Miten kertoa miehelle että haluaa eron?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ja miten pärjään sen jälkeen 3 lapsen kanssa. Niin rahallisesti kuin muutenkin.
Vuoroviikkosysteemi ei tule meillä onnistumaan.
Ja miten mies pärjää. Kummallakaan ei mitkään huipputulot ole, brutot noin 1700-2000e.
Miten tavarat jaetaan yms.

Tuntuu että elämäni menee hukkaan tässä avioliitossa, tunteet miestä kohtaan hävinneet enkä usko että niitä saa mitenkään takaisin. Miehessä on sellaisia piirteitä jotka ärsyttävät ja joita ei pysty muuttamaan. VBäkivaltaa ei ole eikä mitään kolmansia osapuolia.

Voihan olla että mies miettii näitä samoja asioita koska tietää ettei meillä kauhean hyvin mene.
Mutta miten ottaa asia puheeksi. Että menisi sillain nätisti, ilman että itsekään hermostuu.

Elämä on vaikeaa :(

no ei kai tota nyt voi ohi mennen hoitaa, varmasti tuleee molemmille paha mieli. Kerro avoimesti omista tunteista ja miettikää mitä vois tehä. Onko heti pakko erota, jos vaikka yrittäs jotain? Asia voi olla miehestäsi täysi yllätys!!!!

En vain näe enää tulevaisuutta miehen kanssa. En tiedä. Itse jo pitkään miettinyt tätä juttua.
Ja kuten kirjoitin, miehessä sellaisia piirteitä joita ei tule koskaan muuttamaan ja joista itse en enää tykkää.

Ja noista ekassa viestissä kirjoittamia juttuja ajattelinkin kertoa miehelle mutta miten aloittaa?
Ehkä pitää vain kysyä mitä mieltä on meidän liitosta ja elämästä.

Suuria muutoksiahan ero tuo ja niitäkin pitää tietysti miettiä.

teet jotenkin rehellisesti sen "kertomisen". Mun mies oli sanonut, että jättää jos petän. No kun sitten halusin liitosta ulos eikä ratkaisua ollut näkynyt, tein siirtoni, petin ja tunnustin. No ei se mies sitten kuitenkaan halunnut erota, mutta sain edes siinä vaiheessa pidettyä pääni. Koita olla 1000 kertaa fiksumpi kuin minä, se ei liene vaikeaa.

[QUOTE="vieras";24317379]En vain näe enää tulevaisuutta miehen kanssa. En tiedä. Itse jo pitkään miettinyt tätä juttua.
Ja kuten kirjoitin, miehessä sellaisia piirteitä joita ei tule koskaan muuttamaan ja joista itse en enää tykkää.

Ja noista ekassa viestissä kirjoittamia juttuja ajattelinkin kertoa miehelle mutta miten aloittaa?
Ehkä pitää vain kysyä mitä mieltä on meidän liitosta ja elämästä.

Suuria muutoksiahan ero tuo ja niitäkin pitää tietysti miettiä.[/QUOTE]

Jokaisessa ihmisessä on sellaisia piirteitä, mistä sä et pidä. Ei parisuhde voi perustua siihen, että miehessä KAIKKI piirteet täytyy olla hyviä. Mutta tosiaan, tuota asiaa ei voi kertoa muuta kuin rehellisesti sanoa miltä tuntuu. Jos sä olet päätöksen tehnyt, sä kerrot sen miehellesi. Sitä asiaa ei voi hoitaa niin, ettei tuu paha mieli.

Mä lähtisin purkamaan asiaa niin, että pyytäisin häntä keskustelemaan ja esittäisin asiat, jotka ovat masentaneet minut ja katsoisin miten hän niihin suhtautuisi. Hänellähän voisi olla vaikka kuinka hyviä ideoita jaettavana. En lähetyisi suoraan ero-sanalla.

Perinteinen asetelma: nainen ei viihdy liitossa, voi huonosti, hymyilee vain miehelle. Sitten eräänä päivänä nainen haluaa eron. Miehelle se tulee pommina, mies valmis parisuhdeterapiaan ja vaikka mihin. Nainen on jo päätöksensä tehnyt. Surullista :(

[QUOTE="vieras";24317453]Perinteinen asetelma: nainen ei viihdy liitossa, voi huonosti, hymyilee vain miehelle. Sitten eräänä päivänä nainen haluaa eron. Miehelle se tulee pommina, mies valmis parisuhdeterapiaan ja vaikka mihin. Nainen on jo päätöksensä tehnyt. Surullista :([/QUOTE]

Tuo sopii myös miehiin, ei pelkkiin naisiin.

Yhteistyössä