Miten kertoa miehelle peliongelmasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten kertoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten kertoa

Vieras
En siis ole tuhlannut tuhansia kuukaudessa peleihin ja on vielä luottotiedot kunnossa. Mutta mies on joskus maksanut laskujani kun valehtelin että 'elin yli varojen ja laskuja tuli enemmän kuin muistin' vaikka tosiasiassa pelasin monta kymppiä pienestä tuestani eikä siis ollut varaa maksaa laskuja.

Tänään se lävähti päin näköä kun aloin taas maksamaan laskuja ja tajusin että olin tallentanut puhelinlaskulle pelirahaa tai että maksan sen rahan kännykkälaskusta ja tulihan sieltä parin euron sijasta melkein 100euroa laskua. Toisesta liittymästä tuli melkein 200e. Normaalisti vähän vajaa 100e lasku.
olen myös ottanut pikavippiä pelatakseni.

Haluan eroon tästä ennen kun se riistäytyy käsistä ja parhaiten kai se onnistuisi kertomalla miehelle niin se vois auttaa. pelkään vaan syvästi sitä että jättää mut koska muutenkin ollut vuosien varrella myrskyjä.

Syy pelaamiseen on yksinkertainen. Yksinäisyys. Mulla ei ole kavereita tai muitakaan ihmiskontakteja olen syrjäytynyt työelämästä ja mieskin painaa työtä iltamyöhaan saakka kolmen lapsen keski-ikäisenä äitinä ja erakoituneena uusien ihmisten löytyminen on hankalaa. Pelaaminen tuo jonkinlaisen sairaan jännityksen tunteen.

Miten kertoa miehelle? :(

No jos et pysty kertomaan kasvotusten, niin kirjoita vaikka kirje ja selosta miten tuohon tilanteeseen olet päätynyt. Näin saatte ainakin jonkinlaisen keskusteluyhteyden auki ja sinä toivottavast avun ennen kuin olet pahemmissa veloissa.
Tsemppiä.

avaat suun...

mitä tuohon muuta voi sanoa.. ei sulla ole mitään kivaa tai helppoa tapaa kertoa, avaat suun ja kerrot just niin kuin asia on.

ja parasta tossa on se, että kun lähdet tota asiaa selvittään niin voit selvittää noita muitakin ongelmias, jotka tän on aiheuttanut.

eli hankkiudut terapiaan, jos se tie on käyty niin suosittelen vahvasti hypnoosia, sitten kun vähän vahvistut henkisesti, niin vaikka vapaaehtoistyöhön, sitä kautta ystäviä ja kontakteja, tarpeellisuuden tunnetta. saat koko elämälles uuden pohjan.

Kerro miehellesi, ennenkuin pelaaminen menee vielä pahemmaksi.
Tiedän erään perheen jossa vaimo pelasi, ja lopulta oli niin pahasti asiat, että piti myydä talo.

Laitoin äsken kaikkiin mahdollisiin pikavippi ja pelipaikkoihin sähköpostia että haluan kaikki tilit jäädytettäväksi koska niin en voi tehdä uutta tiliä niihin paikkoihin enää.

Kaipa se jotain auttaa.
Luin peliriippuvuudesta ja taidan olla hyvin siinä rajoilla etten enää voi tehdä asialle mitään. Haluan siis oikeasti tämän lopettaa ja mulla on vielä realistinen mahdollisuus selvitä tästä ilman luottotietojen menetystä mutta tosiaan miehen reaktio pelottaa kaikkein eniten tässä.

Mies kävi ruokatauolla kotona ja näki tietty heti että joku vaivaa ja mä parkuen kerroin mikä on hätänä.

Mies halas ja kerto kuinka rohkee olin kun uskalsin kertoa ja lupas että pikavipit ja muut velat hoidetaan yhdessä kuntoon ja kyllä tästä selvitään. Mulla on niin ihana mies etten mä oo ansainnu sellasta ollenkaan.

Hyvä, että sait kerrottua nyt eikä myöhemmin. Itse olen kussut pelaamalla kaikki raha-asiani totaalisesti. Ulosottoon on menossa huikeita summia rahaa. Nyt olen ollut pelaamatta useita kuukausia ja yritän pelastaa minuuteni palasia jotenkin, raha-asioista puhumattakaan. Pyydä heti miestäsi asentamaan kotikoneellenne k9 web protection, joten et pääse pelaamaan, vaikka kuinka haluaisit. Minulle se on auttanut.

[QUOTE="peluri";25980707]Hyvä, että sait kerrottua nyt eikä myöhemmin. Itse olen kussut pelaamalla kaikki raha-asiani totaalisesti. Ulosottoon on menossa huikeita summia rahaa. Nyt olen ollut pelaamatta useita kuukausia ja yritän pelastaa minuuteni palasia jotenkin, raha-asioista puhumattakaan. Pyydä heti miestäsi asentamaan kotikoneellenne k9 web protection, joten et pääse pelaamaan, vaikka kuinka haluaisit. Minulle se on auttanut.[/QUOTE]

Estot ei paljon auta, jos sattuu olemaan vähänkin tavallista käyttäjää parempi tietokoneen käyttäjä. Kokenut käyttäjä osaa kiertää estot helposti.

[QUOTE="peluri";25980707]Hyvä, että sait kerrottua nyt eikä myöhemmin. Itse olen kussut pelaamalla kaikki raha-asiani totaalisesti. Ulosottoon on menossa huikeita summia rahaa. Nyt olen ollut pelaamatta useita kuukausia ja yritän pelastaa minuuteni palasia jotenkin, raha-asioista puhumattakaan. Pyydä heti miestäsi asentamaan kotikoneellenne k9 web protection, joten et pääse pelaamaan, vaikka kuinka haluaisit. Minulle se on auttanut.[/QUOTE]

Tämän takia haluankin eroon pelaamisesta ennen kun se vie kaiken mennessään.
Pitää pyytää miestä laittamaan läppärille joku esto päälle kyllä etten pääse enää niille sivustoille. En ole niin hyvä koneen käyttäjä että osaisin kiertää mitään.

Yhteistyössä