Miten ihminen voi nukkua koko ajan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
:headwall: :headwall: Väsyttää jatkuvasti. Viime yönä nukuin 12h siis 23-11.15 ja ihan putkeen. Ulkoilen joka päivä ja harrastan liikuntaa, syön monipuolisesti ja vitamiinejakin päivittäin. Mikä hemmetti minua väsyttää? Nytkin kävin salilla ja tulin kotiin niin voisin mennä suoraa nukkumaan :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
:headwall: :headwall: Väsyttää jatkuvasti. Viime yönä nukuin 12h siis 23-11.15 ja ihan putkeen. Ulkoilen joka päivä ja harrastan liikuntaa, syön monipuolisesti ja vitamiinejakin päivittäin. Mikä hemmetti minua väsyttää? Nytkin kävin salilla ja tulin kotiin niin voisin mennä suoraa nukkumaan :headwall: :headwall:

Tai sit siulla on hypersomnia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Liikaunisuus

Tunnen erään tytön, joka tästä kärsii ja nukkuu kanssa jatkuvasti. Lääkäreissä tutkittu ja tarvii vähintään 18 tuntia unta vuorokaudessa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarkistuta kilpirauhanen.

Paleleeko, taipumust a ihomiseen?

kilpirauhasta epäilin itsekin, palelee minua iltaisin (tämäkin ihan ihmeellistä, koska en ole iknä palellut ) Nyt olen laihtunut puolen vuoden aikana yli 10 kg

Mun tuttavalla todettiin masennus kun hän vaan ois nukkunut koko ajan, ja ei, ei mitään ollut tapahtunut semmosta, vaan aika isoja asioita mutta hyviä asioita jne. Ei siis osannut siksi edes miettiä että vois olla tollanenkin vaihtoehto, mutta niin se vaan oli. Että uneliaisuuten voi vaikuttaa moni moni asia! Ota lääkärillä selvää! Ellet siis oo raskaana :D

Pyydä labratestit kilpparista, voi hyvinkin olla. Tosin paleluun liittyy yleensä toi nukkuminen ja lihominen = vajaatoiminta, liikatoiminnassa just päinvastoin eli lahtuu, on kuuma eikä tarvi unta, mutta jokainenhan on yksilö.

Yhteistyössä