Miten imettäessä voi lihoa näin paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Liisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Liisa"

Vieras
raskausaikana laihduin 5kg ( en oksentanut kylläkään kertaakaan, mutta jotenkin vaan lahduin ) Nyt sitten vauva 7kk ja olen lihonut imettäessä ihan kauheasti.

Syön monipuolisesti, kävelen 2,5h päivässä reippaasti ja kolmen lapsen kanssa touhuan muutenkin paljon ja ulkoilen.

Harmittaa :(

Täällä myös yks imetysaikana lihonut :(

Raskaudesa painoa ei juurikaan tullut ja synnytysten jälkeen painanut 5-10 kg vähemmän kuin ennen raskautta. Imetysaikana kaikki kilot tulleet vauhdilla korkojen kera takas.

Mä en myöskään kuulu imetyslaihtujiin. Imetyksen aikaan mulla on tasan mahdollista lihoa, mutta vaikka päälläni seisoisin, laihdu en.
Testattu kaksi kertaa. Kun maidontuotanto loppuu, painokin alkaa laskea, mutta niin kauan kuin sitä on... ei. Ei tosiaankaan.

En vaan tajua, kun en ehdi syömäänkään ja liikun tosi paljon. Tänäänkin kokeilin housuja, jotka meni minulle synnytyksen jäkeen, mutta eipä mene enää ja ulkohousut ratkesi:(

Täällä kans yksi lihoja nostaa kätensä pystyyn! Kuvittelin, että nämä on vaan niitä raskaudesta jämähtäneitä kiloja, mutta kun normaalisti kilot kyllä lähtevät liikunnalla ja oikealla syömisellä pois, nyt ei, joten olen heittänyt jo puoleksi hanskat tiskiin. Nyt vaan odotellaan, että tää imetys loppuis...

Täällä kans yks joka ei laihdu, ainakaan ekana vuotena. Sen jälkeen kilot katoaa itsestään, mutta tällä kertaa koetan varovaisesti pudottaa painoa, tosi hankalaa kun ei voi täysin dieetille heittäytyä kun en halua kuitenkaan riittävää maidontuotantoa vaarantaa.

Juu en minäkään ole pahemmin laihtunut imettämisen aikana, mutta en kyllä ole lihonnutkaan. Raskauden aikana lihoin 28 kg, joten oishan tässä vähän tiputettavaa, mutta toivotaan että paino alkaa tippumaan kun imetys loppuu...

:O mulla lähti 10kg imettämällä.. :O jälkitarkastukseen mennessä olin 2.5kg vähemmän ku raskauden alussa, enkä mä ehtiny imettää ku vähän vajaa 2kk ku maito loppu o_O

voisko olla se, että kerkiää pienen vauvan kanssa kuitenkin liikkumaan paljon vähemmän, mitä esim. raskausaikana? mulla meinaan kilot kans rupes tuleen synnytyksen jälkeen takasin, kun raskausaikana laihdfuin pikkasen ja heti synnytyksen jälkeen lähti myös pari kiloa..

Imetys vaikuttaa prolaktiinin (maidonerityshormoni) tuotantoon. Prolaktiini on mukana myös rasva-aineenvaihdunnassa, joten runsas prolaktiinin määrä elimistössä voi lisätä rasvan kertymistä. Imetyksen loputtua prolaktiinitaso laskee ja voi seurata rasvojen vapautumista eli laihtumista.

Mulle kävi samoin, kahden lapsen imetysaikoina painoa tuli 10 kiloa 10 viikossa. Ekan lapsen kanssa en paljon edes nukkunut ja joka päivä oli melkein parin tunnin vaunulenkki. Vauva heräsi heti, kun vaunut pysähtyi, siksi lenkeille tuli mittaa.

Toisen lapsen kanssa kyttäsin syömisiä tarkemmin, mutta silloin lenkkeilyt jäivät vähiin. Esikoinen halusi olla leikkipihalla, joten ulkoilut oli sellaisia lasten kanssa.

Kaikkein hauskinta tässä on se, että mulla ei edes imetys onnistunut, maitoa tuli tooosi vähän.

Imetys vaikuttaa prolaktiinin (maidonerityshormoni) tuotantoon. Prolaktiini on mukana myös rasva-aineenvaihdunnassa, joten runsas prolaktiinin määrä elimistössä voi lisätä rasvan kertymistä. Imetyksen loputtua prolaktiinitaso laskee ja voi seurata rasvojen vapautumista eli laihtumista.

Kiitos! Kaunis! Ihana! :D
Eli toivoa vielä on! Ja taatusti en syö liikaa. Oon miettinyt, käynkö säästöliekillä. Kilot ei hievahda mihinkään...
Niin oli muistaakseni esikoisenkin kohdalla. No en kumminkaan enää kauaa imetä ja yösyöttämisetkin lopetin jo.