Miten kodinhoidontuen käy, jos menen ilta- tai viikonlopputöihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "klaara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"klaara"

Vieras
Jos menen ilta- tai viikonlopputöihin lapsenhoidon lisäksi, niin miten kodinhoidontuen käy? Eli isä hoitaisi lasta sen ajan, kun olisin töissä ja minä hoidan lasta tietenkin päivisin. Maksettaisiinko minulle enää kodinhoidontukea ja käyttäisinko sivutyöverokorttia iltatyöhön?? En muuten tätä harkitsisi, mutta tarvitsemme lisää rahaa elääksemme.

Kodinhoitotukea saat siihen 3 v asti, olet töissä tai et.. Mut lapsi pitää hoitaa kotona. (tai siis mummolassa tai kummilassa tm mut ei yks tai kunnallisessa hoidossa)

Mä tein viimeks koko kht kauden ajan keikkaa sairaalassa, ja tosiaan se ei vaikuttanut kun siihen hoitolisään, mitä ei saatu muutenkaan. Ja en tehny sivutulokortilla, mulla oli % muistaakseni 16. Verotoimistosta saat sopivan verokortin.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="tiina";25843345]Sun täytyy sinne kelaan varmaan ilmoittaa kuka hoitaa lasta kotona, vaikka siis kummin kaima[/QUOTE]

No ei todellakaan tarvi, ei niillä kiinnosta se kuka lasta hoitaa..

[QUOTE="Jossu";25843359]No ei todellakaan tarvi, ei niillä kiinnosta se kuka lasta hoitaa..[/QUOTE]

Juu ei pidä.. Ja tosiaan sun ei tarvi kelaan ilmotella mitään. Paitsi jos saat hoitolisää niin siihen tarvitaan tulot. Muutenhan kht ei ole millään muotoon tulosidonnainen.

[QUOTE="klaara";25843114]Jos menen ilta- tai viikonlopputöihin lapsenhoidon lisäksi, niin miten kodinhoidontuen käy? Eli isä hoitaisi lasta sen ajan, kun olisin töissä ja minä hoidan lasta tietenkin päivisin. Maksettaisiinko minulle enää kodinhoidontukea ja käyttäisinko sivutyöverokorttia iltatyöhön?? En muuten tätä harkitsisi, mutta tarvitsemme lisää rahaa elääksemme.[/QUOTE]

KOTIHOIDONtuki

Maksetaan kunhan lapsi ei mene kunnalliseen hoitoon, hoitolisään korkeintaan vaikuttaa. Eikä tarvitse viedä sitä sivutyöverokorttia töihin vaan viet sinne sen normi verokortin. Sitten pyydät verotoimistosta verokorttia sosiaalietuutta varten mikä menee kelaan.

Yhteistyössä