Miten joku voi viedä edes 3-vuotiaan päiväkotiin? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sääliksi käy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sääliksi käy

Vieras
Tutkimusten mukaan paras hoitomuoto on kotihoito myös yli 3vuotiaalle.
Olen lueskellut näiden naisten jotka vievät 3-4vuotiaana lapsen päiväkotiin juttuja siitä kuina alle 3vuotiaana vievät ovat huonoja äitejä. Minusta vähän ristiriitaista kuitenkin viedä oma pieni lapsi pois kotoa. Repiä pesästään isoihin ryhmiin muiden armoille.

Miten joku joka vie alle 5vuotiaan pienen lapsen tarhaan, voi edes kutsua itseään äidiksi? Hoitotätihän se enemmän äiti on kun enemmän lasta näkee. :(

Ette ole äitejä, jotain puolihoitajia korkeintaan. Itse annan lapselleni lapsuuden turvallisesti kotona. Se vaatii uhrauksia, raha taitaa mennä edelle. :(
Oma mieheni on pienipalkkainen mutta kyllä sitä pärjää, se on valinnoista kiinni ja te valitsitte itsekkyyden.

helposti, ei mitään ongelmaa. aamulla vien kahdeksaan ja iltapäivällä haen ennen puolta neljää.

niin ja meillä se ei ole siitä kiinni etteikö olisi varaa olla kotonakin, mutta mielestäni lapsilleni tekee hyvää saada ikäistensä seuraa ja saada nauttia iloisesta ja jaksavasta äidistä joka saa omaa aikaa työpäivän aikana.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: nuusa ja Marza1970
[QUOTE="vieras";26767498]Huomenta :) Huono provo.[/QUOTE]

Ei todellakaan ole provo. En kertakaikkiaan käsitä miksi ne lapset raahataan moneksi tunniksi joka päivä ison lapsilauman keskelle. Kyllä te itsekin tiedätte kuinka pikkuruinen 3 ja 4v vielä on. :/

Kotona olisi niin hyvä olla pienen lapsen, onko se muutama vuosi tosiaan niin iso uhraus kun puhutaan lapsen parhaasta?

Huono yritys taas jankata tätä samaa. Tutkimusten mukaan työtä vieroksuvat vanhemmat kasvattavat lapsistaan työtä vieroksuvia aikuisia. Tässä maailmassa voi valita itse tutkimukset, joita haluaa uskoa. Menehän sinäkin töihin ja anna lastesi leikkiä toisten lasten kanssa ja oppia sosiaalisuutta.

Lapset jotka tulevat eskariin suoraan kotihoidosta ovat sosiaalisesti ja taidollisesti aika rassukoita verrattuna ikäovereihinsa jotka ovat olleet hoidossa esim. 3-vuotiaasta.

Kyllä minä ainakin kaipaan jo töihin kun olen ollut kotona jo yli 2 vuotta.Vaikka lapseni on kaikki kaikessa niin se on totta että kaipaa jo muuallekkin kuin vaan kotona olemaan lasten kanssa. Mulla oli poika 1v kun menin töihin ja erittäin sosiaalinen tapaus ja nautti joka päivästä kun oli päiväkodissa. Ei vierastanut ketään ja sai paljon kavereita.
Nyt siis tyttö 2v olen palaamassa työelämään ja kyllä meillä ainakin on yksi syy että kotihoidontuki on pirun pieni joten ei ole lisätulot pahitteeksi.

Mielipiteensä kullakin. Jokainen tekee päätökset niinkuin omalle perheelle passaa. Itse ajattelen, että jos pystytään ni olisin kotona lasten kanssa niin kauan kuin pieninkin oppii puhumaan. Ja toivon ettei lasten tarttis olla 10 tuntisia päiviä hoidossa.

Mielelläni jatkaisin kotona olemista, kuopukseni täyttäessä 3v jälkeenkin.
Hoitovapaa aikani on nyt sinne 3v asti, joten itseni irti töistäkö pitäisi sanoa? sinulla ei ole tainnu työpaikkaa ikinä ollakaan.. ja miehesi elättinä olet.
No, joka tapauksessa en aijo tyhjänpäälle jäädä hoitovapaani jälkeen ja palaan töihin, kun lapsi on 3v.

[QUOTE="a.p";26767573]Eli raha ratkaisee. :/
Kyllä sitä pärjää, se on valinnoista kiinni.[/QUOTE]

Joo ei kyllä pärjää.En usko, että työnantajani hyväksyisi, jos sanoisin viettäväni sapaattivapaita niin kauan kunnes kuopus menee kouluun.Mutta jokainen tehköön valintansa, mä menen töihin takaisin, kun kuopus täyttää vuoden ja sä jäät kotiin, kunnes lapsesi ovat isoja ;)

[QUOTE="a.p";26767573]Eli raha ratkaisee. :/
Kyllä sitä pärjää, se on valinnoista kiinni.[/QUOTE]

Näin on mutta kuka hullu nyt työpaikkansa irtisanoisi ja sitten lapsen kouluun lähtiessä ei edelleenkään välttämättä olisi töitä, hei haloo???

Alkuperäinen kirjoittaja ei jaksa teitä lusmuja;26767524:
Huono yritys taas jankata tätä samaa. Tutkimusten mukaan työtä vieroksuvat vanhemmat kasvattavat lapsistaan työtä vieroksuvia aikuisia. Tässä maailmassa voi valita itse tutkimukset, joita haluaa uskoa. Menehän sinäkin töihin ja anna lastesi leikkiä toisten lasten kanssa ja oppia sosiaalisuutta.

Hei! Pakko sen verran puuttua tähän kommenttiin, että luuletko ettei lapset kotihoidossa saa mahdollisuutta leikkiä muiden lasten kanssa? Ja millä perusteella väität että kotonaan lapsia hoitavat ovat työtä vieroksuvia?

Itse olen 3 lapsen kanssa kotona päivät ja illat teen töitä. Haluan olla sekä töissä että lasten kanssa. Meillä on paljon tuttavaperheitä joissa on samanikäisiä lapsia ja on olemassa tiedätkö puistoja, joissa lapset leikkivät keskenään, oletko kuullut sellaisesta???

Itse en missään nimessä ole saaa mieltä kirjoituksen aloittajan kanssa, lapsia on monenlaisia ja ei ole yhtä oikeaa tapaa kasvattaa lapsiaan. Jokainen perhe tekee oman ratkaisunsa sen pohjalta mikä kunkin perheen tilanne on. Tietysti on erinomaista huumoria jos aloittaja itse saa pönkitettyä itsensä muita ylemmäs tällä asialla :D Kyllä sinäkin jonain päivänä avaat silmäsi ja näet että elämä ei ole mustavalkoista!!!

Hoh hoijaa.. Kyllä meidän natiaiset ovat innoissaan kun saavat leikkiä kavereiden kanssa päiväkodissa ja ovat myös innoissaan kun tullaan hakemaan. Rahallisesti en olisi voinut olla kotona enkä ole päivääkään katunut että alle viisi vuotiaat lapsemme ovat päiväkodissa. Olen edelleen lapsillemme äiti ja päiväkodissa on tätit.

helposti, ei mitään ongelmaa. aamulla vien kahdeksaan ja iltapäivällä haen ennen puolta neljää.

niin ja meillä se ei ole siitä kiinni etteikö olisi varaa olla kotonakin, mutta mielestäni lapsilleni tekee hyvää saada ikäistensä seuraa ja saada nauttia iloisesta ja jaksavasta äidistä joka saa omaa aikaa työpäivän aikana.

Just näin!

Aamulla vien kahdeksaksi jos on aamuvuoro, 11 jos iltavuoro. Isä hakee neljältä. Helppoa! Ja mun lapsi on 11kk. ;) Nauttii toisten lasten seurasta. :)

tietenkin olisihna se hienoa olla kotona hamaan loppuun asti ja elää miehen pienillä tuloilla. mutta sitten siinä kävisi niin että joku palstamamma olisi voivottelemassa miten niilläkin on vain halppis vaatteita ja ovat niin käyhiä. tarttis varmaan tehdä ls-ilmoitus...

joten kaksi puolta tässäkin ja kyllä se raha ratkaisee sen verran että onhan se mukavaa saada lapsille ruokaa ja siedettävät asuinolot ja ruokaakin ne ruojat ovat vailla useamman kerran päivässä, oppineet meillä sellaisen huonon tavan:ashamed:

• Tykkää
Reactions: lissukka.
No jaa, luulen että 3-vuotiaan on jo hyvä päästä "maailmalle" opettelemaan tapoja. Itse olin kotona esikouluun asti, ja olen ujo rassukka vieläkin, enkä uskalla mitään tehdä. En halua samaa omalle lapselleni. Ei lapset tule pärjäämään, ellei opi muiden kanssa olemista pienestä pitäen. Eri asia heillä, joilla paljon lähipiirissä samanikäisiä lapsia, joita nähdään joka päivä. Meillä ei lähipiirissä ole kuin yksi vauva. Enkä usko, että sitä muiden kanssa olemista niin kamalasti ehtii tuossa leikkipuiston hiekkalaatikolla harrastaa, niin että se vaikuttaisi.

Passaan tätä. Meillä ei vielä ikinä, ei tosiaankaan mihinkään ryhmään pakon edessä selviytymään. Lapset saa nukkua aamuisin niin pitkään kuin nukuttaa, syödä rauhassa aamiaisen, istua vanhempien sylissä. Kasvaa omassa kotona. Jätetään eskarikin väliin, ei niin pientä vielä moneksi tunniksi pois kotoa. Ekaluokalle sitten, jos sinnekään. Oma perhe kaikki kaikessa.

Uusimmat

Yhteistyössä