Miten hyvin pitää siivota myytävä asunto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ddsf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

ddsf

Vieras
Te, jotka olette myyneet asunnon välittäjän kautta ni saitteko jotain ohjeita/neuvoja kuinka tarkasti täytyy siivota asunto pois muuttaessa?

Mietin että kuikahan tarkasti alan puunata paikkoja.. Vaate- ym. kaappien (säle)ovissa on tahroja sekä tavallisissa väliovissa. Siis sellasia normaalista elämisestä tulevia tahroja, eli ei nyt mitää ruokia makkarin ovissa :) Ei häiritse/näy mutta kun alkaa siivota ni kauhistuu kuinka likaista on ollut..

Sitten keittiössä tuolla alakaappien sokkelissa on jotain pieniä ruoka roiskeita -ketsummpinen lusikka pudonnut ja roiskunut. Ei näy normaalisti tässä ollessa mutta kun menee kontilleen ni sitten kyllä.

Keittiön kaapinovista sormenjäljet. Näkyy kun valo tietyllä tavalla osuu.

Pesuhuoneen peseminen. Yleisesti siisti mutta toki siellä saumoissa on kaikennäköistä.. Entäs sauna?

Mitä tekisitte noiden juttujen kanssa?
Koti on yleisilmeeltään kyllä siisti, mutta sitten ku tarkemmin alkaa tutkia ni kyllähän noita törkyjä löytyy.. Toisaalta ajattelen niin että jos olisin itse muuttamassa tähän ni ei haittais vaikkei olis puunattu koska haluan kuitenki itse siivota. Kunhan isot ja näkyvät tahrat olis siivottu.

Vaikka nuo tuntuu ehkä pikkujutuilta ni niihin yllättävän paljon aikaa ja vielä kun apuna on reilu 1v ni ai ai, meillähän menis tässä pari viikkoa :D :D Ja kun on tässä muuttaessa muutakin puuhaa..

No kyllä minä olen jälkeni pessy; sormen jäljet ovista, tahrat väliovista, pesuhuoneen kaakelin saumat.. ym.
Haluaisitko itse muuttaa asuntoon jossa vastaavat sotkut.

Olen aina muuton jälkeen käynyt siivoamassa tyhjän asunnon (ihan sama onko ollut vuokralla vai oma) ja tottakai kaikki ovet pyyhitään, kaapit pestään, kylppäriin kunnon pesu yms.
Et sais jonnekin lasta hoitoon? Parissa tunnissa jo siivoaa paljon kun saa rauhassa olla ja asunto on tyhjä.

Meillä oli just tolleen huolimattomasti siivottu kämppä, kyllä vitutti. Mukavaa ois ollut vaan pyyhkäistä lattiaa, kylppärinpintoja jne. mutta sai kyllä ihan jynssätä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;23750531:
Riippuu myyjästä. Mä henk. koht. puunasin tosi tarkkaan. En kehtaa jättää mitään hirveitä paskoja jälkeeni.

Mutta tämä talo, mikä ostettiin, oli ihan toista maata. Ihan karseassa kunnossa.

Mä olen kerran muuttanut sellaiseen (kaupungin vuokra)asuntoon jossa oli niin paskaiset hellannupitkin ettei niistä tiennyt minkä väriset ovat, en tajua miten se voitiin mulle siinä kunnossa luovuttaa ja oli toinen asunto minne ikinä itsekseni muutin niin en osannut vaatia mitään siivoojaakaan. Mulla ja mutsilla meni tunti jos toinenkin siellä siivotessa :D

Niin ja joskus vuonna kirves mun poikaystävä muutti vuokra-asuntoon (ihan yksityiseltä vuokrasi) joka oli ollut muutaman kuukauden tyhjillään, oli aika ylläripylläri kun siivotessa avattiin jääkaapin pakastelokero ja siellä oli jotain joka oli joskus ollut pakastekalaa. Hyi s*****a sitä hajua :laugh::laugh:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä