Miten joku voi saada "valitettavasti" tytön tai pojan???!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamati

Vieras
Lueskelin tässä nettikeskusteluita, joissa aihena oli onko tyttö- vai poikalapsi jne.
TODELLA monessa vastauksessa oli "toivoin saavani kaksi poikaa, mutta valitettavasti sain vain tyttöjä" "halusin tytön mutta valitettavasti poika syntyi" "mä oon pienestä pitäen haaveillut omasta pojasta olin tosi pettynyt kun syntyi tyttö" "no mulla on poika, mutta toivottavasti saan tytön, koska en halunnut poikia" yms!!! "mulla on yksi tyttö..harmi..olisin niin toivonut poikaa :( ) yms yms

SIIS HAISTAKAA NYT PITKÄ P!!!!

Tottakai jokainen voi ajatella, että olisi kiva saada poika kahden tytön jälkeen tai olisi kiva jos esikko olisi tyttö tms tms, mutta eikö jokainen lapsi ole ihan yhtä arvokas?

Olemme yrittäneet 14v saada lasta, emmekä ole siinä onnistuneet. Toimimme sijaisperheenä kyllä kahdelle IHANALLE tytölle ja pojalle. Olisin ikionnellinen, jos saisin oman lapsen tai lapsia..olis ne sitten vaikka viisi poikaa tai viisi tyttöä!

Mä tiedän oikeasti yhden parin, jonne syntyi tyttövauva ja se isä olisi halunnut pojan. Kun sitten rupesivat odottamaan toista, isä oli onnellinen, kun saa oman pojan. Toinen tyttö syntyi ja isä ei kestänyt sitä ja lähti lätkimään. Nyt sillä on uuden vaimonsa kanssa poika ja tälle on ilmeisesti hyvä isä.

Mulle on aina ollut tärkeintä, että lapsi on terve. Myönnän, että kahden tytön jälkeen olisi ollut kiva saada poika, mutta rakastan kolmea tytärtäni ylikaiken, enkä vaihtaisi pois. Neljäs lapseni oli ja on poika.

Mun mielestä ei ole mitään pahaa, jos toivoo esim. pojan jälkeen tyttöä jne. Jokainen lapsi on lahja ja tasan yhtä tärkeä. Mun mielestä on ihan hirveää, kun joku sanoo, ettei tyttö/poikalapset ole suloisia tms. Ei se suloisuus ole sukupuolesta kiinni.
Meillä yritettiin esikkoa 5-vuotta ja pikkukakkosta 3-vuotta. Tyttö ja poika on . Ihan yhtä rakkaita kumpikin. Eikä olisi oikeasti haitannut pätkääkään, vaikka olisi tullut kaksi poikaa tai kaksi tyttöä.

Mulle on vanhemmat sukulaiset hokeneet koko ajan " yrittäkää nyt vielä poikaa " voi mikä siinä on kun ei tuu poikaa " voisitteko te mennä johonkin hoitoihin, että saisitte pojan"

Voi video sanon minä..

Tiedän myös perheen, jossa äiti olisi halunnut kovasti poikaa. Saivat kaksi tyttöä ensin, sitten oli taukoa, yrittivät taas ja taas tuli tyttö. Sitten muutaman vuoden kuluttua siitä vielä päättivät tehdä iltatähden vaikka äitikin oli lhempänä 40, jos nyt vihdoinkin saisivat pojan, mutta ei, tyttöhän sieltä tuli. Ja ovat erittäin kateellisia miehen veljelle ja tämän vaimolle, joilla on kaksi poikaa.

En mäkään ymmärrä, miten voi olla niin paljon merkitystä laspen sukupuolella. Ja eikö ole hieman itsekästäkin tehdä lapsia siksi, että kokeilee josko se poika tulisi tällä kertaa.

Mua ärsyttää mun isä kun kärsittiin monta vuotta lapsettomuudesta ja vihdoin kun tulin raskaaksi, ultran jälkeen soitin hänelle ja kerroin uutisen ja että tyttö olis tulossa, niin ensimmäinen kommentti oli "No ei se mitään. Seuraava on sitten poika". Mulla tuli itku. Muutaman kuukauden päästä isä soitti ja kysyi "Koskas se papan poika syntyy?". Sanoin että se taitaa kyllä olla tyttö. Siihen isä taas vastasi "Ai niin. No älä huoli. Ens kerralla tulee varmasti poika". Totesin vaan että "Ens kertaa ei ehkä tule"... Eipä tuo ole enää soitellut...

Olen onnekas koska minulla on poika ja tyttö ja rakastan molempia yhtälailla.
Sukupuolella ei minulle sinänsä ole ollut väliä, olen vain toivonut että lapseni saisivat syntyä terveenä.Molemmat lapseni ovat fyysisesti terveitä mutta poikani on lievästi kehitysvammainen ( älyllinen kehitysvamma), sai diagnoosin vajaa neljävuotiaana ( ennen sitä laaja-alainen kehitysviivästymä) ja sen hyväksyminen oli tietysti alkuun jokseenkin kova pala vaikka poika rakkaista rakkain onkin. Mutta näillä eväillä nyt mennään ja kieltämättä jossain mieleni sopuikoissa kaihertaa vielä toive kolmannesta lapsesta, jonka ennenkaikkea tietenkin toivoisin olevan terve mutta jos pitäisi toive sukupuolesta esittää niin olisi kiva olla myös terveen pojan äiti tämän spesiaalipoikani lisäksi <3. :)

Kyllä minä toivoin tyttöjä, mutta poikakin olisi ollut tervetullut, tietenkin. Ja kyllä minä sen pippelinkin olisin oppinut laittamaan vaippaan oikein päin :D

Eniten mua ärsyttää tuo, kunhan on terve. Totta kai kaikki varmaan toivoo tervettä, mutta jos ei näin kävisikään, niin ihan yhtä rakas hänenkin pitäisi olla. Ja varmasti onkin.

Eräs vanhempi nainen sanoi mulle kerran odotusaikanani, että tulee mikä tulee, se on sun rakas lapsi. Mun mielestä se oli niin ihanasti sanottu.

Jossain nettikeskustelussa joku sanoi, ettei halua ikinä tyttölasta kun tyttölapset nyt vaan eivät ole suloisia.
Mä pahoitin mieleni oikeasti... Mulla on neljä tyttöä ja he ovat kaikki suloisia ja mulle niin rakkaita, samaten kolme poikaani. Ne on MUN lapsia ja MINÄ rakastan HEITÄ.

T: seitsemän äiti

Mun ystävällä on vammainen lapsi. Mun mielestä on kamalaa, miten aikuisetkin suhtautuu häneen syrjivästi. Esim. leikkipuistoissa pelkäävät, että tämä vammainen olisi joku hirviö ja koko ajan käskevät omia lapsiaan pois hänen luotaan.

Oon miettinyt samaa.. Toiset eivät saa lapsia, vaikka haluaisivat kovasti ja tarjoaisivat hyvän ja rakastavan kodin ja sitten toiset voivottelee, kun tulikin väärää sukupuolta.

Mun ystävällä on vammainen lapsi. Mun mielestä on kamalaa, miten aikuisetkin suhtautuu häneen syrjivästi. Esim. leikkipuistoissa pelkäävät, että tämä vammainen olisi joku hirviö ja koko ajan käskevät omia lapsiaan pois hänen luotaan.

:`( oikeasti meinasi tulla tippa linssiin kun luin. Jumaliste lapsia ne nämä erityislapsetkin on ihan samalla tavalla kuin muutkin lapset. On tosiaan ihmeellistä jos aikuiset ihmiset eivät sitä tajua. :O

Olen terveydenhoitaja ja olin opiskeluaikoinani synnärillä työharjoittelussa. Sielä kerrottiin yhdestä tapauksessa, jossa äiti oli ruvennut itkemään kun olikin syntynyt tyttö. Tämä olisi niin halunnut pojan.
Tuossa taannoin yksi mummi päivitteli, kun valitettavasti hänen kaikki lapsenlapsensa ovat poikia ja miten kukaan ei muka onnistu tyttöä saamaan. Teki mieli vetää lättyyn tätä mummoa :)

Kyllä vammaisia lapsia syrjitään ihan hirveästi. Syrjijät eivät ole toisia lapsia vaan heidän vanhempiaan. Erityisen ihanat erityislapset ovat kuin kummajaisia, joita pitää vältellä kuin ruttoa. Kerran yksi äiti meni PESEMÄÄN lastensa hiekkalapion, kun eräs down-tyttö koski siihen.

Mä joskus kuulin yhden äidin selittävän "mulla ei ole koskaan elämässä mennyt asiat niin kuin haluan. Ihan persiilleen menee kaikki. Oon ihan varma, että tää seuraava muksukin on tyttö, koska mulle ei mitää hyvää koskaan suoda. Pojathan syntyy aina parempiosaisille"

No mulla tulee mieleen tapaus, jossa on yks vanhempi nainen selitti tähän tyyliin "Sillä pekan nuorimalla tyttärellä ei ole kuin tyttölapsia. Ei ole onnistunut saamaan poikaa. Mutta se on aina ollutkin heikompilahjainen kuin ne pekan muut lapset ja oli jo lapsene sellanen kömpelö pullukka".

Kyllä vammaisia lapsia syrjitään ihan hirveästi. Syrjijät eivät ole toisia lapsia vaan heidän vanhempiaan. Erityisen ihanat erityislapset ovat kuin kummajaisia, joita pitää vältellä kuin ruttoa. Kerran yksi äiti meni PESEMÄÄN lastensa hiekkalapion, kun eräs down-tyttö koski siihen.
:O :O Voihan vee jos joku äiti menee pesemään lapsensa lapion kun minun poikani siihen koskee niin saa kyllä sanallista antia kehitysvammaisuuden tarttumisesta tuta. :/ En tajua, en käsitä, en ymmärrä. En tajunnut ennen oman poikani kehitysvammadiagnoosiakaan tuollasita, ja vielä vähemmän nykyään. :( Hävetkööt tuollaiset aikuiset. HYI!

• Tykkää
Reactions: kampanisu
Mulle ja miehelleni on aina ollut ihan sama kumpiako tulee. Suku toivoi ensimmäisestä poikaa ja poika tuli. Toinen lapsi oli tyttö. Nyt kaikki odottavat, että tämä kolmaskin olisi poika. Mulla on tyttöolo. Onneksi lapsi syntyy meille, ei suvulleni.

Kun mä tulin raskaaksi, mun ex-mieheni sanoi "katokki, että se on poika". Tyttö tuli ja mies ei ole tekemisissä lapseni kanssa. Hyvä niin.

Tämä on muuten oikeasti ihan totta ja en jaksa vittuiluja tai muutakaan.

Mä toivoin kovasti esikoisestani poikaa,mutta tyttö tuli. Ihana ja rakas tyttö. Toivoin kovasti, että kakkonen olisi ollut poika, mutta tyttö tuli. Ihana ja rakas tyttö.

Mulla on kaksi tyttöä. Rehellisesti: Kummallakaan kertaa ei ole ollut hippuistakaan väliä, kummanko luoja meille suo.

Mulle on kyllä sanottu, että älykkäät naiset saavat poikia ja se, että on useampi tyttö kertoo äidin vähä-älyisyydestä jne paskaa.

Mulla on kaksi tyttöä. Rehellisesti: Kummallakaan kertaa ei ole ollut hippuistakaan väliä, kummanko luoja meille suo.

Mulle on kyllä sanottu, että älykkäät naiset saavat poikia ja se, että on useampi tyttö kertoo äidin vähä-älyisyydestä jne paskaa.
No eipä se äiti voi oikein vaikuttaa siihen sukupuoleen. Ehkä hienoisesti jos ristii jalkansa kierron tiettynä aikana. Mutta kyllä se niistä miehen siittiöistä on enemmän kiinni, että jos haluaa tehdä jotain "tieteellisiä" teorioita niin kannattaisi keskittyä siihen minkälaiset miehet saa mitäkin. Vaikka taitaapi sellaisiakin juttuja olla jo liikenteessä.

Itse olen saanut ensin tytön ja sitten pojan, niinkuin "halusinkin". Ei kumpikaan kerta olisi voinut olla kuitenkaan mitenkään pettymys, vaikka olisikin tullut toinen. Anopilla on neljä poikaa ja onhan ne tyttöä yrittäneet, mutta kaikki pojat on rakkaita.

En ole onneksi törmännyt juurikaan ihmisiin, joille sukupuolella olisi oikeasti merkitystä. En usko, että haluaisin olla hirveästi yhteyksissä tällaisten ihmisten kanssa. He jättäisivät jälkensä lapsiini joko loukaten heidän itsetuntoaan ja/tai opettamalla syrjiviä asenteita. Yleensä jos törmää sovinistinaiseen, niin taustalla on aina asenteelliset vanhemmat tai isovanhemmat. Harvempi sitä ihan itse oppii omaa sukupuoltaan mollaamaan.

Yhteistyössä