Miten käy imetyksen jos äiti on erossa vauvasta/taaperosta 2 yötä (lapsi 1v1kk)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piku81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piku81

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
1 655
0
36
Ensinnäkin minusta hän on vielä vauva :D

Oon miettynyt että alkaisin pikku hiljaa tyttöä vieroittamaan rinnasta, mutta kun imetyshetket on ihania minulle ja lapselle niin en ole pitänyt hoppua asian kanssa. Välillä raskaampina päivinä tuntuu että homma alkaa piisaa jo, varsinkin silloin kun isoveli 2.5v ei anna rauhallista imetyshetkeä (eli keskity vaikka rauhassa lueskelemaan/leikkimään) vaan hyörii siinä niin et neiti häiriintyy. Mut silloin kun kaikki menee mukavasti niin tuntuu että ei oo hoppua lopettaa. Tavis maitoa hän juo kyllä jo ihan nokkiksesta ja rinnasta saa n. 4 kertaa päivässä, sitä en toki tiedä minkä verran hän sieltä todellisuudessa enää saa, kun on aina ollut nopsa tyttö hörppään :)

Nyt ollaan vaan mietitty et lähettäis miehen kanssa ensimmäiselle kahdenkeskiselle muutaman yön reissulle kylpylään. Ja tarpeen se kyllä tulisi. Mut nyt vain mietin ett loppuuko se imetys sit automaattisesti siihen. Jos pumppaisin siellä vaikka pari kertaa niin tuliskohan maitoa vielä sit kotona edelleen, jos vauva vaan enää rinnalle sit suostuis

Entä jos nyt sit päätän alkaa lopettelemaan sitä imetystä , niin miten valmistelen vauvaa siihen, reissuun on aikaa pari viikkoa..

Miten se onkin niin haikea olo lopettaa tätä imetystä, on se vaan niin ihanaa :heart:
Varmaan se antaa oman mausteensa asiaan et lapsia meille ei luultavasti enempää tuu, niin ei tuu enää vauvoja imeteltyä :'(

Antakaas nyt vinkkejä :wave:

no ensinnäkin on aika iso lapsi rinnalle, ja enempi saa normaalista maidosta hyötyä ja vitamiineja, miehelle pllu käteen ja nautit reissusta! en voi käsittää mitenm joku voi antaa oman elämän täysin syrjään kun lapsi tulee taloon, nyt vaan nautit omasta ajasta! =)

Koska lapsi on jo noin iso, niin en alkaisi enää stressaamaan yhtään imetyksen jatkuvuudesta. Jatkuu jos jatkuu, ja jos ei jatku, niin ei siinäkään mitään vahinkoa tapahdu. Vieroittaminen on joka tapauksessa edessä muutaman kuukauden sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ei meillä ainakaan vaikuttanut imetykseen mitenkään. Pumppailin muutamia kertoja, ja kun palasin kotiin niin lapsi oli rinnalla ehkä hieman enemmän kuin yleensä.

Oliko sulla minkä ikäinen lapsi? suostuiko/halusiko edelleen heti sit rinnalle?

Alkuperäinen kirjoittaja Piku81:
Oliko sulla minkä ikäinen lapsi? suostuiko/halusiko edelleen heti sit rinnalle?

Ekalla kerralla oli 8 kk, tokalla 1 v 2 kk muistaakseni, kolmannella 1 v 6 kk...

Suostui ja halusi rinnalle ihan samaan tapaan kuin normaalistikin.

sori, luulin että juo vielä pullosta myös jos kerta syö tissiäkin, eli varmasti menee tosi hyvin ja ei maidoneritys varmasti hyydy siinä kahdessa päivässä mihinkään =)

mun mielipide on tietty; nauttikaa toistenne seurasta ja katsot mitä tapahtuu =)

älä nyt kuitenkaan pullosta pyydä juottamaan, jos kerran muuten juo nokkamukista..
maidoneritys tuskin loppuu, mutta jos imetät vielä 4 kertaa päivässä voit joutua pumppaamaan ihan oman olon takia, itselläni vielä tuossa vaiheessa olisi nimittäin rinnat täyttyneet.
jos ei syö yöllä, niin sujuu varmaan ihan hyvin, olin jonkin verran isomman taaperon luota pois 2 päivää eikä imetys vielä silloin loppunut.

Sääli, että miehesi joutuu vieläkin kestämään sitä, ettei teille järjesty kahdenkeskeistä aikaa ilman huolia imetyksestä. Johan se alkaa olla turhaa tuossa vaiheessa. Varo ettei mies ala pitämään sinua outona, joka ei kykenekään enää ajattelemaan häntä, kun lapsi vie sellaistakin huomiota, joka on jo ylimääräistä.

ei ole öisin syönyt enään puoleen vuoteen.
Mieskin on tuossa jo kysellyt myös, et milloin imetys loppuu et voin aloittaa pillerit, ei tykkää sählätä kumejen kanssa :laugh: tuumasin vaan et onhan nykyäään miehillekkin pillereitä :xmas: en kyllä tiiä onko...

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Sääli, että miehesi joutuu vieläkin kestämään sitä, ettei teille järjesty kahdenkeskeistä aikaa ilman huolia imetyksestä. Johan se alkaa olla turhaa tuossa vaiheessa. Varo ettei mies ala pitämään sinua outona, joka ei kykenekään enää ajattelemaan häntä, kun lapsi vie sellaistakin huomiota, joka on jo ylimääräistä.

tä??

Mieskin on tuossa jo kysellyt myös, et milloin imetys loppuu et voin aloittaa pillerit, ei tykkää sählätä kumejen kanssa :laugh: tuumasin vaan et onhan nykyäään miehillekkin pillereitä :xmas: en kyllä tiiä onko...

Noniin! Yhteisen hyväksi unohdat koko imetyshuolet ja nautitte viikonlopuista tiheämmin. Miehen käytös alkaa viitata siihen, että hän on jo kyllästynyt vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Noniin! Yhteisen hyväksi unohdat koko imetyshuolet ja nautitte viikonlopuista tiheämmin. Miehen käytös alkaa viitata siihen, että hän on jo kyllästynyt vähän.

No joo, varmaan joka mies valitisi pillerit naiselle ku kumin kanssa sähläämisen, mitä vain kunhan ei itte tarttee huolehtia...

Täytyypä kysästä mieheltä et pitääkö hän minua outona :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja MinsQ:
Mäkin oon sillä linjalla, että katsot, mitä tapahtuu. Jos on tuona aikana unohtanut tissin, niin sitten näin on käynyt. Jos pyytää vielä, niin annat, jos itse haluat :)

Ja mahtavaa, että pääsette irtautumaan arjesta!!! :D

No näin mää oon vähän ajatellut. Juu kyllähän tuo yhteinenaika tarpeeseen tulee, eipä sitä liiemmin ole ollut kun on kaks näin pientä murua :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No jos ei sulta tule pumppaamalla niin imetä miestä viikonloppu :xmas: pysyy viksusti maidoneritys käynnissä.

Tää oli hyvä idea :D juu en kyllä kieltämättä hyvin heru pumpulle, enkä muutenkaan pidä koko touhusta.

Ite olin 3 päivää imettämättä ja pumppasin aamulla ja illalla ku oli ihan pakko.. lapsi pärjäs ihan ok ilman tissiä vaikka kova olikin sen perään mut ite olin niin rikki et jatkoin imetys sit..
-> ei se maito kyl yhtää kerinny vähetä.. <-
hyväpuoli oli se et tollai saatiin loppuun yöimetys vaikka muksu sitä vielä kahenkin viikon jälkeen kerjää öisin..

Alkuperäinen kirjoittaja lehmä:
Ite olin 3 päivää imettämättä ja pumppasin aamulla ja illalla ku oli ihan pakko.. lapsi pärjäs ihan ok ilman tissiä vaikka kova olikin sen perään mut ite olin niin rikki et jatkoin imetys sit..
-> ei se maito kyl yhtää kerinny vähetä.. <-
hyväpuoli oli se et tollai saatiin loppuun yöimetys vaikka muksu sitä vielä kahenkin viikon jälkeen kerjää öisin..

Minkä ikäinen lapsi sulla oli tuolloin?

Yhteistyössä