Miten joku oi olla tätä mieltä???? :-O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Kiintiöpakolaisia voisi tulla enemmänkin, mutta elintasopakolaisille tiukempi syyni. Eli yleisesti: tiukempi syyni, voisi nostaa esim. poliittisten vainojen takia tänne tulevien määrää.

Peesaan.

Turhia turvapaikkahakemuksia tulee paljon, ja niihin menee hirmuisesti rahaa & työtunteja. Toinen, mistä voitaisiin säästää, on ulkomaalaiset rikoksentekijät: heidät pitäisi voida karkottaa maasta.

Sinunkin mies on sitten vaarassa joutua karkoitetuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miten niin? Ei hän ole a) turvapaikanhakija tai b) rikoksentekijä.

Puhuit "ulkomaalaisista rikoksentekijöistä", käsittääkseni miehesi ei ole Suomen kansalainen, joten hän voi sitten joitua karkoitetuksi jos vaikkapa ajaa autolla ylinopeutta ja saa siitä sakot. Tämä oli siis sinun ehdotus, ei minun.

Turha niitä on tänne ottaa, jos kerran ovat jo muualla EU:ssa saaneet kielteisen turvapaikkapäätöksen. Saavat olla vain turhan tutkinnan ajan suomalaisten ruokittavana ja hoidettavana terveet laiskat ihmiset. Kiintiöpakolaiset ovat hiukan toinen juttu.

meilläkin kunta aukaisi pakolaisille keskuksen ja sitten pitää säästää kaikesta muusta.tais kunnanjohtajalla käydä kämmi ettei olekkaan niin rahakasta niitä pitää täällä.

Voiko joku olla toistamieltä? Tai no siinä tapauksessa, jos on itse valmis antamaan uusille pakolaisille työt, asunnot yms, mitä tarvitsevat. Mun mielestä on typerää päästää uusia pakolaisia, jos ei ole edellisillekään saatu suotuisia olosuhteita.

Puhuit "ulkomaalaisista rikoksentekijöistä", käsittääkseni miehesi ei ole Suomen kansalainen, joten hän voi sitten joitua karkoitetuksi jos vaikkapa ajaa autolla ylinopeutta ja saa siitä sakot. Tämä oli siis sinun ehdotus, ei minun.
No ehkäpä tarkoitin hieman vakavampia rikoksia, jos et sitä muka ymmärtänyt :D

Olen tavallaan samaa mieltä. Olisi hyvä, että suomalaisten asioita alettaisiin laittaa kuntoon, mutta se ei sulje pois sitä, että voidaan ottaa tänne niitä todellisia pakolaisia ei elintasopakolaisia. Olen myöskin aina sanonut, että jos ei löydä töitä tai ei ole voinut työllistää itseään voi lähteä ulkomaille töihin. Eli vuoroin vieraissa :D
Itse en halua noita elintasopakolaisia mihinkään maahan vaan jokainen sellainen pysytköön omassa maassaan niin täällä suomessakin olevat suomalaiset...jos joku nyt ymmärsi mitä tarkoitan.

Miten niin? Ei hän ole a) turvapaikanhakija tai b) rikoksentekijä.

Maalaisjärkeä kehiin hei. On eriasia kerran ajaa ylinopeutta kun jatkuvasti varastella tai raiskailla yms. Tietty liikenteen vaarantamisessa on omat riskinsä kyllä, joten jatkuvasta liikenteen vaarantamisestakin voisi ihan hyvin karkoittamispäätös tulla. Näin siis mun mielestä.

No ehkäpä tarkoitin hieman vakavampia rikoksia, jos et sitä muka ymmärtänyt :D

Siis vähättelet liikenneturvallisuutta? Joka päivä joku kuolee auton alle:(

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Maalaisjärkeä kehiin hei. On eriasia kerran ajaa ylinopeutta kun jatkuvasti varastella tai raiskailla yms. Tietty liikenteen vaarantamisessa on omat riskinsä kyllä, joten jatkuvasta liikenteen vaarantamisestakin voisi ihan hyvin karkoittamispäätös tulla. Näin siis mun mielestä.

Mun mielestä pitäisi olla tuomio jostain rikoksesta, että voitaisiin karkottaa. Oli se sitten liikenteen vaarantamista tai jotain muuta.

Ja toinen asia, minkä puolesta (tai siis vastaan? :D ) mä olen valmis kampanjoimaan, on se että turvapaikanhakijoilla on oikeus solmia avioliitto hakuprosessin aikana. Se mahdollistaa lumeliitot ja hyötymismielessä solmitut liitot (nainen tosissaan, mies tahtoo vain oleskeluluvan) ja se ei ole hyvä asia.

Alkuperäinen kirjoittaja tiitu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Ai mitäkö mieltä? Että pakolaisia tulee jo liika? Mä oon kyllä samaa mieltä. Nyt on ihan Suomessakin niin monella huonosti asiat kun on niin valtavasti työttömyyttä, lomautuksia ym, että olisi oikein panostaa suomalaisten hyvinvointiin, eikä ottaa tänne lisää elätettävää ja maksettavaa! Niin se vaan on, että jos todella tärkeistä asioista joudutaan nyt tinkimään/luopumaan, niin miksi ottaa lisää rahanmenoa enää tänne... :/

PEESAAN!

PEESI!

Ja toinen asia, minkä puolesta mä olen valmis kampanjoimaan, on se että turvapaikanhakijoilla on oikeus solmia avioliitto hakuprosessin aikana. Se mahdollistaa lumeliitot ja hyötymismielessä solmitut liitot (nainen tosissaan, mies tahtoo vain oleskeluluvan) ja se ei ole hyvä asia.

Niis oletko puolesta vai vastaan?

joo, ei niitä tänne ennää tarvis ottaa. ja takasi saman tien jos tekevät ees pienen rikoksen. sen jälkeen vois ottaa kuhan kaikilla "oikeilla" suomalaisilla on katto päänpäällä, ruokaa kaapissa, eikä valtiolla ole velkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Niis oletko puolesta vai vastaan?

Mun mielestä turvapaikanhakijalla ei pitäisi olla oikeutta avioitua hakuprosessin aikana.

Niin siis olisit valmis kampaijoimaan tätä oikeutta vastaan, et puolesta? :)

Juuh. Enkös ilmaissutkin itseäni selkeästi? :D

Alkuperäinen kirjoittaja tiitu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Ai mitäkö mieltä? Että pakolaisia tulee jo liika? Mä oon kyllä samaa mieltä. Nyt on ihan Suomessakin niin monella huonosti asiat kun on niin valtavasti työttömyyttä, lomautuksia ym, että olisi oikein panostaa suomalaisten hyvinvointiin, eikä ottaa tänne lisää elätettävää ja maksettavaa! Niin se vaan on, että jos todella tärkeistä asioista joudutaan nyt tinkimään/luopumaan, niin miksi ottaa lisää rahanmenoa enää tänne... :/

PEESAAN!

PEESI!

Peesailu ei auta yhtään, vaan vuoden 2011 eduskuntavaaleissa äänestämällä nykyistä mamupolitiikkaa vastaan voit vaikuttaa aikuisen oikeasti.

Euroalueella jo yli 15 miljoonaa työtöntä
Tiistai 1.9.2009 klo 19.32
Euroalueella on enemmän työttömiä kuin kertaakaan kymmeneen vuoteen.

EU:n tilastot osoittavat, että yhteisvaluutta euron maissa oli heinäkuussa kaikkiaan yli 15 miljoonaa työtöntä, mikä nosti työttömyysasteen 9,5 prosenttiin. Euroalueeseen kuuluu 16 maata.

Työttömyyden varoitetaan yhä kasvavan, vaikka merkkejä talouden elpymisestä on jo esillä.

- Uskomme, että talouskasvu pysyy liian heikkona tuottaakseen uusia työpaikkoja aina vuoden 2010 puoliväliin asti, arvioi ekonomisti Howard Archer IHS Global Insight -yhtiöstä.

Koko Euroopan unionin alueen työttömyys oli yhdeksän prosenttia. Vähiten työttömiä oli Hollannissa, jossa työttömyysprosentti oli 3,4. Espanja jäi EU-maiden hännänhuipuksi 18,5 prosentin työttömyydellä.

STT-AFP

Mä toivotan tervetulleeksi kaikki ketkä ovat oikeasti hädässä.
Silloin kun Somaliassa vaihtui valtaapitävä heimo niin tämä aiemmin sortanut heimo joutui pakenemaan ja pakolaiseksi "pääsivät" vain nuoret miehet. Lapset, naiset ja vanhukset jätettiin kotiin. Kiva. Jotenkin tuollainen ei sovi mun ajatusmaailmaan, kun Suomestahan Ruotsiin lähettiin nimenomaan lapsia eikä nuoria miehiä. Jotenkin tämä nousee aina mieleen, kun puhutaan somalipakolaisista.

Mielestäni rikoksia tekevä pakolainen tai turvapaikanhakija pitäisi palauttaa takaisin kotimaahansa. Ja tämä tehtäisiin selväksi heti maahan tullessaan. Jos oma henki on uhattuna niin luulisi, että sitä arvostaisi niin paljon ettei alkaisi lakia rikkomaan -> raiskaukset, muut törkeät rikokset mistä tulisi vankeutta. Voi kuulostaa julmalta, mutta silloin henkilö olisi saanut mahdollisuutensa uuteen elämään, mutta hylännyt sen ja "halunnut" takaisin kotimaahansa. Kukaan ei tee törkeitä rikoksia tietämättömyyttään.

Yhteistyössä