miten itse ottaisitte tämän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eronnut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eronnut"

Vieras
Oltiin siis alustavasti sovittu että isä näkee tytärtään keskiviikkona.
Soitin aamulla ja kysyin että tuleeko, isä sanoi että hänellä on menoja
Siinä kohtaan pidin pienen paussin, katsoin jatkaako hän mutta ei.
Kysyin sitten että sunhan piti tulla katsomaan tytärtäsi, johon hän vastasi "se oli alustavasti sovittu, hän voi tehdä muitakin suunnitelmia"

Loppu keskustelu oli tappelua

Tuli tekstiviesti puhelun jälkeen : "vien vain yhden dvdleffan ja muita suunnitelmia minulla ei ole"

Hieman ylireagoin tiedän sen, sanoin että mua ei kiinnosta, loppu päivä tapeltiin puhelimessa, mä koitin sille selittää että alustavasti sovittu on silleen että jos haluaa tehdä muita menoja soittaa ensin ja kysyy pidetäänkö alustavasti sovittu vai peruutetaanko

Noin klo 13.30 tuli viesti että hän voisi tulla katsomaan lastaan sen jälkeen kun leffan on vienyt, sanoin ettei kiinnosta, älä tule.

Yritettiin puhua, mä yritin selittää miltä se tuntuu minusta, lapsi ikävöi isäänsä, puhuu isästään.
Miksi hänen pitää mennä sanomaan noin että hänellä on menoja, miksei voinut sanoa hänellä on menoja mutta hän tulee sen jälkeen?

Meillä ei toimi säännölliset tapaamiset, tytön isän töiden takia, siksi ollaan sovittu että isä näkee myös vapaapäivinään, eli tulee katsomaan.

Paha mieli :( Kyllähän minäkin sitten latasin täydeltä tuutilta, sain kuulla olevani mustis ja teini eikä hän ymmärrä miksi reagoin näin

Miten pitäisi reagoida, kun oltiin sovittu, tyttö haluaa nähdä isäänsä, minä täällä sen ikävän näen ja sitten isä vain sanoo : mulla on menoja

Olitte sopineet alustavasti. Mikä tarkoittaa ainakin minulle sitä, että asia varmistetaan lähempänä ajankohtaa ja muita menoja voi tulla tilalle jolloin alustavasti sovittu ei toteudu.

Toki muutoin on perseestä, että tapaamiset ei onnistu.

"Noin klo 13.30 tuli viesti että hän voisi tulla katsomaan lastaan sen jälkeen kun leffan on vienyt, sanoin ettei kiinnosta, älä tule."

Ehkä lasta olisi kiinnostanut? Eihän sua tarvi kiinnostaa nähdä exääsi.

Niin mä ihmettelen kanssa taas tätä, että miksi exän pitää tavata lasta SINUN luonasi. Eikö hän voi ottaa lasta mukaan?
Ja kai ymmärrät, että on etävanhempana PALJON vaikeampi sumplia aikatauluja, koska lapsi ei ole kokoaikaisesti.

Olitte sopineet alustavasti. Mikä tarkoittaa ainakin minulle sitä, että asia varmistetaan lähempänä ajankohtaa ja muita menoja voi tulla tilalle jolloin alustavasti sovittu ei toteudu.

Toki muutoin on perseestä, että tapaamiset ei onnistu.

Toisaalta minusta pitää ilmoittaa hyvissä ajoin jos ei alustavasti suunniteltu käykään. Ja menon pitää olla jotain aika paljon tärkeämpää kuin jonkun leffan palauttaminen.

Aika pikkumaista kyllä kieltää lopulta se näkeminen, mutta toisaalta ymmärrän kyllä. Kyllä olisin itsekin ihan suu auki jos ei voi lasta tavata kun pitää DVD palauttaa :headwall:. Ja kyllä se alustava sopimus nimenomaan tarkoittaa, että sitten soitellaan jos tulee jotain. Ei niin että toinen saa kysellä kahden tunnin välein onko sopimus vielä voimassa.

Periaatteessa ap:n pitäisi ukkonsa ääliöydestä huolimatta yrittää saada nuo tapaamiset aikaan. Toki jos on aina yhtä vaikeaa niin ehkä jossain välissä olisi parempi sitten pistää stoppi koko hommalle, ettei lapsen tarvi pettyä sitten joka kerta kun piti käydä kuppilassa yhdellä ja ostamassa munia tai lottaamassa eikä joutanutkaan.

Niin mä ihmettelen kanssa taas tätä, että miksi exän pitää tavata lasta SINUN luonasi. Eikö hän voi ottaa lasta mukaan?
Ja kai ymmärrät, että on etävanhempana PALJON vaikeampi sumplia aikatauluja, koska lapsi ei ole kokoaikaisesti.

hänen tahtonsa tavata täällä, ei minun
aikataulut? Niin kyllä, mutta tässä tapauksessa hänellä ei ollut muuta menoa kun dvd leffan vienti ystävälleen. Minunhan se on lähivanhempana vaikeampi sumplia aikatauluja, tapaamiset menevät isän työvuorojen mukaan, ja minä teen omat menoni sitten myös siltä pohjalta, eli jos hänellä on vapaa päivä ja tulee katsomaan lasta niin minähän en tee muita menoja sille päivälle

Aika pikkumaista kyllä kieltää lopulta se näkeminen, mutta toisaalta ymmärrän kyllä. Kyllä olisin itsekin ihan suu auki jos ei voi lasta tavata kun pitää DVD palauttaa :headwall:. Ja kyllä se alustava sopimus nimenomaan tarkoittaa, että sitten soitellaan jos tulee jotain. Ei niin että toinen saa kysellä kahden tunnin välein onko sopimus vielä voimassa.

Periaatteessa ap:n pitäisi ukkonsa ääliöydestä huolimatta yrittää saada nuo tapaamiset aikaan. Toki jos on aina yhtä vaikeaa niin ehkä jossain välissä olisi parempi sitten pistää stoppi koko hommalle, ettei lapsen tarvi pettyä sitten joka kerta kun piti käydä kuppilassa yhdellä ja ostamassa munia tai lottaamassa eikä joutanutkaan.

Loppu tulos oli se että kirjallisena tehtiin tapaamiset, eli päivät jolloin hän voi ottaa, muutenkin mä kielsin hänen tulonsa siksi koska hänellä on tapana jatkaa riitaa, ja sitä en halua että tyttö näkee, tyttö muutenkin kärsii erosta niin miksi pahentaa?

Mun korvaan tä kuulosti "riidalta jonka takana on jotain muutakin" kuin vaan lapsen tapaamiseen liittyvät jutut...

Minä ajattelin asiaa näin että hän haluaa ilmaista että hänelläkin on muuta elämää kuin istua passissa odottamassa koska voi lasta nähdä.
Ja huom! En ole ikinä kieltänyt häntä tapaamasta paitsi nyt viime keskiviikkona koska en halunnut lapsen näkevän riitelyä.

[QUOTE="vierailija";22436915]Toisaalta minusta pitää ilmoittaa hyvissä ajoin jos ei alustavasti suunniteltu käykään. Ja menon pitää olla jotain aika paljon tärkeämpää kuin jonkun leffan palauttaminen.[/QUOTE]

Aivan! Teenhän omatkin menoni sen mukaan, en lähde tekemään muita menoja jos tiedän että tyttö näkee isäänsä

"Noin klo 13.30 tuli viesti että hän voisi tulla katsomaan lastaan sen jälkeen kun leffan on vienyt, sanoin ettei kiinnosta, älä tule."

Ehkä lasta olisi kiinnostanut? Eihän sua tarvi kiinnostaa nähdä exääsi.

Kuten selitin aiemmin toisessa viestissä. Exällä on tapana jatkaa riitelyä, kuten eilen, yritin olla sovussa niin hän vain jatkoi. Tämä mies käytti henkistä väkivaltaa minuun. Yhteinen lapsemme kärsii jos tappelemme hänen nähden, sen olen jo huomannut.

[QUOTE="eronnut";22437004]Kuten selitin aiemmin toisessa viestissä. Exällä on tapana jatkaa riitelyä, kuten eilen, yritin olla sovussa niin hän vain jatkoi. Tämä mies käytti henkistä väkivaltaa minuun. Yhteinen lapsemme kärsii jos tappelemme hänen nähden, sen olen jo huomannut.[/QUOTE]

Yritit olla sovussa? Niin ja kuka jatkoi?

"Hieman ylireagoin tiedän sen, sanoin että mua ei kiinnosta, loppu päivä tapeltiin puhelimessa, mä koitin sille selittää että alustavasti sovittu on silleen että jos haluaa tehdä muita menoja soittaa ensin ja kysyy pidetäänkö alustavasti sovittu vai peruutetaanko

Noin klo 13.30 tuli viesti että hän voisi tulla katsomaan lastaan sen jälkeen kun leffan on vienyt, sanoin ettei kiinnosta, älä tule."

täällä on myös 2 muuta lasta joille hän on ollut isäpuolena, hän haluaa heitäkin nähdä, ja nämä 2 muutakin lasta haluavat nähdä häntä.
Selitä miten se on etänä vaikea sumplia aikatauluja? Minua kiinnostaa

Yritit olla sovussa? Niin ja kuka jatkoi?

"Hieman ylireagoin tiedän sen, sanoin että mua ei kiinnosta, loppu päivä tapeltiin puhelimessa, mä koitin sille selittää että alustavasti sovittu on silleen että jos haluaa tehdä muita menoja soittaa ensin ja kysyy pidetäänkö alustavasti sovittu vai peruutetaanko

Noin klo 13.30 tuli viesti että hän voisi tulla katsomaan lastaan sen jälkeen kun leffan on vienyt, sanoin ettei kiinnosta, älä tule."

Niin eli tuon 13.30 ennen tappelimme, ja sitten illalla uudestaan puhelimessa. Yritin olla sovussa, kyllä ylireagoin mutta se oli ennen tota 13.30 viestiä. Hän tykkää jatkaa tappelua,
syyllistää minua. Eilenkin sovittiin että ollaan sovussa, tehdään selvät suunnitelmat tytön tapaamisia varten, no mitä tapahtui puhelun aikana? No alkoi uudestaan haukkumaan minua

Minä sitä en tehnyt, en antanut aihettakaan, hän se vain jatkaa. Siksi minua ei kiinnostanut se että hän tulee tänne katsomaan lastansa, halusin varjella lasta, koska tiedän jos hän alkaa minua syyttömään, haukkumaan niin minä en voi olla paikallani ja olla sanomatta mitään. En vain pysty, elin hänen kanssaan 2,5 niin että hän syytti,raivosi ja haukkui minua. Sanoi rakastavansa mutta samalla sekunnilla lateli kaikki mitä teen väärin. Olen ollut naakka, vitun lehmä ynnä muuta, hän halusi purkaa työstressinsä minuun ja se onnistui. Miksi en tosiaan halunnut häntä tänne?

[QUOTE="eronnut";22437004]Kuten selitin aiemmin toisessa viestissä. Exällä on tapana jatkaa riitelyä, kuten eilen, yritin olla sovussa niin hän vain jatkoi. Tämä mies käytti henkistä väkivaltaa minuun. Yhteinen lapsemme kärsii jos tappelemme hänen nähden, sen olen jo huomannut.[/QUOTE]

Muttei kärsi siitä, ettei näe isäänsä? Ei se mies yksin riitele kuitenkaan. Ja ei sun ole kaiketi pakko olla samassa huoneessa, jos mies tulee katsomaan lastaan.

Tällaisissa tilanteissa ei kannata lapselle puhua mitään isän tulemisesta jos se saattaa tehdä ohareita. Miksi edes sopia mitään alustavia jos ei ole tarkoitus pitää.
Turha sinun on omia menojasi järkkäillä jos toinen tekee ohareita, elätte vaan normaalisti ja tapaamiset toteutuu jos toteutuu.

Muttei kärsi siitä, ettei näe isäänsä? Ei se mies yksin riitele kuitenkaan. Ja ei sun ole kaiketi pakko olla samassa huoneessa, jos mies tulee katsomaan lastaan.

Pitääkö mun ottaa kaikki vastaan mitä hän sanoo? eikö kellään tule paha olo siitä? mihin itse puran sen mitä hän purkaa minuun? Lapsiiniko?
Kärsii siitä ettei näe isäänsä, tiedän sen kyllä.
Tästä mun exästä meinattiin tehdä tutkinta pyyntö poliisille koskien rajuja otteita joita hän käytti kahteen toiseen lapseeni(jotka eivät ole hänen lapsiaan)
Joten kerroppa tosiaan, otanko riskiä että hän tulee näkemään lasta kun olemme tapelleet/tai tappelemme
Omaan lapseensa hän ei koske

Ilmeisesti suhteellisen tuore ero tapaus,tunteet vielä kuumentuvat mutta eiköhän ne ajan kanssa laannu ja tapaamiset saadaan ruotoon kunhan yritätte muistaa että molempien pitää joustaa ja tärkeintä on että lapsi pystyy pitää suhteen molempiin vanhempiin,ainoa joka teidän riidoista kärsii on se lapsi joka ei ole syypää mihinkään,kaikista vähiten siihen teidän eroonne.Alku varmasti takkuaa kun molemmilla hampaankolossa jotain mutta aika auttaa,muistakaa se lapsi!

Tällaisissa tilanteissa ei kannata lapselle puhua mitään isän tulemisesta jos se saattaa tehdä ohareita. Miksi edes sopia mitään alustavia jos ei ole tarkoitus pitää.
Turha sinun on omia menojasi järkkäillä jos toinen tekee ohareita, elätte vaan normaalisti ja tapaamiset toteutuu jos toteutuu.

Onneksi en puhunut tytölle mitään että isi olisi tulossa, olen ottanut oppia jo, ei ollut ensimmäinen kerta.

[QUOTE="eronnut";22437106]Onneksi en puhunut tytölle mitään että isi olisi tulossa, olen ottanut oppia jo, ei ollut ensimmäinen kerta.[/QUOTE]

Itsehän sä kielsit sitä isää tulemasta silloin 13.30?

Mitä iloa oli tapella aiheesta jos olisi sit kuitenkin tullut leffan viemisen jälkeen, ja sä et antanutkaan enää lupaa tulla?

Se ilo että pääsit riitelemään, ja loputa sulle ei kelvannut se että olisi tullut, eikä se että ei tullut?

[QUOTE="eronnut";22437097]
Tästä mun exästä meinattiin tehdä tutkinta pyyntö poliisille koskien rajuja otteita joita hän käytti kahteen toiseen lapseeni(jotka eivät ole hänen lapsiaan)
[/QUOTE]

"täällä on myös 2 muuta lasta joille hän on ollut isäpuolena, hän haluaa heitäkin nähdä, ja nämä 2 muutakin lasta haluavat nähdä häntä."

Siis oikeasti sä annat miehen tavata näitä muita lapsia vaikka on kohdellut niitä niin, että oikein tutkintapyyntö poliisille on meinattu tehdä?

Miten musta alkaa tuntumnaan, että et sinäkä'än ihan täysillä pyöri.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?;22437130:
Itsehän sä kielsit sitä isää tulemasta silloin 13.30?

Mitä iloa oli tapella aiheesta jos olisi sit kuitenkin tullut leffan viemisen jälkeen, ja sä et antanutkaan enää lupaa tulla?

Se ilo että pääsit riitelemään, ja loputa sulle ei kelvannut se että olisi tullut, eikä se että ei tullut?

Exä olisi jatkanut sitä! Alkanut puhumaan siitä kuinka hänellä ei omaa elämää saa olla jne. kyllä mä exäni tunnen paremmin kuin sinä. Jos hän raivoaa mulle siitä että puhun puhelimessa ja siivoan lasinsirpaleita samaan aikaan, jos hän syyttää minua miksen vienyt häntä hoitoon aikaisemmin, jos hän syyttää siitä miksen valehdellut avioliitossamme rakastavani häntä. Niin kyllä, hän olisi jatkanut tätäkin kun tänne olisi tullut.
Jos olen väsynyt, olen väsynyt, muutaman kerran kun hän on tullut tänne, hän on nähnyt väsyneen naisen, mitä hän sanoo? ottaa sen itseensä, yritän selittää etten aina voi olla iloisella tuulella, kuten ei hänkään, ymmärtääkö? ei, vaan ottaa aina itseensä kaiken. Soittaa keskellä yötä, sanon että olen väsynyt menen nukkumaan nyt, hän raivoaa siitä että oma on syyni jos olen yöllä väsynyt.
Exäni saa sen iloni tappelemisesta, hän on sen tunnustanut aiemmin, sanoi minulle suoraan että kun hänellä on paha olo ollut, hän tietää miten saa sen purettua minuun, valikoimalla tiettyjä lauseita, sanoja jotka hän tietää että saa minussa aikaan vihaa, hän sanoi että hänellä on tämän jälkeen parempi mieli itsellään.

"täällä on myös 2 muuta lasta joille hän on ollut isäpuolena, hän haluaa heitäkin nähdä, ja nämä 2 muutakin lasta haluavat nähdä häntä."

Siis oikeasti sä annat miehen tavata näitä muita lapsia vaikka on kohdellut niitä niin, että oikein tutkintapyyntö poliisille on meinattu tehdä?

Miten musta alkaa tuntumnaan, että et sinäkä'än ihan täysillä pyöri.

Hetket jolloin hän käyttäytyi näin, oli normaaleja tilanteita missä hän vain ei tajunnut kuinka kovaa otti kiinni kädestä ymm.
Missään vaiheessa ei lyönyt, ei käyttänyt remmiä ei mitään sellaista, mutta niinä raivon hetkinään puristi liian kovaa.
Hän tietää sen, hän katuu sitä mutta vahinko ehti jo tapahtumaan, minä varjelin omia lapsiani, jätin hänet. siksi hän tulee tänne, minä olen tässä valvomassa että jos hän sattuu raivostumaan niin lapsille ei käy kuinkaan.
Ja toistan, omalle lapselleen hän ei tee mitään, nämä minun ylivilkkaat adhd pojat on osa syy miksi hän raivostuu ja ottaa kiinni vähän liian lujaa.

Joten kyllä mulla taitaa päässä olla vikaa kun jätin hänet?

Tilanne pitää minusta tehdä selväksi miehelle. Te olette eronneet myös tunnetasolla, sinä et pahoita mieltäsi ennää hänen mielipahastaan. Purkaat oman pahan olosi lenkillä, ystävien kanssa keskustellen tai jollakin muulla tavalla, mutta et tietenkään lapsiin. Osoitat miehelle että et reakoi hänen syytöksiinsä ja pahaanolonnsa ne ovat täysin hänen vastuullaan. Nielet pettymyksesi silloin kun isä on valmis tapaamaan lasta. Ex-isäpuolella ei valitettavasti ole mitään velvoitteita pitää yhteyttä sinun lapsiisi.

Yhteistyössä