A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja K:Tämä juttu kiinnostaa minuakin. En millään jaksa pitää keittiötä riittävän siistinä. Nytkin roskakaappi on tosi likainen. Pyyhittekö sen kerran viikossa vai miten? Mä en edes muista milloin olen viimeksi sen putsannut.
Pyyhittekö oikeasti päivittäin kaikki ovipinnat yms? Miten oikeasti jaksatte? Eikö se ole niin, että just kun on saanut keittiön siistiksi, pitää taas alkaa tehdä ruokaa, leipoa tms. ja sotkua tulee TAAS. Entä keittiön lattia? Siihenhän tippuu koko ajan jotain jo ruokaa laittaessa. Lapset ottavat itse välipalaa ja tiputtelevat kaikkea lattialle. Minulla itsellänikin tippuu ja kaatuu kaikkea kun laitan ruokaa... Pesettekö lattian päivittäin? Ei kai??
Entä liesi? Onko teillä vielä "vanhanaikainen" liesi jonka taakse kertyy kaikenlaista roskaa? Mä vedin lieden ulos ja hyi hitsit, mitä kaikkea likaa sieltä löytyi. Tolu-vesiseosta minullakin on suihkepullossa, mutta liesiongelmaan piti käyttää järeämpiä aineita...
Entä mikro? Pyyhittekö sen päivittäin? Entä roskat ja pölyt mikron alta, kaapin ovien päältä, hyllyjen päältä, liesituulettimesta jne. MÄ EN JAKSA!
ap:lla täysin samat ongelmat. Tuntuu, että ihminen ei voi jaksaa siivota keittiön pintoja koko ajan. Ja jos ei siivoa, näky on sitten sen mukainen. Pitäisi vissiin tehdä jokin lista itselle seinälle, johon merkkaisi vaikka: ma kaapinovien puhdistus, ti roskakaapin pesu jne. Joka päivä kuitenkin tekisi ihan perusjuttuja lisäksi esim. imuroisi tarvittaessa. Mulla on kans tosi suuri ongelma myös nuo roiskeet lattiassa, koska keittiössä tehdään niin paljon ruokaa.