Meillä on ollut aika samanlaista, vaikka on meidän vauva tainnut vähän paremmin nukkua. Meilläkin oli pienenä koliikki, joten olin ihan tyytyväinen, kun vauva nukahti mihin tahansa. Siitä alkoi se "kierre", että oppi nukkumaan tissille.
Minäkin kokeilin "tassuttelua", mutta ei se meillä toiminut. Vauva vaan raivostui siitä ja huuto oli kahta kauheampi. En kyllä usko, että sillä on merkitystä, pidätkö kättä siinä sekunnin vai minuutin, jos sun vauva ei vaan siihen tyydy. Vauvat on vaan erilaisia!
Meillä siis yritin tassutella, kun vauva oli 6 kk. Ei toiminut ja jatkettiin tissittelyä. Ei sitä huutoa olisi kukaan kestänyt, vaikka sanotaan, että tassuttelussa ei huudateta, mut meillä huudettiin. Pikkuhiljaa huomasin, että vauvan alkoi saada nukkumaan muutenkin kuin tissille ja jaksoin tehdä niin, että tissiä annoin vaan kerran ja muuten nukutin sylissä hyssyttämällä, kun vauva oli vajaan 9 kk. Nyt sitten 9 kk iässä pystyin jättämään sen viimeisenkin syötön pois ja tilanne on tosi hyvä. Meillä herätään vain 1-3 kertaa ja vauva nukahtaa helposti ilman tissiä.
Eli mun neuvo olisi, että "luovutat", jollei tuloksia ole tullut parissa viikossa ja annat ajan kulua. Kokeilet sitten uudestaan ja ensin vaikka nukuttamalla syliin, sitten sänkyyn tassuttelemalla, sitten sänkyyn itsekseen. Näin se meillä meni, vaikka moni on tähän sitä mieltä, että "ei saa antaa periksi", kyllä se vauva oppii nukkumaan. Mutta, mun mielipide on se, että sä et tee mitään väärin, mutta sun vauva ei vaan ole vielä valmis nukkumaan yksin!