinä pyytänyt täällä mitään kääntämään millekään kielelle :) Ihan nyt vasta ekan kerran kirjoitin jotain kieleen liittyvää tänne :)

ps. itse olet jästipää. Eikse mee niin, että kuka haukkuu toista, haukkuu siinä juuri itseään :)

Mä lähden tästä nyt ulkoilemaan mun perheen kanssa. Että kiitos kaikiille asiallisen kommentin antaneille, noista sai hyviä vinkkejä :)

Te, jotka haukutte. Katsokaa peiliin, jos edes uskallatte, meinaan voi aikamoinen hirviö sieltä kurkata :)

Kielioppia oppii harjoituskirjoista. Sanavarasto karttuu lukemalla. Kokeile esim. jotain helppoa romaania minkä olet lukenut suomeksikin niin pysyt kärryillä kirjan tapahtumista ja opit samalla jotain uutta.

Sitten kun sanavarasto karttuu voi alkaa kokeilla niitä kuullunymmärtämisen harjoituksia. Puhumista on mahdollista oppia vian puhumalla.

Hienoa ap, että olet tiedostanut ongelman ja haluat kehittää itseäsi! Sille aina hatunnosto. Olet saanut hyviä vinkkejä (ja huonoja) täällä. Lisäksi, osta englanninkielisiä lehtiä. Lue Cosmoa tms. mistä pidät, niissä aiheet yleensä kepeitä eikä vaikealukuisia. Aloittelet rauhassa. Ajan kanssa voit siirtyä sitten englanninkieliseen kirjallisuuteen, se vaatii jo parempaa kielitaitoa. Aloita sittenkin ihan vaikka nuortenkirjoista. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja ehei:
Alkuperäinen kirjoittaja poikkeuksellisesti harmaana:
Iltalukiossa saa laadukasta opetusta, eikä maksa mitään jos et ole jo ennestään ylioppilas.
Vain koko lukion oppimäärää suorittaville se on maksutonta.

Mä kikkailin aikoinaan niin, että kävin haluamani kurssit, ja jätin kesken, niin ei tullut laskua perässä.

pitäähän se huono elämä jossain saada purkaa, täällä on hyvä :) Oikein mukavaa loppuelämää, ja toivottavasti löydät elämän.

Ei sulla ap ole suomenkielikään tän perusteella ihan vahvin laji... että onko sitä elämää vai ei... voi elämä :D